het gaat niet om het IDEE maar om het doen
ik heb ook af en toe het idee om m'n schoonmoeder te meppen
Btw
een replica is een met toestemming en goedkeuring van de originele fabrikant, gebouwde gitaar de rest is gewoon fake,vals ect
Printable View
Maar gelukkig zijn teles en flying v's bouwen een verhaal apart ;)
http://www.guttlin.be/oneoffs.htm
Als je iemand wil oplichten moet je het ook goed doen:
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=177461
Ik zeg BENEN ERAFHAKKEN ! Dus nog ruiger dan de Quatareze methodes. Wat een prutser is dit....
Volgens mij is net de advertentie aangepast. Jammer, nu is de grap eraf :D
Is het nu een '75 Fender strat geworden? In dat geval leest ie mee hoor!
Nogmaals: een replica hoeft niet voorzien te zijn van een decal. Het was in dit geval ook niet duidelijk of er een decal op de gitaar zat, terwijl toch alvast de pek en veren te voorschijn werden gehaald. Dat vind ik al even onkies.
Die 99% lijkt me ook schromelijk overdreven. Het risico is echter wel aanwezig, reden waarom ook ik het geen pas vind geven om een merkdecal te plakken op een gitaar waar deze niet op thuishoort. Bovendien: als het een goede gitaar is (en zoals niet zelden wordt geroepen "beter dan het origineel!"), waarom zou je er dan nog een Fender/Gibson stickertje op willen plakken?
Hij moet de tekst in de advertentie dan ook nog even aanpassen...
@ bat
er zit wel degelijk een decal op
http://www.marktplaats.nl/a/muziek-e...reviousPage=lr
kijk eens op z'n facebook pagina
ken je lachen
99 % ok maar de kans is groot
wat ik me nou afvraag waarom mensen een fender/gibson stikker op een niet fender/gibson willen hebben ??
volgens mij is die vraag niet te beantwoorden zonder kut smoezen aan te komen.......................:)
vraag me af wat er op dit forum gebeurd als er iemand Haar of de gier decalls gaat plakken op gitaren
Er is via dit forum al wel eens iemand betrapt op het voorzien van een strat van een Haar decal...
was toch gewoon een replica niks aan de hand toch ??
Mijn opmerkingen gingen over de gitaar van racerookie. Racerookie werd zowat aan de schandpaal genageld, omdat ie een nepfender met fender logo zou hebben besteld. Terwijl dat laatste helemaal niet duidelijk was.
Lees nou eens eerst aar een discussie over gaat voordat je als een ongeleid projectiel alle kanten op schiet. Zowel fender als haar decals op een gitaar waarop die niet thuis horen, wordt over het algemeen niet gewaardeerd op dit forum.
sommigen hebben het hier over replicas en dan bedoelen een niet merk gitaar met stikker
srry i lees echt wel goed
maar bij fender en gibson hebben mensen daar minder moeite mee dan ploeterende hollandse gitaarbouwers
en wat die gitaar van RR betreft ga ik er van uit dat hij toch echt een echte heeft ontvangen
Nou ik zou je toch adviseren nog eens goed te lezen (bij dit topic zou je bijvoorbeeld aan het begin kunnen beginnen, dan krijg je wel een beeld van hoe men hier over het algemeen tegen niet-merk gitaren met een merkdecal aan kijkt, inclusief mijn mening die je denk ik zal verrassen). Ik ben er wel even klaar mee, ik begin in herhaling te vallen en dring geloof ik niet echt door. Zal wel aan mij liggen.
daar heb ik ook last van :)Citaat:
ik begin in herhaling te vallen en dring geloof ik niet echt door. Zal wel aan mij liggen.
woorden raceroekieCitaat:
Ik vind de decals op zich geen probleem,als de verkoper het maar aangeeft als niet echt
@jannest: Ja, vér nadat de pek en veren al naar boven waren gehaald. En ook ná mijn opmerking daarover, waar jij nogal fel op reageerde.
Hoe denk jij dat ik denk over decals?
yup tot je neefje van 16 al z'n vakantiegeld uitgeeft aan een echte neppe gibson van ome luc en staat te janken omdat jij hem net verteld heb dat het echt geen echte gibson is
de verkoper was helaas ter goeder trouw dus je heb juridisch geen poot om op te staan
fijne dag nog
nope
als je het aangeeft ben je gitaar en je poen kwijt
echt als de verkoper ter goeder trouw heeft gehandeld......dus denk dat hij een echte gibson/fender heeft gekocht....en dat kan bewijzen
ben je echt de lul
maar probeer het eens zou ik zeggen
waarom denk je dat ik zo de pest aan dit soort idioten heb
je vergeet 1 ding dat we vaak hier te maken hebben met een keten
dus laten we zeggen de verkoper heeft de gitaar 10 jaar geleden gekocht
denk niet dat hij nog wat van z'n geld gaat zien
en wat termen betreft heeft de verkoper niet te goeder trouw gehandeld is het een oplichter en valt het dus onder het strafrecht
maar nu genoeg
decals plakken sucks en mocht er iemand toevallig in mijn omgeving daar slachtoffer van worden...........
ene keith heeft laten zien wat voor een leuke dingen je allemaal met een gitaar kan doen
lijkt me afdoende voor een refund
Je kunt tot 3 jaar na ontdekking van de dwaling een beroep doen op vernietiging van de overeenkomst. Ontdek je dus na 10 jaar dat je een neppert hebt, dan heb je nog 3 jaar om je op dwaling te beroepen.
En nogmaals, te goeder trouw is doorgaans iets uit het goederenrecht. In dit geval zal je eerder spreken over opzettelijk en wederrechtelijk een neppert verkopen (strafrecht). Ik kan me voorstellen dat je neefje de gitaar van marktplaats koopt en dat de verkoper ook niet weet dat hij een neppert verkoopt. Daar is dan weinig strafrechterlijks aan (want geen opzet).
Overigens ben ik het met je eens dat decals not-done zijn. Ik zit je alleen zo op de hiel omdat je zo stellig onzin verkoopt. Je hebt nog net niet de capslock aan, bij wijze van.
Ik ben faliekant tegen decals.
Probeer deze maar eens met droge ogen te lezen...
http://www.speurders.nl/overzicht/mu...136701637.html
;)Citaat:
Deze gitaar heeft zonder twijfel de grootste lichaam dat ik ooit heb gevoeld of gezien op een Strat
Dus er zit een tweede nek bij?Citaat:
Een 1956 Fender Stratocaster met een extra killer 1962 nek
Leuk zo'n vertaalprogramma.
:seriousf: De man is al twee uur lid van speurders, heel betrouwbaar dus