Fraaie Tele hoor. Van rond 2012?
Printable View
Fraaie Tele hoor. Van rond 2012?
Als ik het goed begrijp dan komt het er in de praktijk op neer dat een louche verkoper (of hij/zij nu in gitaren handelt of in iets anders) tot aan dat bedrag redelijk ongestoord zijn gang kan gaan omdat beduvelde klanten die wat serieus advies inwinnen automatisch tot de conclusie komen dat de baten niet opwegen tegen de kosten, en het er dus in 99% van de gevallen maar bij laten zitten?
Ik denk dat dit een prima oplossing is, en idd hulde aan 'Frans' dat hij ondanks dit eenzijdige draadje
(alsnog) zijn verantwoordelijkheid heeft genomen.
Ik denk dat de weg via de kantonrechter voor beide partijen op een teleurstelling had uitgelopen.
Dat klopt ten dele. Ik heb in dit topic ook een sommetje gemaakt waarin de kosten uiteen worden gezet in het geval je zelf de dagvaarding voert en dat is een stuk makkelijker (en goedkoper!) dan veel mensen denken.
Het omgekeerde komt bij bedrijven i.g.v. wanbetalers ook voor. Zo hebben de meeste verzendhuizen als Wehkamp en Otto een no-mercy beleid: die dagvaarden na een niet-succesvolle incassoprocedure desnoods voor €10,-. Als ze dat niet zouden doen, dan zouden een deel van de consumenten een loopje met hen gaan nemen.
Detaillisten als deze gitaarshop onderschatten de kracht van Internet en forums: ook in dit topic lees je diverse andere slechte ervaringen met dezelfde shop en consumenten trekken daar snel hun conclussies uit. Je hoeft je als detailist ook niet te laten ringeloren, maar zelf geef ik bij twijfel de klant eigenlijk altijd het voordeel en los de klacht op.
Prima oplossing, ja. Hulde niet wat mij betreft. De vorm en tijdsduur rechtvaardigen geen hulde. De shop heeft terecht eieren voor zijn geld gekozen en zal uiteindelijk na de verkoop van de 4 betrokken gitaren er vast helemaal niet zo slecht uitspringen.
De enige juiste oplossing voor Frans. Was hij moeilijk gaan doen, was hij meer geld kwijt geweest.
Onder druk uiteindelijk zwichten vind ik sowieso al armoedig.
Deze shop verdient geen klanten en ik hoop dat er niemand meer heen gaat zodat deze mafkees z'n toko moet sluiten.
Ik snap de hulde niet. Ja, fijn, dat het eindelijk is opgelost, maar hij had zijn verantwoordelijkheid al meteen moeten nemen. Het had nooit zover moeten komen. En zijn prijzen die hij vraagt voor veel gitaren zijn nog steeds absurd hoog. Dus voor mij verdient dit geen hulde.