Had ik ook. Even vernieuwen.
Printable View
Ziet er mobiel ook goed uit! Kudo's!
Hier Eindhoven. Gitaren afstellen, electronica, en aankoop advies.
Hier Katlijk, omgeving Heerenveen. Nieuwe snaren, simpel soldeerwerk, afstellen, hulp bij aankoop gitaar e.d.
Hi H
Goed lezen is ook een kunst. Geldt ook voor de mod, ben ik bang. Of de Paus.
Dus ik zet m dr gewoon nog eens in:
- Groot Amsterdam/Amstelveen/Ronde Venen - dit is een cirkel van ongeveer 10 kilometer dus
- Welkom voor nieuwe snaren erop en klein afstelwerk
- Bakkie koffie, thee, water, bier, wijn
De profs doen het grotere werk beter en je moet een ander gewoon een boterham gunnen.
Mijn compliment voor een leuk initiatief zet ik nu maar bescheiden onderaan. Maar ik meen het nog steeds.
Vriendelijke groet, Gus
Ik zie dat Apeldoorn nog "vrij" is.
Ik wil mij wel (voor beginners) inzetten om snaren te vervangen, en leren stemmen.
Zoals Duhsjaak ook al schreef; anderen zijn beter in het grotere werk!
Overigens een geweldig topic/initiatief!!!! 100% Gitaarnet!!!!! :grouphug:
Ik zit in Tilburg en kan wel helpen met snaren vervangen, soldeerwerk en klein afstelwerk als intonatie en actie.
Beste mensen,
de kaart is weer bijgewerkt. Als iedereen die erbij is gekomen even wil controleren of hij/zij op de juiste plek is terecht gekomen dank u jullie hartelijk.
Wat een briljant kaartje! Vooral de link naar het Gitaarnet-profiel is goed!
En heeft er al iemand gebruik gemaakt van het mooie netwerk wat hier aan het ontstaan is?
En toen was het opeens heel stil... Zulke opmerkingen moet je natuurlijk ook niet maken he?! ;)
Als er nog mensen zijn die zich willen aanmelden voor de kaart dan kan dit natuurlijk, en wellicht is het ook leuk wanneer je gebruik maakt van dit netwerk je de ervaring wilt delen via dit topic?
Uiteraard wil ik wel eens wat gitaren kapot maken, hiervoor mag je mij gewoon op de lijst zetten, ik wil er zelfs wel voor door Nederland heen rijden!
Uiteraard wil ik wel de rechten van de foto's en de video's van het gebeuren, uiteraard neem ik wel na de gebeurtenis afstand van de materie en schades in wat voor vorm dan ook. Uiteraard vraag ik er niets voor, enkel wat onkostenvergoeding, uiteraard kan ik geen garanties verlenen. Uiteraard!
Zevenbergen, Gemeente Moerdijk. Voor alle werkzaamheden wat er aan een gitaar kan gebeuren tot aan nieuwbouw exclusieve modellen.
Is dat laatste nou een grapje of zit je in het verkeerde topic?
vind 'm wel leuk
als alles gratis is doe mij dan een leuke ES335 style, alvast dank, adres per pb graag.
mvg!
Ik wil graag een thinline jazzmaster achtig modelletje met TV Jones T-Armonds gewired als een gretsch
Swamp ash body in vergeeld surf green met een 3 laags mint slagplaatje, jazzmaster trem en mastery bridge en andere hardware en knoppen in het chroom
maple hals met zo min mogelijk tekening, maple fretboard met vergeelde binding en blockinlays, medium jumbo frets, reversed meegespoten headstock, tusq topkam mooie kleine ovalen grover tuners erop.
Wanneer kan ik hem ophalen?
Fantastisch idee zo'n netwerk!
Ik heb snaarplukker toegevoegd aan de kaart, ondanks enige onduidelijkheid betreffende nieuwbouw van exclusieve modellen (?!)... Van mesaman heb ik helaas geen idee wat hij nou eigenlijk bedoelt, en uiteraard staat er ook geen plaats bij uiteraard... Dus kan ik 'm ook niet op de kaart zetten.
Ik probeer aan te geven voor welke klusjes er bij me aangeklopt kan worden. De meeste doe ik op basis van fooi exclusief de kosten voor materialen. Uit ervaring weet ik dat de meeste toch vragen wat ik ervoor wil hebben, en dan antwoord ik vaak met wat je er voor over hebt.:soinnocent:
Fooi is niet gratis. We gaan die discussie niet overnieuw doen, maar de intentie was duidelijk.
Houd het a.u.b. on topic, gratis hulp voor kleine zaken zoals snaren opzetten, afstellen etc.
Inderdaad. Fooi is niet gratis, maar ook geen verplichting.
Om even het topic weer onder de aandacht te brengen: Gisteren heb ik forumlid E.J. kunnen helpen met het installeren van een phase switch in zijn Tokai Les Paul, en daarbij ook de 'modern wiring' omgezet naar '50's wiring'.
Dat was ook voor mij een beetje puzzelen, maar 't is allemaal gelukt. Zijn er al meer 'succes'-verhalen?
Leuk. Ik ben net benaderd om binnenkort bij iemand die zelf aangeeft "twee linker handen" te hebben SAMEN een element in een strat te verwisselen. Gaat sowieso binnen een week niet lukken ivm prive van mijn kant. Maar ik heb er nu al zin in.
Hmmm.. In mijn buurt (Haarlemmermeer) een gapend leeg gat op de kaart. Ik heb ervaring in:
- afstellen actie/intonatie
- besnaren
- vervangen hardware (brug/tuners)
- electronica (inbouwen mods/vervangen pots, elementen, schakelaars, output connector)
...en met altijd koffie voorradig :-)
Patrick.
Goed initiatief! Ik wil me ook aanmelden voor wat klushulp voor omg. Den Haag:
- Snaren vervangen;
- Gitaar afstellen en intoneren;
- Soldeerklusjes;
- Vervangen van pickups en hardware (zolang er niks gefreesd of geboord hoeft te worden);
- Aankoopadvies;
- Leren instellen van versterker en effecten (geen POD's etc.).
Het is natuurlijk bedoeld voor degene die het (nog) niet zelf kan, niet voor iemand die gewoon ff geen tijd heeft. Het liefst laat ik dan direct aan je zien hoe het moet, zodat je het de volgende keer misschien zelf kan!
Amsterdam, bestevaerstraat.
Wel: Afstellen van de hals(intonatie, aktie, trussrod), solderen van simpele dingen.
Niet: invijlen van de topkam.
De kaart is weer bijgewerkt!
Doet mij er ook maar op DA.
Utrecht, Nieuwegracht: Snaren vervangen, gitaar intoneren, solderen van snoeren en binnenwerk gitaar, gitaar afstellen op lage actie, lullen over mooie gitaren en een potje shredden.
Hier vanuit Hengelo:
Snaren verwisselen, afstellen, elementen en andere elektronica installeren/wisselen, topkammetje plaatsen/invijlen, vervangen hardware, fetten polijsten etc.
Groningen, bij station noord. Wil best wat mensen op weg helpen met snaren vervangen, afstellen en intoneren. Mss ook wat hulp bij pickupswaps.
Voor echte kwaliteit moet je natuurlijk naar de gitaarbouwer, maar het is altijd goed om de basisdingen te leren.
Net met Wireman 2 1/2e uur zitten solderen en testen. Wat begon als een simpele elementwissel werd een eindeloze zoektocht..... Er volgt nog een interessant topic over onze zoektocht.... we snappen het niet meer.
Ook minoin, marter544 en Thyrif zijn toegevoegd op de kaart!
Volgens mij ben ik de eerste uit mijn regio die gaat reageren, dus zet mij er ook maar bij. Ik kom uit Gulpen (tussen Heerlen en Maastricht) en wil iedereen mijn zijn/haar gitaar op weg helpen met snaren vervangen, regulier onderhoud en afstelbeurten etc. Daarnaast geef ik ook gitaarles
Zet mij er ook maar bij in de regio Hoorn NH. Snaren vervangen/ Electronica & Pickups (zonder frezen)/ Tips&Advies wat betreft opname/live sound.
Ik ga Quadrifoglio ondersteunen om de stroom van hulpbehoevende gitaristen in Limburg te helpen. ik woon in Amstenrade en wil helpen met snaren vervangen, afstellen, solderen en intoneren.
Ik zit op dit moment niet achter m'n computer, maar zal jullie zo spoedig mogelijk op de kaart toevoegen!
Je hebt me (Frekie) In Leeuwarden op de kaart gezet maar ik woon in Harlingen (NW Fryslan) dat is toch wel 30 km verderop...