Heb zelf mijn twijfels over de stevigheid, maar als dat voldoende is vind ik het een erg mooie oplossing! Alleen jammer dat je je wah nu niet kwijt kunt, maar als je die toch niet gebruikt, who cares :ok:
Printable View
Heb zelf mijn twijfels over de stevigheid, maar als dat voldoende is vind ik het een erg mooie oplossing! Alleen jammer dat je je wah nu niet kwijt kunt, maar als je die toch niet gebruikt, who cares :ok:
Nog geen problemen gehad,.. zolang ze goed vastzitten en niet bewegen door schuivende pedalen lijkt me dat er weinig mee mis kan gaan.
moet wel zeggen dat de .115 kabels van George L's een stuk minder degelijk vastzitten dan de .225 die ik nu gebruik. mijn oude .115 heb ik dik 4 jaar probleemloos gebruikt inclusief regelmatig loskoppelen van effecten etc.
Tot nu toe alleen nog maar lof..
Ik verwacht ook geen problemen met dit gebruik, George L's worden immers door pro's ook gebruikt.
Hoop mooie spullen hier in dit topic!
Ik heb na een tijd ook maar weer eens een pedalboard in elkaar gezet. Heb eerst een jaar lang alleen op mijn M9 gespeeld, maar nu toch maar eens wat meer distortions en fuzz geluidjes erbij. Had ze nog liggen in m'n kast!
Vanavond gaatie mee de oefenruimte in, kijken of het beetje te doen is zo, en dan even alles definitief aansluiten, zoals een plankje onder de achterste laag pedaaltjes enzo.
http://swoos.nl/files/pedalboard.jpg
Dat 'voeten vegen' pedaaltje is een Fuzz Factory clone.
Speel er met een humbucker gitaar over en dan in een Orange Rockerverb of een Vernet Superbass :)
Maar boss is wel heel degelijk. Als je naar een band luistert in bijvoorbeeld Paradiso, en je ziet zijn pedalenplank niet. Dan horen jullie niet of hij nou op Boss speelt.
Zelf gebruik ik nu al een tijdje Lava cable. en dat bevalt vrij goed. Is iets meer werk om een kabel te maken dan met George L, maar de pluggen zijn echt heel mooi klein. Heb weinig tot geen storingen tot nu toe (er is een kabel die even opnieuw gemaakt moet worden). Sleutel tot succes is het strak aandraaien van de pluggen.
snap ik:)
Maar live hoort niemand dat!
George L blijft altijd kwetsbaar, dankzij de soldeervrije verbinding. Een gesoldeerde plug is bedrijfszekerder. Ik heb zelf ook eens zo'n George L- achtig setje gehad (van Core X2), en ik heb alles er weer tussenuit gehaald wegens herhaaldelijke storingen (wegvallend geluid door slechte verbinding in de plug). Als je wat vaker met je pedalen aan het rommelen bent, wordt de kans op slechte verbindingen erg groot. Zolang het allemaal vast op je board zit en er verder vanaf blijft, kan het best lang goed gaan, maar het blijven kwetsbare kabels. Ik heb ze voorlopig vervangen door die goedkope plastic kabeltjes, omdat ik liever een constant signaal heb. Dan maar íetsje minder. Bij die andere viel af en toe meer dan de helft van het signaal weg, waardoor ik weer aan dat kabeltje moest rommelen, net zo lang tot ik weer het volledige signaal had. Daar kan ik niet op vertrouwen.
In het algemeen valt het reuze mee kwa tonesuck, op wat uitzonderingen na (als de dunlop jimi hendrix wah...). En op je zolderkamertje hoor je natuurlijk perfect alle verschillen, maar zodra je met een band speelt in de oefenruimte is de tonesuck te verwaarlozen.
vind ik.
Ach ja, het zal wel aan mij liggen.. misschien ben ik lomper dan anderen. Maar George L én Boss zijn wat mijn betreft niet volledig hufterproof:
http://img256.imageshack.us/img256/9...ding225yt5.jpg
http://img175.imageshack.us/img175/3...ding222ip6.jpg
Mijn bossje na een jaar of vier.. klep afgebroken en de switch was al meerdere keren vervangen. de MXR's en Ibanez 9's in mijn toenmalige bak deden het nog prima..
twee dagen terug postte ik:
Het is mooi spul en handig en zo. en leuk dat het bij de meesten van jullie - vooralsnog- lijkt te functioneren. Maar bij mij gaat het ge-ga-ran-deerd kapot.Citaat:
komt een gastgitarist op ons nieuwe album spelen. Prachtige bak, alle kabels weggewerkt. Na tien minuten gekraak, vraag ik: "dat zijn zeker george L kabeltjes? Dan vraag je om problemen.."
En hij zegt: maar je kan ze op maat knippen en het ziet er zo mooi uit..
En ik weeg maar 67, al ze noemen ze mij wel ooit Dikke Peer.. ;)
mogelijk ben ik wel podiumhufter, ze noemden me vroeger Bugs Bunny, omdat ik nooit stilstond op de planken..
Ja, definieer het maar eens. het is gewoon podiumgedrag! En de een (jij) houdt het heel, de ander (ikke) maakt alles kapot. Dat is míjn Boss DD-3 en die ís kapot. En hij was al de tweede DD in mn bak. En de Dim C die ik had, had ook last van kapotte switches e.d.. Alle ibanezzen die ik toen had (2e helft 80-er jaren) doen het gewoon nog..
En ik deed niks speciaals met hamers of kettingzagen. Vanaf de drumriser op je pedaal springen was zo ongeveer het wildste.. :)
Haha.... :seriousf:
..... maar Harold, jij ge/misbrúikt die BOSSjes toch niet?
Ik kan me geen pedalenplank van jou herinneren waar er ook maar één op stond.
Logisch dat ze niet kapot gaan. :)
Ik gebruik sinds een maandje of 2 Lava Cable, maar ben er nog niet zo te spreken over. Het zijn mooie kleine pluggen, maar wel erg storingsgevoelig.
Misschien moet ik wat meer ervaring opdoen met het maken van deze kabeltjes, want dat komt nogal precies.
Ook wissel ik regelmatig pedalen, en ik heb ook het idee dat die kabels daar eigenlijk niet voor gemaakt zijn.
En heb je thuis ook een drumriser staan waar je vanaf springt, om te oefenen weet je? :D
:dontgeti:
:crazyhappy:
:seriousf:
Apparaten die ik alleen thuis gebruik, blijven vrijwel allemaal heel..
behalve de oudjes van EH, maar dat is nou eenmaal af fabriek al niet hufterbestendig ;) . Mijn ouwe thuisblijf-Bossjes blijven ook heel..
Het is toch een verschil met pedalen die het land afreizen, in en uit busjes gesmeten, ernstig misbruikt, vanaf drumrisers besprongen en in bier verdronken worden..
Goh??? :???:
:D
Hmm hoezo twijfel je? (misschien zie ik iets over het hoofd)
Wah gebruik ik inderdaad nooit, al heb ik nog wel een originele WH10 liggen die een nieuwe switch moet. Maar niet zo verwonderlijk als je in een rockabilly bandje speelt dat je geen wah gebruikt :P
Harold: Thanks!
Bordje weer klaargestoomd voor de komende tijd, lekker simpel:
http://i99.photobucket.com/albums/l3...d/IMG_0711.jpg
Zeer doeltreffend! :ok: Houdt zo'n Bad Monkey zich een beetje of is een iets duurdere Tubescreamer-achtige toch vele malen beter?
Ik ben juist overgestapt op Lava, omdat George L bleef storen. Niet leuk, vlak voor een optreden storing, geen signaal en je weet niet welk kabeltje... Met Lava nooit geen last meer gehad. Ze zijn wat moeilijker in elkaar te flansen, maar als het eenmaal zit is het goed ook (mits je het goed doet natuurlijk).;)
grappig dat hier zoveel gedoe is over de George L. kabels terwijl die door veel gitaristen juist worden bestempeld als 'het ideaal.'
Ik gebruik deze altijd naar volle tevredenheid:
http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=AUAJJ0030
heb een extra setje liggen voor geval van nood maar da's nog nooit nodig geweest... Op m'n board heb ik ook nog 2 van die goedkope oranje kabeltjes, maar da's vooral omdat ik stiekem te lui ben om over 10 centimeter een 30 cm kabel te plaatsen (wat ook nog eens vooor een overschot aan kabel zorgt ;))...
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net..._4525277_n.jpg
wel de volgorde veranderd, FV500H, Polytune, OCD, Mudhoney, DD5/FS5U, Pup Booster...
ik ben nog op zoek naar een leuk laatste pedaal (chorus) en een wah ;)!
Geen last van dat het volume pedaal niet aan de zijkant zit?
Thx, die reverb ben ik ook blij mee :)
Deze autowah bevalt uitstekend, ik heb ergens in de jaren 80 een Voxwah gehad maar dat was een gr#fding en later nog de WH10 v1 (ook een gr#fding) en die heb ik vorig jaar verkocht, verder had ik nog met een Boss autowah gestoeid en was daar ook niet echt gecharmeerd van. Deze SnowWhite werkt iig lekker met mijn Strats.
:crazyhappy: