Zelfs vetter van twee 1936's.
Printable View
Jij had toch een tijdje 2 van die kasten? Zou het met andere speakers niet beter zijn?
Kan het me haast niet voorstellen dat 2 1936s heel anders klinkt dan een 1960 met de zelfde speakers (wel een 1960 a dan)
En zijn ze tegenwoordig echt van MDF gemaakt? :dontgeti:
Mijn 'verzameling' pedalen ook eens op een DIY board vastgemaakt. Een stuk handiger meeneemen zo!
http://i48.tinypic.com/2hs9rnq.png
Tuner>TS7>DE7>Coolcat Chorus>Morley Volume/wah. Veel met weinig zullen we maar zeggen :)
Binnenkort 't plankje nog eens zwart verven, en ergens pootjes vandaan toveren.
Het enige dat vreems is is de wah achteraan plaatsen. Maar daar het ding ook als volumepedaal werkt is die plaatsing dan wel weer logisch.
Mijn pedalboard lag er dit weekend zo bij:
https://lh6.googleusercontent.com/-b...223-WA0000.jpg
De keten is als volgt. Avri 62' strat-->Buffer-->tuner-->wah (true bypass)-->newtone screamer-->Fuzz face-->EP Booster-->deja vibe-->malekko ekko 616-->buffer-->Orange rocker of Fender bassman-->Mesa boogie 2X12 (binnenkort een bassman 2x12 voor de bassman :D)
Ik heb laatst de deja vibe gekocht en ik vind het een geweldig pedaal. Mr Dynamite heeft de roger mayer voodoo vibe jr gekocht en we hebben ze even vergeleken. Ik ben wel blij dat ik niet een voodoo vibe heb gekocht (die had ik eerst op het oog).
Een ander pedaal dat mij heel erg bevalt is de EP booster. Hij geeft een mooie warme boost en is heel bruikbaar. De malekko ekko reageert wat raar op sommige pedalen, misschien dat ik de interne gain hoger moet zetten. Bijvoorbeeld als ik de vibe aanzet (of de Fuzz Face) gaat het geheel opeens een stuk zachter.
De newtone screamer, een ts9 clone, doet zijn werk goed. Hoewel ik wel denk om het pedaal eens te vervangen met een ander low gain pedaal aangezien zo'n ts9 voor mij toch wat te veel laag weg snoept.
Ik heb me eigenlijk weinig in volgordes verdiept. Maar ik heb het op volgorde van gebruik neer gezet. Het meeste gebruik ik de TS7, daarna de DE7 en het minst m'n Chorus. En de volume/wah staat aan die kant omdat dat het handigst uitkwam. Hij kan ook aan de kant van de tuner worden gezet.
Heeft de volgorde nog veel effect op het uitkomende geluid dan? Mij lijkt (iig theoretisch) gezien dat de volgorde gelijk blijft, je hebt toch altijd dezelfde vervorming. Net als met wiskunde zeg maar.
Zeer zeker, zeker fuzz pedalen zijn erg gevoelig voor wat er voor of achter ze staat in de keten.