Wat wil je nog weten? Alles staat er inmiddels wel vanaf de eerste post van Cluseau.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Printable View
Wat wil je nog weten? Alles staat er inmiddels wel vanaf de eerste post van Cluseau.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Nou mij is een hoop duidelijk geworden. Dank allen. Ben er inmiddels wel achter dat hij niet kathode biased is. Moet me alleen nog eens verdiepen in dat hele impedantie verhaal.
Dat is niet zo spannend hoor. De kar wordt normaal getrokken door vier paarden. Laat je er twee weg dan halveert hun kracht. Om ze niet te overbelasten moet de te trekken last ook halveren.
Even vertaald naar elektronische termen: vier buizen parallel zijn in staat om bv een 4 ohm kast aan te sturen, twee buisjes moeten het wat makkelijker krijgen dus moet de last worden verminderd. Dat doe je door een 8 ohm kast in te spannen waar normaal een 4 ohm zou staan. Snap je t een beetje ;)
Haha. mooie vergelijking! :)
Wat ik wel mis in dit topic is "waarom"?
Volume? Heeft geen nut. 3dB hoor je nauwelijks.
Gain/saturatie? Amper.
+1
Dat is ook wat ik wilde zeggen met m'n twin amp verhaal, maar dan met veel te veel woorden zodat je door het bos de bomen niet meer ziet. 😇