Een LP Faded kost bij Feedback ook 649 euro. Zelfde prijs als de SG.
Kijk je naar de LP Standard, dan is die zeker duurder te maken dan de SG. Er moet een extra laag maple op gelijmd worden en dat is een arbeidsintensief proces. Daar betaal je voor.
Printable View
de 'hoorntjes' van sg's zijn erg kwetsbaar.... weet ik uit ervaring, gelukkig kan vox humana ze er heel proffesioneel en onzichtbaar weer oplijmen ;-)
gaaf ding hoor, ik heb de mijne in een vlaag van verstands verbijstering weggedaan een jaar of 3 geleden. Nog steeds spijt van !
Mooi Mitch! Dus niet zo'n "plaklak" als de standards van Gibson bij de LP's/SG's?
Hoe zit het trouwens met de balans van neck/body?
Ik heb er een gehad en die heb ik ingeruild op zo'n geval: http://www.dv247.com/assets/products/34771_l.jpg En ergens heb ik wel spijt, maar dat komt vooral omdat ik nu te veel SG en te weinig TC 90 zie. Straks maar weer 'ns uit de hoes halen... Enne... in het echt is een TC 90 echt zoveel mooier dan op zo'n klote internet-plaatje...
M'n SG hangt nog steeds bij de dealer en ik hoop dan ook een een nieuwe term te kunnen introduceren: HNOGD (Happy New Old Guitar Day, voor de spijtoptant die z'n ingeruilde geliefde weer terug koopt).
Over de prijzen van een LP Faded en 'n SG Faded: deze zitten op de site van Gibson zelf maar 35 dollar uit elkaar en dat zou hier dus ook moeten zijn. Desalniettemin staan de Faded LP's bij de duitse webshop's (overal eigenlijk) zo'n 125 euro duurder dan de Faded SG's. Feedback hanteert in dit geval dus de juiste beprijzing en dit zou overal zo moeten zijn. Het maakt er de keus in die prijscategorie niet makkelijker op, maar als ik voor dat geld een gitaar zou moeten uitzoeken...
Overigens heb ik alleen iets met Faded Gibson's. Het duurdere, gelakte spul doet 'het' gewoon niet voor mij. Wel weer een voordeel, want zo zal ik dus nooit stuklopen de prijzen van dure Gibson's...
Smaak is een persoonlijk iets, maar ik moet eerlijk zeggen dat die Melody Maker mij wel bevalt. Het heeft, net als bv. 'n Faded, iets basaals maar tegelijkertijd heb je ook weer het gevoel dat je eigenlijk niet meer nodig hebt dan dat. Maar ik ben op gitaar-gebied sowieso minimalistisch aangelegd...
Daarbij zijn ze lekker licht (als je geen schouderproblemen hebt...).
En laat je niet wijsmaken dat ze niet te intoneren zijn: die van mij maar ook van BillyChoas staat perfect afgesteld! Ook de afwerking is (op de zijkant van de frets na, maar ik heb er geen last van) gewoon goed voor elkaar. En voor 399 euro heb je wel een USA Gibson.
Ik heb ook nog gekeken naar een LP Junior maar persoonlijk vind ik die het geld niet waard: voor hetzelfde geld heb je een LP Faded.
Nou, dat verbaasde me juist zo: de nek is ontzettend stijf! Ik dacht er even een subtiele vibrato uit te gooien door een beetje aan de hals te trekken, maar niks van dat al. Gigantisch voordeel wat mij betreft. Ik kan er altijd later een Bigsby op zetten :D
Nee, inderdaad heel anders, hoewel ik moet zeggen dat ik de lak van mijn Standard absoluut niet ervaar als vervelend tijdens spelen. Als je 'm zo effe beetpakt lijkt -ie wat sticky maar in de praktijk geen probleem.
De balans is staand niet eens zo slecht. De semihollow die ik ervoor weggedaan heb had daar meer last van, go figure... maar goed, in Captain Peacock is het wel handig als de hals een beetje naar beneden valt, kan ik makkelijker tussendoor toetsen spelen, ghehehe.
ghe ghe, de halzen van een faded zijn ontzettend stijf inderdaad, halsfibrato gaat inderdaad bijna niet, daarom heb ik al een trem op mijn SG Faded, kijk maar:
http://i471.photobucket.com/albums/r...976/002-61.jpg
http://i471.photobucket.com/albums/r...976/001-59.jpg
Zijn van Schaller deze tomtrems, zo gemonteerd zonder hakken, boren enz., kosten rond de E 135,00 en ze werken echt goed:ok:
trouwens ik heb de vol- en toneknoppen vernieuwd voor classic knoppen en die vind ik persoonlijk mooier staan op de gitaar dan de standaard exemplaren, maar das een kwestie van persoonlijke smaak.
Ik vind de faded SG's ook erg goed en ben er heel erg tevreden over.
Leuk die trem! Erg fijn dat je er je gitaar niet voor hoeft te verbouwen, maar wel een beetje jammer dat er nu gaten achter zitten. Maar je kunt niet alles hebben he. ;) Ik ben het volledig met je eens dat die 'nieuwe' knoppen van jou mooier zijn, maar aan de andere kant vind ik het niet echt een nuttige 'upgrade' dus heb ik het nooit gedaan.
ik heb nu afdekknopjes over de gaten gedaan.
ja die knoppen zijn enkel voor de eigen smaak, maar omdat die lekker bruin is, vond ik het wel leuk om te vervangen voor een lekkere vintage look:ok:
Vintage look Bell knobs hè? Drie keer raden wat ik dezelfde dag nog besteld heb? :) Die trem zal vast goed functioneren, maar als er een trem op komt wordt het een Bigsby of waarschijnlijker nog, de Duesenberg-variant die ook op mijn De Gier zit. Veel makkelijker snaren op te zetten. Maar goed, dan moeten er voor esthetiek ook meteen weer kapjes op de pups, voorlopig laat ik het maar even zo ghehehe...
HEEE MITCH, LUL!!!!!
Dankzij jou en je kutgitaar heb ik voor het eerst sinds jááááren weer serieus GAS. Je wordt bedankt. Wat moet ik nou?
Hier bestaat geen therapie voor. Geen kliniek wil me hebben. Een dwangbuis wordt overbodig geacht..... ZE MOESTEN EENS WETEN, de stumperts.
Maar IK zit er mee. Jij fijne gozer! :sneaky:
Man wat ben ik blij dat ze niet Worn Brown is..., dan was het nóg erger.
Boren schijnt tegenwoordig niet meer nodig te zijn:
http://www.guitarsupplies.nl/index.p...d=2546&lang=NL
Kijk, DAT is interessant en volledig zijn geld waard zeg. Heel aantrekkelijk...
Bedankt voor de tip!
@vulva & guitarkid: verschillen en overeenkomsten in jullie teksten maar ik voel me voor beide gevallen van GAS even verantwoordelijk. Wat zeg ik: diep schuldig :makeup:
...ik zou ook voor dat ijsje gaan hoor!:soinnocent:
Beetje jezelf masogistisch plagen kan best lekker zijn zo op zijn tijd toch?!
Vooral als je staat te kijken en je ziet er een nieuwe koper mee weglopen....
HEERLIJK!!!...:ok:
Zelfkastijding:ok:
mwoah, ik las dat er personen waren die er graag een zouden willen hebben. Nu kunnen ze maandag er om vechten in die winkel.
Het was zo'n klein winkeltje waarvan ik eerst vermoedde dat het een pandjeshuis was. Maar aan het eind van de dag ben ik daar naar binnen gegaan en merkte dat het een volgestouwd muziek winkeltje was. Er hingen daar diverse gibsons LP n SG's aan de wand met van die alarm dingen er aan. Toch wel indrukwekkend moet ik zeggen voor zo'n gemoedelijk winkeltje.
Gelukkig moest ik nog een 18volts adapter hebben voor m'n mxrkfk10 hebben dus heb ik een bonnetje.... Ergens. Het zit dus ergens aan die grachtjes en je loopt er bijna tegen aan als je de garage van de springweg uitloopt. Het zaakje doet smoezelig aan maar de mensen lijken mij vriendelijk. Als je naar binnenloopt staat rechts de kassa, links een kast met effecten en links achter d kast met effecten een gitaar afstel balie. Voor de kassa staat een rek met bekkens/ cymbalen en ander drumstel zooi. Ik vond het wel een leuk winkeltje.
Ik zal het bonnetje zo eens opzoeken.
Trouwens, running man, heb jij ook niet onlangs zo'n SG hier gebracht om af te stellen?!!
Hij komt wel in de populaire kringen terecht zo, en Mitch betaalde er net ff iets meer voor dan jij!:sssh:
Yep, was idd een worn SG.
Verjaardagscadeautje voor Ome Keith dus ff geen prijs noemen...
Hij is er helemaal weg van, favo na zijn Les Paul race monster:rockon:
http://img686.imageshack.us/i/img0020al.jpg/
Op het bonnetje staat inderdaad Dirk witte. Maar eerlijk gezegd zegt mij dat niet zoveel. Het is een leuk winkeltje, dat wel.
Gaan jullie er morgen of vandaag al voor de deur liggen?
Is niet zo duur toch??/
met een man of 5 zo'n ding kopen en dan voor €520,- p.st meenemen??:cooler:
http://www.keymusic.com/details.asp?prodid=84236&taal=0
En wat denk je hier van? Scheelt ook weer wat euro's... http://www.keymusic.com/details.asp?...=108931&taal=0
En waarom verkopen zo weinig Gibson-dealers de Melody maker? Valt me echt op...