Oorspronkelijk geplaatst door
vulvasonic
Vervelende toestanden toch eigenlijk ook, hè?
Ik bedoel, ik weet een heleboel van Fenders, ofschoon ik het de laatste 10 jaar allemaal niet meer zo intensief volg als voorheen. Van Gibsons heb ik echter maar weinig verstand. Als zo'n kerel 'gewoon' een prijs vraagt van €1400,- en er niet bij zet dat het waarschijnlijk geen Gibson is, zou ik er zo intrappen. Natuurlijk zie ik ook wel dingetjes die wat vreemd op me overkomen, maar Gibson heeft nogal eens de neiging om hetzelfde model in 100.000 verschillende variaties op de markt te zetten. Dat is tenminste de indruk die ik gekregen heb van Gibson door de jaren heen. En uiteraard kan iemand ook nog altijd gewoon het één en ander naar smaak hebben opgeleukt. Andere knopjes, andere elementringetjes, slagplaatje, stemmechanieken, brug, elementen, etcetera.
Ik zou dan ook altijd de hulp inroepen van iemand die er meer verstand van heeft dan ik. En toch, als IK op het eerste gezicht al niets vreemds kan ontdekken, hoe zal een overenthousiaste beginnende gitarist met een flinke hoeveelheid aan zuur verdiende centen dan reageren op een advertentie als zojuist omschreven?
Je zal het maar meemaken. Kom je dolblij aan bij je gitaardocent met je eerste echte volwassen gitaar in je handen, die je twee dagen eerder voor 'een leuk bedrag' van €1200,- hebt gekocht (je hebt er zelfs nog 200 vanaf kunnen lullen), om dan vervolgens te horen dat je een stuk wrakhout twv een paar tientjes op schoot hebt liggen. Verschrikkelijk!
Ik kan hier zo enorm slecht tegen. :(