Goed is dat toch , met Youtube. Voordat je het weet ben je verdwaald en zo'n 10 filmpjes verder. En dus, over goede gitaristen gesproken.. wat dachten jullie van Billy Gibbons? Heurlijke tone en feel.
Printable View
Goed is dat toch , met Youtube. Voordat je het weet ben je verdwaald en zo'n 10 filmpjes verder. En dus, over goede gitaristen gesproken.. wat dachten jullie van Billy Gibbons? Heurlijke tone en feel.
Jezus, lucky bastard jij, ik zou een moord doen om samen met hem op 1 podium te mogen staan ! Had hij zn ouwe gibson les paul ook bij zich ? Speelt ie nog steeds op een koch classictone ?
Ik heb hem een jaartje of 3 geleden gezien live bij mij in de buurt en die vent heeft echt zo'n vette tone en vibrato.
Net als met Kirk Hamster dus? ;) Hoewel de beste man wel het een en ander heeft gespeeld wat ik hem niet nadoe, dat dan weer wel.
Exact.
:ok:
Slash is natuurlijk lang niet de "beste gitarist", en als ik dat filmpje met Steve Winwood(?) bekijk, denk ik ook: "belabberd zeg".
Hij druipt ook snel af na afloop, zal het zelf ook wel hebben aangevoeld dat het niet al te best was.
Ik doe het hem niet na trouwens. :chicken:
Ik denk ook dat Slash het best tot z'n recht komt tussen muzikanten waar hij goed bij past, dus niet met die muzikanten van dat ene Hendrix-tribute filmpje.
Toch vind ik zijn sound, vooral op z'n laatste solo-plaat, en ook de meeste nummers en solo's erg gaaf (of moet ik zeggen "vet"?).
Hij weet een lekkere toon met goeie licks te combineren, bovendien straalt ie pure Rock 'n' Roll uit. :rockon:
Is allemaal waar hoor (behalve dat ik soms zn vibrato echt afschuuuuuwelijk vind, en valse bends), maar ik kan er echt met mn pet niet bij dat sommigen zweren dat hij de beste van de wereld is.
+1
ik ben ook altijd verbaasd dat hij in lijstjes verschijnt. Ik vond guns and roses vroeger al irritant (een band die start met een pathetische cover van dylan's knocking... kan bij mij op weinig krediet rekenen, ik geef het toe).
puur gitaristiek is hij niet bijzonder imo; absoluut niet vernieuwend, geen technisch wonder, geen straffe songwriter; wel de de hoed/kapsel/ray ban combi en een prima marketing.
mijn smaak verandert vrij snel:stop:
Eddie van Halen- veel bijgedragen aan het spelen van solo's
Keith Richards-catchy riffs en hij leeft rock N roll
John Lennon, Paul mcCartney en George Harrison- niet echt goed maar hebben veel bijgedragen!
Santana-als er geen zang is en toch zo weet te amuseren op zo'n niveau
Slash- gewoon goed
Angus Young- gave solo's en riffs
Jimmi Page-die gast kickt elke ass
Eric Clapton-gewoon leuk
en nog vele anderen
Wat mij betreft zonder twijfel de beste van dit moment:
Guthrie Govan. Kan alles wat de rest kan, maar dan beter! :sssh:
Behalve songs schrijven. :sssh:
Daarom schrijft hij ook instrumentals! :sssh:
Zijn instrumentals vind ik ook ruk. :sssh: :D
Ik ken maar weinig artiesten die echt goede instrumentals kunnen schrijven die hun zeggingskracht niet verliezen met de tand des tijds.
Het meeste komt volgens mij dan toch uit de 70's, dingen als Mahavishnu Orchestra en Weather Report enzo, dat soort werk.
Ik wil er alleen maar mee zeggen dat een goede muzikant niet per se een goede bandmuzikant is, integendeel zelfs, en dat laatste weegt voor mij persoonlijk echt een heel stuk zwaarder.
:chicken: Ik luister denk ik voor 95% instrumentale muziek, en heb nooit de indruk gehad dat componisten van instrumentals nou minder begaafd zijn dan schrijvers van liedjes met zang. Wat wel waar is: je hebt van die gitaarvirtuozen die nummers schrijven om hun kunsten te tonen, en dat zijn vaak heel lege, flauwe composities.
Om de topictitel maar even af te maken:
DE beste gitarist van de wereld... bestaat niet.
Er zijn zoveel gitaristen op de wereld, iedereen is goed in zijn eigen stijl. Deze beheerst dus niet een ander genre. Een gitarist als Tommy Emmanuel, zal dus nooit de beste van het Heavy Metal genre zijn, omdat hij dit nooit speelt.
Iedereen heeft zijn eigen stijl, maar niemand kan ooit goed zijn in elke stijl.
(Just my 2 cents :sssh:)
Onzin, niemand komt in de buurt van Blackmore's genialiteit!:stop:
Af en toe komt er iemand hier voorbij, dat er geen beste is bla bla bal, dat ieder in zijn eigen stijl bla bla bla..
Ja Hallo! Laten we gelijk ook lief zijn voor elkaar.
Dan kan je dit topic wel gelijk opdoeken.
Dit topic drijft op Artnazzen he. En graag alles in hoofdletters en het grootste fontje, zo zie ik ze het liefst.
En dat er dan weer iemand NEE post.
Okiedokie! :seriousf:
Komtie dan:
De beste is natuurlijk John McLaughlin, echt wel!
Mooie excuus om mijn favo bandje van de man te plaatsen:
http://www.youtube.com/watch?v=yrrBtAahALU&feature=fvst
Groevie shit mén.:hippie:
Ken alleen twee oude platen van Shakti (dacht dat ze later weer eens wat meer hebben gedaan), helemaal te gek... maar ik heb ook een dvd van Santana gezien waar mcLaughlin een nummer meespeelt. Daar wordt hij weggespeeld door Santana. Niet dat die beter speelt of zo, maar hij snapt de muziek beter. (mag ook wel, tenslotte zijn gig, en zijn band) McLaughlin doet misschien brilliante dingen daar, maar wel volstrekt misplaatst in de context. Alsof je een hamburger bij mcDonalds heel subtiel marineert, van een zorgvuldig samengestelde verse kruidenmix voorziet, en goed klaarmaakt, met verse komkommer, sla, en zelfgemaakte sausje. (en ga me niet vertellen dat ze dat doen. De laatste keer dat ik er was, leek (en smaakte) dat ding nog het meest op een afgetrapte schoenzool, maar dan wel een stuk dunner. Komkommer en sla, check, not, en het sausje was volledig ingedroogd in het broodje. Wat een deprimerende hap...)
Maar om Pepe een plezier te doen (je wilde toch bold)
Frank Zappa
:seriousf: ;) :hide:
Brian May! Een eigen gitaar gebouwd, delay compleet verbouwd. Revolutionair qua en stijl en tone. De man is een genie op het gebied van techniek, tone, feel en stijl. Niemand heeft dat ooit nog in zo'n grote hoeveel overtroffen.
ik ga ook voor zappa
volstrekt herkenbaar, niet te imiteren
funny:
http://www.youtube.com/watch?v=r6cplMM3d_Q
Nu ik zo die Steve Vai zie besef ik in een keer dat ie de gaylord of metul moet zijn, wát een nicht!
Hmmm vanavond is toch écht Johnny Smith de beste!
http://www.youtube.com/watch?v=mQHRPC81DDg
Baas!
Je hebt geen idee waar je over praat volgens mij... Steve Vai metal?:seriousf:
Ik ben verder geen Vai fanboy ofzo, maar je doet hem hier wel echt tekort:
http://www.youtube.com/watch?v=Yw74sDWPH7U
Nou dan zal Guitar player magazine ook wel niet weten waar ze het over hebben:
Citaat:
GUITAR PLAYER MAGAZINE:
1995 Gallery of Greats
1995 Best Rock Guitarist
(Tie with Jimmy Page)
1995 Best Overall Guitarist
3rd Place
1995 Best Experimental Guitarist
(Tie with Buckethead)
1995 Best Metal Recording
3rd Place
1995 Best Overall Guitar Recording
2nd Place
1995 Best Metal Guitarist
3rd Place
1990 Best Rock Guitarist
1990 Best Overall Guitarist
1990 Best Guitar Album
1990 Best Metal Guitarist
1989 Best Rock Guitarist
1988 Best Rock Guitarist
1987 Best Rock Guitarist
1987 Best Overall Guitarist
1986 Best Rock Guitarist
Tis wel weer gezellig zo!
Auditioneren voor Zappa heeft heel wat legendarische verhalen opgeleverd. Ik geloof dat het Vinnie Colaiuta was die vertelde dat ie in een grote gymzaal terecht kwam met tientallen drummers. De meeste werden na een tiental seconden al weggebonjourd. Vriendelijk bedankt en tot ziens. Ook bekende drummers liepen er rond waaronder Mike Fleetwood. Na 15 seconden, thank you Mike. Next.
Geweldig om het verslag van die auditie van Vai bij Zappa weer te zien!
Maar één van de besten blijft voor mij deze; boordevol blues en toch leadgitarist van ooit één van de hardste bands ter wereld:
http://www.youtube.com/watch?v=DI0-Tdeckyw
Ik vind het ook geen typische metul, dus ja, GPM zit er gewoon naast ja. :D
Steve Vai is één v.d. beste gitaristen v.d. vorige eeuw (en deze eeuw), maar ik vind z'n sound niet altijd even mooi. Wel herkenbaar met een eigen stijl.
Dat filmpje over de auditie bij Zappa is wel leuk. :)
Heb je het nu over Mick Fleetwood, van Fleetwood Mac :???: Dan zou je toch haast denken dat hij door Zappa ingehuurd was om voor wat 'comic relief' te zorgen... kan me nauwelijks voorstellen dat Mick zelf dacht dat hij dat materiaal aan kon. Heb van stukjes interview toch wel het idee dat hij weet waar zijn krachten en zwakheden als drummer liggen.
Maar goed, om terug te komen op 'beste gitaristen van de wereld' Ook ergens gelezen dat Zappa Jan Akkerman en Brian May overwogen heeft als mogelijke gitarist voor zijn band. Je kunt alleen speculeren wat dat opgeleverd zou hebben...
In geval van Zappa en Akkerman waarschijnlijk moord.....
Spelen in Zappa's band is afgezien van fabelachtig kunnen lezen ook probleemloos alles kunnen handelen wat Zappa je voor de voeten gooit, incl het molesteren van een etalagepop in 6/8ste.
Akkerman is geen lezer maar dat zou nog het minste probleem zijn.
Adrian Belew kon ook geen noot lezen. Daar kwamen ze pas op de auditie achter :D Maar goed, hoewel Zappa hem al als gitarist aan het werk gezien had ging het waarschijnlijk om de stem.
Laten we die nu eens als beste gitarist noemen, het is tenslotte woensdag. iig één van de eigenzinnigste, die idiote ideetjes toch muzikaal weet gebruiken. Als hij de pindakaas/hagelslag/shoarma/oestersaus sandwich zou bedenken zou het nog smaken ook uiteindelijk :seriousf:
En op speciaal verzoek weer groot en BOLD
ADRIAN BELEW
Ik was eigenlijk niet op zoek naar de beste gitarist van de wereld, maar de gitarist die het meeste invloed heeft gehad op moderne muziek.
Een gitarist waarbij het waard is om al zijn songs uit elkaar te halen en te leren. Als noob zou ik denken Eric Clapton? Of zit ik er nu helemaal naast?
EDIT: om er toch maar een beste bij te plakken.. RORY GALLAGHER !!
http://www.youtube.com/watch?v=33Jaodra7AY