Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 41 EersteEerste ... 212930313233 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 408

Discussie: 1ste zelfbouw plank

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door niekb Bekijk bericht
    Ik ben erg gecharmeerd van padouk, het is hard en stabiel maar het bewerkt erg fijn.
    Daar sluit ik me helemaal bij aan.
    En je ervaring met het geluid stemt me tevreden en gerust
    Religion is the root of all evil (Richard Dawkins)

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Senior Member

Standaard

Ok, ik heb wat kennishulp nodig.
    Inmiddels heb ik wat ruimtes gemaakt voor de batterijhouder en de gaten voor de Jackplug en de 13 pins connector.
    In die omgeving is nog maar weinig plaats, door al die pluggen, schakelaars, het printje voor de Langcaster Overdrive, batterijhouder etc.
    Voor het computer printje (50 mm x 40 mm) van het GK element, vond ik de binnenkant van de grote deksel een goede plek.
    Daardoor is de print met de wirwar van aansluitingen altijd bereikbaar.

Helaas had ik geen rekening gehouden met de lengte van de draden van de plug naar de printplaat.
    Mijn vraag, kan ik deze zonder problemen allemaal verlengen? Dus gewoon doorknippen, stuk van 20 cm ertussen solderen, isoleren en klaar?

Zal wel een rommeltje worden met mijn kennis van elektra.......

Oh ja,
    Kan het eigenlijk kwaad om die printplaat zo vlak boven de Pickups te plaatsen? Ik bedoel, er staat al in de beschrijving van die printplaat dat ik hem niet met mijn vingers mag aanraken ivm statische elektriciteit en zo. Kan magnetisme dan geen kwaad?
    Ik ben echt een volslagen nono op dit gebied en ik ploeter maar voort met vallen en opstaan.
    Laatst gewijzigd door grizzly; 24 november 2008 om 19:52

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Senior Member

Standaard

Hoezo druk van binnen . . . .

De middelste pup is ongeveer de diepte zoals ze uiteindelijk komen te liggen.
    Dus de printplaat ligt er een paar mm boven, ondersteboven hangend in de afdekplaat.
    Laatst gewijzigd door grizzly; 24 november 2008 om 20:28

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Standaard

Inderdaad een indrukwekkende drukte

Ik weet niet of je die draden straffeloos kunt doorknippen. Vanuit mijn systeembeheerdersverleden en ervaringen met netwerken zou ik daar wat huiverig voor zijn; allemaal erg storingsgevoelig, die digitale signaaltjes. Maar misschien is dat in dit geval ook totale onzin; uiteindelijk zijn het ook maar elektrische verbindingen.

Ik zou wel dat printje afschermen, bv in een metalen kastje of tussen twee lagen folie (en dan ook weer beducht zijn voor evt. teveel aluminium in de buurt van de pickups).
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Hi Aaron,
    Ik weet het ook niet, en er zijn nu te veel dingen waar ik rekening mee moet houden.
    Er zijn zo veel onbekende variabelen, dat ik toch maar naar een andere plek ben gaan zoeken.

Het meest eenvoudig is eigenlijk de cavity van de batterijhouder wat groter te frezen in de richting van dat langwerpige witte printje van de Overdrive.

Wanneer ik die 15mm naar achter verschuif, krijg ik genoeg ruimte om het GK printje (50mm x 36mm) in het midden van de ruimte te plaatsen.
    Dan past het precies voor de batterijhouder en krijg ik geen probleem als ik de Jackplug erin doe.
    Zo hoef ik geen kabeltjes door te knippen.

Alleen kan ik erg moeilijk bij het printje als de body's op elkaar verlijmd zijn.

Eigenlijk zit hij dan op een plek waar ik wel net met mijn vingers bij kan. Ik zou iets moeten bedenken met een sleetje, waarop ik hem naar binnen kan schuiven en weer naarvoor kan trekken als het nodig is.
    Laatst gewijzigd door grizzly; 24 november 2008 om 21:32

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Standaard

Lijkt me een goede oplossing, eenvoud is vaak het beste.

EDIT:
    Ik geloof dat jij nog iets bijtypte terwijl ik ook zat te schrijven. Zo'n sleetje is wel weer een gedoe hé. Zou dat niet gaan trillen of rammelen?
    Aaron Stonebeat
    Mijn nieuwe band: Eddy Current & The Field
    Stonebeat's gitaargeknutsel in beeld: http://aaronstonebeat.mijnalbums.nl/

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door aaronstonebeat Bekijk bericht
    Ik geloof dat jij nog iets bijtypte terwijl ik ook zat te schrijven. Zo'n sleetje is wel weer een gedoe hé. Zou dat niet gaan trillen of rammelen?
    Hmm ja, niet aan gedacht.
    Ik weet ook nog niet hoe ik die printplaat vast krijg in de body. Er zitten geen bevestigingspunten aan.
    Ik ben bang dat als ik het met 2zijdig tape doe, dat dit dan na een poosje ook loslaat en de boel ook gaat liggen rammelen (en stuk gaat).

Mijn Snake gitaar getest
    Mijn akoestische getest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grizzly Bekijk bericht
    Hmm ja, niet aan gedacht.
    Ik weet ook nog niet hoe ik die printplaat vast krijg in de body. Er zitten geen bevestigingspunten aan.
    Ik ben bang dat als ik het met 2zijdig tape doe, dat dit dan na een poosje ook loslaat en de boel ook gaat liggen rammelen (en stuk gaat).
    Is er geen mogelijkheid om op bepaalde stukjes van de printplaat wat klitteband te bevestigen? Ik weet namelijk niet hoe groot dat plaatje is, maar lijkt mij vooralsnog als het mogelijk is best een betrouwbare optie. Zeker wanneer er veel kleine puntjes met klittenband opzitten.
    "dat is niet uit de maat, dat is in de maat maar een halve tel te vroeg! "

Senior Member

Music

hoi Grizzly,

ten eerste, mooi project. om een of andere reden had ik hier nog niet gekeken. ik beloof beterschap!
    wat je printplaat betreft: moeilijk geval, grote kans dat het gaat storen als het te dicht bij de pups zit. en je zit natuurlijk met je kabellengte en dat verlengen is ook niet zo'n voor de hand liggende oplossing.

ik was aan het denken om de printplaat via een plaats in de rand erin te schuiven en vast te klikken, net zoals bij een SD geheugenkaartje. daar moet best wel iets op te verzinnen zijn. dan kun je 'm ten alle tijden er weer uit krijgen en weer vast zetten zonder te rammelen. dan moet natuurlijk wel de/het kabelboom(pje) dit toestaan.

groeten Pasqual.

Senior Member

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bailey Bekijk bericht
    Is er geen mogelijkheid om op bepaalde stukjes van de printplaat wat klitteband te bevestigen? Ik weet namelijk niet hoe groot dat plaatje is, maar lijkt mij vooralsnog als het mogelijk is best een betrouwbare optie. Zeker wanneer er veel kleine puntjes met klittenband opzitten.

ook klittenband zal je met dubbelzijdige tape vast moeten zetten, dus dat is lood om oud ijzer.

groeten Pasqual.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten