moet je nog perse bij het printje zijn als de gitaar eenmaal klaar is? of heb ik over de reden daarvan heen gelezen?
Printable View
moet je nog perse bij het printje zijn als de gitaar eenmaal klaar is? of heb ik over de reden daarvan heen gelezen?
Ik heb het over de klittenband voor bijvoorbeeld een pedalenbak, dat zijn vaak zelfklevende strips die erbij zitten die echt goed vast zitten. Daarmee schat ik de kans heel klein in dat het los zal komen, als het immers ook een pedaal in een bak op zn plek houdt
@Bailey,
dat begrijp ik. maar grizzly is bang dat dubbelzijdige tape of zelfklevende klitteband ( komt op het zelfde neer, tape is tape ) op den duur gaat loslaten door uitdrogen of whatever.
groeten Pasqual.
het is ook nog eens mogelijk dat in die draadjes nog eens coax kabels zitten; meerde draadjes in iets dat lijkt wat maar 1 draad is. dat is dus kut te solderen, helemaal als het gewaxte draden zijn. ik zou het zo doen dat je niet hoeft te knippen en solderen.
verder, ziet er mooi uit!
Pff dit houdt me echt bezig, kijk eens naar de plaatsings tijd :+) het is al bijna 01.00 uur
Hi Saf
Ik hoef er niet perse bij te kunnen, maar ik ga er van uit dat zaken stuk kunnen gaan en reparatie soms nodig kan zijn. Daarom wil ik niet het risico lopen dat ik de boel onbereikbaar wegberg.
Misschien is het onzin. ik heb er te weinig verstand van.
Tesa Klitteband/Velcro.....lijkt me een uitstekend plan. Dat klittenband kan ik nog extra vast zetten met bijv. aan iedere kant een klein schroefje in het hout of zoiets. Hoe ik het aan het print[plaatje vast zet moet ik nog even bedenken.
Achterkant
http://grizz.smugmug.com/photos/423925708_3KaoH-M.jpg
Voorkant
http://grizz.smugmug.com/photos/423925839_NP83Q-M.jpg
Kan ik ongestraft tegen de onderzijde met al die soldeer puntjes, iets vast tapen ?
Allemaal bedankt voor jullie hulp en input broeders, daardoor is het voor mij allemaal een stuk beter te behappen, en ook een stuk leuker project.
Ik vind het altijd lekker als 't laat is.
Ik zou zeker rekening houden met het gemak van demonteren. Er kan idd iets kapot gaan, of misschien wil je ooit iets veranderen.
Tape over die solderinkjes lijkt me een hachelijke zaak; ik zou me zorgen maken over het effect op lange termijn van de lijm op de print. Misschien kan het ook geen kwaad maar dan zou ik nog eerder zo'n stukje velcro met wat eindjes dun touw om de print binden, en de knoopjes vastlijmen. Kun je er altijd uitkrijgen, zelfs als bijvoorbeeld dat klitteband veel te sterk voor zijn taak blijkt te zijn. Ik weet het niet, ik denk maar hardop.
:dance: Denk vooral hardop, want dat is geen verkeerde gedachte.
Ik ga op die gedachte eens verder freubelen en kijken wat een haalbare oplossing is.
Heb je al een passende oplossing gevonden Grizzly? :)