Hartstikke nep die slash gitaar. Zonder twijfel
Printable View
Hartstikke nep die slash gitaar. Zonder twijfel
en dan om ons te onderwijzen ook graag de onderbouwing! anders leer ik niks van dit topic :) dank..
Zo even wat dingen die me op het eerste gezicht al opvielen, Het zijn slechte foto's maar voor zover ik kan zien ziet het eruit dat
Vorm van de kop klopt niet, tuners kloppen niet, rare truss rod cover, brug klopt niet, het lijkt of de cavities op de verkeerde plekken zittem, gehele kop is gemaakt uit een ander stuk hout dan de rest van de hals, de body lijkt van achteren te rond aan de randen (waar een echte lp meer 'hoekig' zou zijn) en de body lijkt ook te dun te zijn.
Ik zou zeggen kijk hier eens naar. Links is marktplaats en rechts is origineel
http://i668.photobucket.com/albums/v...ps1bd105b7.jpg
Lijkt mij ook nep, aangezien de zebra humbuckers bij het origineel anders staan. De witte kant zit altijd boven, bij alle 2 de pick ups. en op de advertentie dat er 1 boven en de ander onder!
Heb hem gemaild en is inderdaad niet echt!
Ok bedankt! Toch zijn de verschillen in mijn ogen nog lastig te detecteren..
Alleen afgaand op het plaatje van de headstock vind ik het ook lastig om de verschillen te zien. De ene inlay lijkt een stuk geler dan de andere. Dat ziet een blind paard. Maar dat kan het gevolg zijn van meerdere factoren. Ik zou 'm daarmee niet met het volste vertrouwen als nep aan durven duiden. Nu heeft de verkoper al laten weten dat het een neppert is, maar als leek zou ik er dus glashard intrappen. En ja, bij nadere inspectie zijn er méér verschillen te ontdekken, maar hoeveel mensen gaan er met een echte heen om de neppert te kunnen beoordelen? Lastig.
En wie doet zoiets nou? Irritant kutvolk. :angry:
die geelheid/witheid ligt aan al dan niet flitsen.. maar ik heb vast een afspraak gemaakt ben!
Da Liks en Vulva
Zien jullie dan niet dat:
1. Het marktplaats decal veel kleiner is
2. Het marktplaats decal smaller is
3. De onderkant van de S (slash) van het marktplaats decal hoekig is
4. het eerste streepje van het hoedje onderbroken is, en bij die van marktplaats door loopt
5. Het laatste streepje van de H (slash) naar beneden loopt, en de echte naar boven.
Verder nog wat kleine dingetjes.
Het trussrod plaatje van die van marktplaats ook te dun is
De Gibson punt ( van het gibson decal ) niet op de juiste plaats zit
Chapeau ben, bedankt voor de uitleg!
Allemaal gezien! Maar ik weet ook dat Gibson nogal eens de neiging heeft om bepaalde dingetjes te wijzigen (die punt heeft niet altijd op dezelfde plek gestaan en heeft zelfs een tijdje tegen de G aangeplakt gezeten). Bovendien heb IK de kennis niet in huis om te weten waar ik op moet letten (want het gaat toch om details). M.a.w., zonder enige kennis van zaken, maar mét een groot vertrouwen in de goedheid van de mens, zou ik er zijn ingetuind. En ik vrees met mij vele anderen. En dát is nu precies wat ik zo kwalijk vind. :)
Precies dit soort opmerkingen maken broodje aap mythen, "Gibson heeft de nijging bla,bla,bla"
Inderdaad staat die punt wel eens ergens anders , maar niet op modellen onderling. En het Slash decal is op alle Slash standards het zelfde.
Tja ik heb al zo vaak gezegd, als je geen verstand van auto's heb ga je ook geen tweedehands kopen, zonder iemand met kennis mee te nemen
En als je geen verstand van antiek heb , ga je ook geen antieke kast bij een onbekende halen, zonder iemand mee te nemen die verstand van zaken heeft.
En dat is voor de meeste mensen wel logies. Waarom dan een uitzondering voor dure gitaren maken ???
Als je het zelf niet kan zien, neem dan iemand mee die het wel ziet.
Niet helemaal mee eens. Ik zou inderdaad niet zonder enige kennis van zaken een peperdure gitaar kopen, zonder iemand mee te nemen die er wél verstand van heeft. Maar dat doe ik alleen omdat ik wéét dat dit soort bedrog voorkomt. En dat vind ik van de zotte.
Nu ben ik ook niet helemaal van gisteren en ik kan echt wel kwaliteit van meuk onderscheiden, maar het zijn de overenthousiaste beginnende, jonge gitaristen die soms net na hun studie een paar maanden zichzelf helemaal kapot hebben staan te werken om genoeg geld bij elkaar te verzamelen voor een echte Gibson en die door dit soort gasten voor niet misselijke bedragen worden opgelicht. Je kunt dan gaan stampvoeten over zoveel onnozelheid, maar ik maak me woedend over de zakkenwassers die het nodig vinden om een goed van vertrouwen zijnd jongmens willens en wetens op te lichten. Het zou toch verdomme helemaal niet nodig hoeven zijn om te letten op 'puntjes in het logo' en 'iets te ielige truss rod covers'.
Juist. Laten we nu niet de schuld bij de (al dan niet slimme en/of naïeve) koper gaan leggen. De enige die fout zit, is de oplichter.
en gelukkig heeft de man inmiddels z'n advertentie aangepast ..
Ah één schrale troost, beste Peter raakt z'n gitaar toch aan de straatstenen niet kwijt. Als je bij je telefoonnummer 0622222222 zet en je kunt niet bieden, je zet een YouTube linkje naar een Gibson imitatie test, dan nemen weinig je serieus denk ik. Zeggen dat je gitaar echt is maakt het er eigenlijk alleen maar slechter op voor de verkoper. Ik zou haast zeggen, als je er dan nog intrapt, dan ben je wel de meest domme koper van het westelijk halfrond.
Tuurlijk, de koper heeft een verantwoordelijkheid en gezegend zij die een Chinees kunnen herkennen aan een puntje op een I maar er komt een tijd dat ook het puntje goed staat en dan sta je op een dag zelf met een neppert in je hand en dan klinkt het best wel zuur als een of andere wijsneus tegen je zegt, jaaa... eigen schuld, je moet de pickups ook open solderen want het windingspatroon op de magneten is een dead giveaway. Koop dan GEEN dure gitaar als je er geen verstand van hebt!
Dat is niet leuk.
Eens met Pepe hier. Al vaker heb ik geprotesteerd tegen die denkwijze dat de koper zelf ook maar op moet letten. Natuurlijk is dat een beetje zo, maar het is eerst en vooral de verkoper die op zijn vingers getikt moet worden.
Kan zijn, maar ik ga niet stoppen met er hopelijk mede een beetje voor zorgen dat het niet de norm wordt.
Zodra je denkt "het is nou eenmaal zo", is het ook zo en moet je je gitaren of altijd nieuw kopen, of elke gitaar aan een forensisch onderzoek onderwerpen voordat je 'm koopt.
Grappig zoals je dan alleen dat ietje eruit haal.
Ik geef alleen al aan het decal 5 dingen aan die niet kloppen.
En twee aan de trussrod cover.
Voorlopig zijn er nog zat dingen waar je neppert aan kan herkennen.
Als de dag komt dat alle verschillen eruit zijn, en ze het zelfde klinken
en een echte niet meer van een neppert is te onderscheiden.
So what dan ?? Wat maakt het dan nog uit
De prijs bijvoorbeeld.
Ik dacht nog, moet ik zeggen dat ik het figuurlijk of overdrachtelijk bedoel? Dat dat puntje staat voor alle dingen die je kan onderscheiden? Dat zal Ben toch wel snappen...
Maar ik ben het niet met je eens dat het niet uitmaakt dat je bedondert wordt als ze bedrieglijk echt gekopieerd worden. Daar zijn we het dan gewoon niet over eens.
Eeeennn... Ja, hij is alweer terug, de nazivriend, heeft in zijn ad dit keer gezet: google groeneveldp doc. Als je dat dan doet kom je uit bij dit filmpje (lees beschrijving) http://youtu.be/-mhawAnunXA
En volgens mij heeft hij de prijs ook een beetje opgeschroefd, of was die al zo hoog?
http://link.marktplaats.nl/754426490
E
En hij is spontaan ook half engelsman geworden aan de beschrijving te zien.
Volgens mij is dit oud nieuws, we moeten het maar met rust laten. Er lopen nou eenmaal heel wat gekken rond...
Is inderdaad al langs geweest, maar hij is nu weer terug. Het ging me in ieder geval niet zo zeer om zijn nazi uitingen maar meer om de prijs. Er staat ineens een verhaal over dat dit de enige linkshandige es-165 ter wereld zou zijn en volgens mij is de prijs spontaan veel hoger gewoorden, dat wilde ik alleen even checken.
Ik weet niet of er hier mensen zijn die daadwerkelijk z'n eerdere filmpjes hebben gezien en de tekst die hij zingt in z'n eigen YouTube filmpje, maar de man is naar mijn weten geen nazi, noch heeft hij er sympathie voor. Zijn ideeën omtrent het ontkennen van de gaskamers is licht uitgedrukt nogal verwerpelijk en zijn ideeën over de Joden in het algemeen dusdanig verzuurd dat je het gerust antisemitisch kunt noemen, maar hij haalt o.a. de politiek van Israël richting de Palestijnen aan bijvoorbeeld. Helaas linkt hij het dan aan al het, in zijn ogen, kwade van de Joden in het algemeen en dat kan ik dan weer niet delen, verre van.
Verder ook een uiterst trieste actie om via een zogenaamde advertentie z'n boodschap de wereld in te sturen, dat staat voor mij ook buiten kijf. Zijn verhaal over de enige linkshandige versie en dergelijke en er dan zo'n prijs bij zetten, het zal echt niet zijn om de gitaar te kunnen verkopen. Hij wil enkel zijn boodschap verspreiden. Beetje een zielig mannetje... En dan in zijn geval nog links zijn ook, dat heeft dan wel weer wat.:D
Anyway: reden genoeg om m weer ff te melden bij de redactie van MP
Oke en dit is dan het laatste wat we wat mij betreft over deze dumbass gepost hebben..
Klopt deze ad?
http://link.marktplaats.nl/758648144
Die is wel echt hoor. Die Tribute series zijn niet zo duur. Al kan hij er mijns inziens nog wel wat meer voor vangen dan z'n vraagprijs, getuige ook een al wat hoger bod.
Euh... hu??? Het was net nog een Les Paul uit de Tribute series.:dontgeti: