Dat zal me de ervaring wel zijn ja :supercool:
En ach, we zijn dan allemaal gitaristen, het blijft natuurlijk wel zo dat het mo muziek draait, de band, het totaal. De beste gitarist is in mijn ogen een muzikant, if you catch my drift.
Printable View
Dat zal me de ervaring wel zijn ja :supercool:
En ach, we zijn dan allemaal gitaristen, het blijft natuurlijk wel zo dat het mo muziek draait, de band, het totaal. De beste gitarist is in mijn ogen een muzikant, if you catch my drift.
Hey timo, wat voor een invloed heb je nu eigenlijk op het nieuwe album gehad? Voordat je bij Delain ging wist je natuurlijk dat het schrijven van nummers merendeel beperkt blijft tot martijn en guus.
Maar ik was benieuwd hoeveel eigen ideeën je nu hebt kunnen uitvoeren :) ?
Ik heb wel wat invloed gehad op riffs of bepaalde kleine aanpassingen.
Ook heb ik hier en daar gitaar dingen toegevoegd.
Ik heb dus een subtiele wijze van meeschrijven gehad, maar dus niet een grote rol.
Bij het volgende album hoor je mij waarschijnlijk meer terug.
Erg gaaf om te lezen.. toch een beetje de jongensdroom?... Lijkt me inderdaad zwaar als er zo op je gelet wordt door mensen met zoveel kennis!Met de band spelen voor een hal vol rockende pubers is ff wat anders dan in een studio voor een professioneel geluidsmens.. Ik las dat Evenescence ook met een nieuw album komt, dus het mainstream gothrock publiek zal wel weer warmlopen... erg cool!
Succes met de promotie voor het nieuwe album! (en uiteraard de nieuwe tour)
Dat inderdaad + dat live en studio echt 2 verschillende werelden zijn.
Ik ben eigenlijk helemaal niet zo'n machinale industrial metal boy, toch meer een vuige, ruige rockgitarist (vooral ook in mn slag) dus het is erg moeilijk om dat er in de studio uit te krijgen als ze dat niet willen.
Live komt het echter juist beter over.
http://www.youtube.com/watch?v=6x1rAmjJt5E
Trailer met stukjes van het nieuwe album, die gitaar klinkt echt zeer bruut!
:) 10tekens
Koel Timo! Maar waarom sta jij niet op de foto's :???:
Dat hoor je volgende week ergens;)
Je gaat hopelijk toch niet stoppen he :dontgeti:
Hij had meer photoshop nodig? :D
Van mijn facebook:
CHECK THIS OUT! :
Bas Maas (After forever/Doro) will play on the upcoming european tour and some shows in springs to give me some time to do my other musical adventures. I am still actively in Delain, and I will play live with Delain this year too.
http://site.delain.nl/shownews/compo...rticle/id/2143
Cool, Timo! Wat goed dat je band begrip heeft voor je carrière buiten Delain om, maar is dit handig met oog op Delain als band?
Cool ja, voor iedereen!
Nouja, handiger dan dat ik zou stoppen :D. Volgesmij gaat dit heel goed werken!
Ok, hoop het voor je. Ben je wel nog volledig band-member of hebben ze je alleen voor de promotie van de tours zonder jou uit de foto's gelaten?
Ah, Bas Maas, toffe gozer, zie hem regelmatig bij de gitaarzaak in Heerlen, komt hij regelmatig. Naast zijn carriere bij Doro geeft hij ook nog gitaarles meen ik..
Zag dat jullie in juni in Heerlen spelen, op Parkcity Live met oa Within Temptation, DeWolff, My Favorite Scar en nog wat bands.. Ben je daar dan wel bij?
Mijn eerste optreden is pas op Wacken in augustus ofzo meen ik.
Op de release party na trouwens
Wacken is zeker geen verkeerd festival om je eerste optreden weer te hebben ;)
Trouwens balen van het hele gezeik rondom het uitbrengen van het nieuwe album. Het lijkt me echt frustrerend om iets waar je zo hard aan gewerkt hebt uitgesteld zien te worden vanwege een beslissing van een of andere hoge pief.
Hoeft niet mijn muziek te zijn om te horen dat de mix en de productie echt zeer goed zijn.
Wat klinkt die gitaar lekker bruut, dat album gaat me zeker bevallen! Hoor ik daar trouwens een Rectifier?
Rectifier + Krank indd. Op 2 4x12 kasten met ieder 4 mics. Dus 8 sporen + droge signaal van de 2 amps = 10 sporen gitaar per take :D. (Met dubbeltracken al snel op 40 sporen).
:crazyhappy:
hee
gast
doe
ff
normaal
:seriousf:
Waarom vind je dat?
Vraag kan wellicht beetje lullig klinken, maar ik bedoel het heel serieus. Wij zijn namelijk ook bezig met het opnemen van ons debuutalbum, dus ik ben me in de 'materie' aan het verdiepen en veel aan het luisteren naar verschillende producties. Maar ik hoor hier niet iets storends aan. Dus ik vroeg me af wat jij hier wel storend aan vind?
Het klinkt niet als een drumstel? Triggers/samples gebruiken vind ik op zich wel ok, maar een stuk plastic of een doos gebruiken als snare hoeft van mij niet. Zo ken ik ook producties waar ze een typemachine hebben gebruikt als kick. Heel apart.
Iedere slag is exact hetzelfde: dynamiek van 0 en er zitten zo te horen ook geen random samples per velocity-groep in. Dat maakt het heel erg moeilijk om er naar te luisteren voor mij. Het doet heel erg 'my first sony'-achtig aan.
... maar het zal wel aan mij liggen: ik kan de studioplaten van Volbeat ook niet aanhoren dankzij die overduidelijke neppe drums.
Ik irriteer me ook wel aan de snare indd.
Ik was er eigenlijk nog niet toe gekomen om eens iets van Delain op te zoeken. :makeup: Ik heb nu de song van post #101 eens opgezet...
Mijn eerste gedacht was: Klinkt goed! Dat zou best wel goed passen op het Metal Female Voices Fest in Wieze.
EDIT: Ik heb net de affiche eens opgezocht voor dit jaar... Ik zie je daar dan wel zeker... :ok:
Snare zou inderdaad beter kunnen.
Maar Timo, dit is weer klasse! Dikke complimenten!
Het gehele nieuwe album is hier te beluisteren:
http://3voor12.vpro.nl/luisterpaal/albums/Delain.html
:blast:
Edit: Geweldig werk Timo (en de rest uiteraard), de gitaren klinken echt bruut. Klein minpuntje: jammer dat je de pinched harmonics die je live op het einde van Mother Machine doet niet hoort terug komen op het album.
Ik heb ze afgelopen zaterdag live gezien in het Bolwerk, Sneek. Was een prima show, maar Bas miste toch wel heel wat nootjes...
Gisteren gezien op Female Voices in Wieze en ik heb er van genoten!:ok:
Thanks dude!
Tof festival was dat!
December in de boerderij toch? Doe jij die show nog?
Ik kwam deze toevallig tegen:
http://www.youtube.com/watch?v=tKqSB7D9IIM
Het intro is een beetje "TROS-klapvee"-achtig, maar daarna lekker de beuk erin. :rockon:
Vrijdag in Hedon echt genoten en ben erg benieuwd naar je eigen cd waar je mee bezig bent
btw hoezo kut op de achterkant van je gitaar?
:gitarist: