-
nog es niek, dat is gewoon een superding, die smurfengitaar! klinkt dat ook een beetje of is het toch vooral een neuzig hoog ukelele soundje?
ik wil ook zo een!!
-
Nee dat verbaasde me. Het klinkt helemaal niet verkeerd. Vooral erg grappig met een dikke distortion. Natuurlijk zit de sound wel meer in de hogere regionen door de korte mensuur.
Het is ook leuk om zo'n klein ding te bouwen.
-
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door
niekb
Nee dat verbaasde me. Het klinkt helemaal niet verkeerd. Vooral erg grappig met een dikke distortion. Natuurlijk zit de sound wel meer in de hogere regionen door de korte mensuur.
hey niek, mensuur: ahv grootte humbucker schat ik zo'n 45 cm, klopt dat ongeveer?
-
Citaat:
niekb
Vanaf het moment dat ik hem zag, laat hij me niet los. Ik ga er absoluut een keer een bouwen (ander model, maar wel zo'n maat).
-
Citaat:
Cocobolo
Vanaf het moment dat ik hem zag, laat hij me niet los. Ik ga er absoluut een keer een bouwen (ander model, maar wel zo'n maat).
ik heb dat ook cocobolo
Ik zou zelfs durven zeggen: alle reguliere zelfbouwers hier moeten der eentje bouwen, zou superfunny zijn, al die kleine dreumesen op een groepsfoto :)
-
Das een goed plan Barno. Leuk idd 'de kleintjes'
Uh het is een ukelile mensuur. Javaca had ooit een plan gepost ergens. Daarvan heb ik de mensuur over genomen.
Volgens mij moet er nog een klein gitaartje rondzwerven ergens.
-
Citaat:
-geert-
Ik vin het draakje enzo niet egt zo mooi O.O Maar egt een wicked mooie vorm ... !
-
Citaat:
barno
hey niek, mensuur: ahv grootte humbucker schat ik zo'n 45 cm, klopt dat ongeveer?
34,6 cm + compensatie, dat is de mensuur.
Ik zou een iets grotere schaal nemen mocht je nog eens een kleintje gaan bouwen. Je kan met een fretcalculator redelijk zien hoever de frets uit elkaar zitten.
-
Citaat:
barno
ik heb dat ook cocobolo
Ik zou zelfs durven zeggen: alle reguliere zelfbouwers hier moeten der eentje bouwen, zou superfunny zijn, al die kleine dreumesen op een groepsfoto :)
Wat dachten julie ervan om te proberen iedereen aan te moedigen een kleintje te maken en dan op de DGBM 2010 deze te showen? Misschien dat er zelfs wel genoeg zijn voor een aparte verkiezingscategorie :)
-
Citaat:
Cocobolo
Wat dachten julie ervan om te proberen iedereen aan te moedigen een kleintje te maken en dan op de DGBM 2010 deze te showen? Misschien dat er zelfs wel genoeg zijn voor een aparte verkiezingscategorie :)
okee, wie gaat er nog een uke-gitaartje maken? vul aan
- niek (heeft er al een)
- cocobolo
- barno
- ...
-
Ik ga trouwens voor een mini Les Paul model :) Ik zou het normaal gesproken leuker vinden om een eigen ontwerp te maken, maar het is toch ook wel super om een bestaande te verkleinen zodat je bijna op een foto niet kunt zien dat het een mini is (tenzij je hem naast z'n grote broer zet).
Uhm, voordat we dit topic nog meer vervuilen, misschien een apart topic van maken?
-
Citaat:
barno
- niek (heeft er al een)
- cocobolo
- barno
- ...
Telt acoustisch ook mee?
-
Citaat:
Hedge
Telt acoustisch ook mee?
tuurlijk, maar het mag geen uke zijn, moet een zes (of meer)... snaar zijn...
okee, bij gelegenheid apart topic over minigitaartjes maken
en nu back on topic idd
-
Ik wil ook wel een poging wagen tot een klein Stonebeatje.
-
Citaat:
barno
- niek (heeft er al een)
- cocobolo
- barno
- ...
Niek wil er nog wel 1 maken ;)
Gaan we dan voor uke size of een maatje groter?
Dit is iets van 14" met bijvoorbeel 18" of 20" (resp. 45,7 en 50,8 cm) wordt het beter bespeelbaar.
-
Citaat:
niekb
Niek wil er nog wel 1 maken ;)
Gaan we dan voor uke size of een maatje groter?
Dit is iets van 14" met bijvoorbeel 18" of 20" (resp. 45,7 en 50,8 cm) wordt het beter bespeelbaar.
Heb een apart topic gemaakt om dit topic proper te houden, dus allen daarheen :)
-
Hier dan ook maar even, hij is net 3 minuten klaar
-
-
ik vind hem er bijzonder goed uitzien, het hout van de body ziet er mooi uit, vooral de bovenste vleugel
-
kennen we trouwens wat geluidssamples van die mini horen?
of is er al een niewue topic voor?
-
-
Inderdaad een leuk topique om ons weer eens te buiten te gaan.
Anderhalf jaar geleden werd ik gegrepen door het zelfbouwvirus. Inmiddels is dit het (voorlopige) resultaat:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-RIDTN6S7-D.jpg
-
-
-
Zelfbouwgitaar
Een DIY stratje die ik voor mijn zoontje gebouwd heb.
http://i432.photobucket.com/albums/q.../IMG_k2628.jpg
-
Citaat:
niekb
broertjes?
Nee... zusjes natuurlijk. Gitaren zijn vrouwelijk :mmmm:
-
Citaat:
Plant
Niet altijd:
http://3.bp.blogspot.com/_ILBJp2yvAW...01-11penis.jpg
-
Da's een basgitaar, geen echte gitaar. ;)
-
Citaat:
guitargeek3
holy shite !
ik zie die bouwer al voor me als hij dat aan uitfrezen is en de aders aan het carven ...
-
Citaat:
Plant
Klasse, helemaal waar :)
-
Citaat:
niekb
broertjes?:)
Identieke tweeling :cooler:
-
Citaat:
guitargeek3
Heb je hier ook bouwtekeningen van ??
Ik heb wel een voorbeeld maar die is vele malen te groot :seriousf::seriousf:
-
Citaat:
Rojatama
Heb je hier ook bouwtekeningen van ??
Ik heb wel een voorbeeld maar die is vele malen te groot :seriousf::seriousf:
Moet je ff een koude douche nemen:seriousf:
-
Citaat:
guitargeek3
Da's een bas. Gitaren zijn vrouwelijk. Bassen kun je toch moeilijk vrouwelijk noemen. De dag dat je vriendin klinkt als een bas is er toch duidelijk iets mis??!! :dontgeti:
-
Dit is echt een van de lelijkste gitaren die ik ooit gezien heb ... :dontgeti:
Normaal compenseer je je klein pietje met een dikke auto (dat zeggen ze toch altijd:seriousf:)
Maar deze bassist moet echt wel hopeloos zijn.
s.
-
Citaat:
Zjef
Da's een bas. Gitaren zijn vrouwelijk. Bassen kun je toch moeilijk vrouwelijk noemen. De dag dat je vriendin klinkt als een bas is er toch duidelijk iets mis??!! :dontgeti:
Hier heb je een punt!
-
Hier het bewijs: (ff de balans op deze pagina weer corrigeren; al dat gelul over bassen ;) )
http://www.filmofilia.com/wp-content...0/guitar-b.jpg
-
Citaat:
Zjef
en als ze klinkt als een gitaar niet zeker:p
-
Citaat:
stijnkenens
Maar deze bassist moet echt wel hopeloos zijn.
s.
Zijn bassisten dat niet per definitie?
-
Citaat:
Valoosj
Zijn bassisten dat niet per definitie?
ehum...nee dus:p