in dat geval zou ik zelf 'n Fender style eyeletboard gebruiken...
NB!!!
Turrets zijn NIET slecht, ik geef zelf gewoon de voorkeur aan eyelets.
Printable View
in dat geval zou ik zelf 'n Fender style eyeletboard gebruiken...
NB!!!
Turrets zijn NIET slecht, ik geef zelf gewoon de voorkeur aan eyelets.
Update:
Erik heeft vandaag "de klik" grotendeels verholpen.
Hij vertelde me al dat het niet helemaal weg zou zijn, maar het is nu in ieder geval een stuk minder en zeker niet meer storend.
En bovendien, als de FX-loop aanstaat is de klik er niet.
Ik heb wel GAS gekregen voor een paar pedalen, heb er een stuk of wat getest:
OCD: wel OK
Crunch Box: goed
Little Green Wonder: ook OK
Sweet Honey Overdrive: zeer goed, heerlijk transparant
RC Booster: minder geschikt
Taxi Drive: goed/redelijk
Mercury Box: Da Bomb! Zowel op clean met de gain op tweederde ongeveer, als over het lead 2 kanaal, met de gain op een kwart, kwam dit pedaal er erg goed uit. Vette metal uit een HOOK, het is dus mogelijk.
Eigenlijk heb je helemaal geen channelswitcher meer nodig, er zijn zoveel goede overdrives/distortions op de markt tegenwoordig.
De portemonnee bleef vandaag gelukkig gesloten, en heb vanavond nog ff met m'n OD-808 gespeeld, maar dat is toch ook best heel mooi.
Om nu weer €200,- uit te geven aan zo'n boetiek pedaal..... ik denk er nog even over na. :D
He, leuk die bevindingen! ik heb toen op t aller eerste model hook bij de lancering van dat ding op de european guitar event in rosmalen op het prototype gespeeld met een 69 fuzz er tussen, was voor t eerst en eigenlijk ook voor t laatst dat een fuzz me zo aangesproken heeft!
Allereerst gefeli met je nieuwe amp.. wat mij betreft hartstikke tof zoon amp uit de boutique hook, gna, doch vind ik het wel vreemd dat zoon type amp last heeft van een plop kwaaltje, zeker gezien de prijs...
Gisteravond leek de plop een heel stuk minder storend, maar vandaag was ie er weer. :(
Daar baal ik inderdaad wel een beetje van.
Hij doet het nu ook als de FX-loop aan staat, en ook als de amp al een uur aanstaat.
Misschien heeft het met m'n Replifex te maken, morgen maar 's verder kijken....
Balen man, en zeker bij zoon kwaliteits amp is het iets wat eigenlijk niet mag voorkomen. Ik zou zeggen terug ermee, en inleveren voor een nieuwe!
Lex, Harm, hebben jullie totaal geen last (meer) van die plop?
Da's ook niet fijn, maar daar heb je in ieder geval tijdens het spelen geen last van...
Even Henri zichtbaar maken...
http://i33.tinypic.com/33ff8yg.png
Sorry, kon het niet laten
Verschrikkelijk mooie versterker trouwens, klank en uiterlijk.
Nee volgens mij niet... Maar op dit moment gebruik ik de fx loop niet... Komt later nog een keer. Als het nieuwe festival seizoen begint ga ik de 2290 in de loop gooien en dan merk ik het wel weer... Dan denk ik ook dat ik voor het eerst de fx loop gebruik voor solo geluid. Binnenkort eens uitproberen met try out of zo.
Op dit moment heb ik met optredens in kroegen meer last van slecht stroom!! Bah! :)
Gelukkig met grote podia weinig last van...
Harm
Ik wil ook een hook! muahahaa!
Ieme: Ik neem aan dat dan alleen geld het probleem is, als je er graag één wilt. Check je toch de 2e hands markt over een jaar of wat, dan staan er echt wel wat r20 te koop of captains voor EUR2000,-
Die "schijtbak" gaat binnenkort naar Leendert. ;)
Heb een allervriendelijkst mailtje van hem mogen ontvangen.
Tot nu toe niets dan lof over Haaksma/v.d. Haar wat mij betreft.
Hopelijk komt het allemaal goed. :hippie:
Voor de geinteresseerden:
Vandaag voor de 2e keer naar IJsselstein afgereisd, nadat het resultaat v.h. verhelpen v.d. "plop" niet het gewenste resultaat had.
Leendert heeft de amp zelf onder handen genomen en een condensator op de EFX switch gezet. Dit leek daar ter plekke perfect te werken, heb het samen met Leendert getest en de plop was totaal verdwenen. Helemaal goed dus.
Maar je raad het al: thuis is het weer gewoon hetzelfde. Het plopt behoorlijk, kon niet op hoog volume testen vanavond, morgen overdag even proberen.
Het plopt trouwens alleen als de gitaar bespeeld wordt, als ik de snaren afdemp is er geen plop.
'k Zal morgen weer een mailtje sturen naar Leendert/Erik, maar ik denk dat ik het er maar bij laat zo, de sound v.d. amp is super, en met de plop valt wel te leven.
Ik heb begrepen dat het ook bijna niet te verhelpen is maar dat de nieuwe captain een ander design heeft die er geen last van heeft. De captain die we gister hebben bespeeld had niet zeer zeker niet.
Ach zolang die plop niet het enige is wat door de mix heen prikt...:chicken:
Klopt! Daar heb ik het nog over gehad met Leendert.
Het ontwerp is wat/behoorlijk gewijzigd, ook de footswitch is gewijzigd.
Ik heb mijn Captain 34, en de nieuwe, vorige week naast elkaar mogen vergelijken over dezelfde, nieuwe 2x12 HOOK cab, met ongeveer dezelfde settings, maar hoorde in het geluid geen/nauwelijks verschil, terwijl ze ook op andere trafo's (Welter) zijn overgestapt.
Ik vind het vreemd en ja, ook irritant, dat de plop er vanmiddag totaal uit was, maar thuis niet. Leendert had echt een tevreden glimlach op z'n gezicht, ik ook trouwens. Balen...
Wel top van Leendert, hij heeft er ruim een uur tijd in gestoken, terwijl ik de amp 2e hands gekocht heb, maar ik hoefde niks te betalen.
Ik ben met Tillens lekker een dag naar Erik van de Haar geweest, en na een paar uur op de rand van uitdroging, door het onophoudelijke kwijlen met de ambulance afgevoerd.
We hebben de nieuwe Hook el34 bespeeld, wat vanaf nu een 120 Watt top is geworden, ZONDER plop. Ziet er vanbinnen dusdanig anders uit dat zelf ik het verschil kon zien.
Ik vind het een werkelijk prachtige versterker en staat hoog op de lijst.
Echter: we vonden wel dat ie vrij snel gaat rondzingen, mooie sound, maar wellicht niet altijd gewenst.
Ook de Hook Silversound gezien, een dumbleachtige 100 watt top, de R40 gehoord, ook erg mooi en een vooruitgang t.o.v. de R20 en de nieuwe 212 die bij de EL34 3 kanaalstop hoort.
Het uiterlijk is echt geweldig overigens, een zwarte top met een brede witte band over het midden, voor zowel de top als de box.
Gistere naar de Golden earring geweest en ook George Kooymans speelde op Hook versterkers. Zit toch wel een geweldig lekker geluid in. Toch maar eens uitproberen als ik er een tegenkom.
Sowieso headroom en naar mijn mening klonk ie warmer en vetter.
Ik ben er nog niet uit of ik de 6L6 of EL34, iemand nog aanraders? Uiteraard zet ik ze bij erik nog wel even naast elkaar, maar toch, waarom wel of waarom niet? smaak?