Dat vraag ik me dus ook af of zo`n hals niet te zwaar wordt. Ik heb nog een paar stukken liggen en daar is menig fitness centrum jaloers op....dat tezamen met een (NL)essenbody en je hebt een hernia gitaar.
Printable View
Ik ben benieuwd naar het gewicht van de uitgezaagde en gefreesde body. Ik heb sinds de meeting in Barneveld ook zo'n Ayous blank liggen van Rick voor een lichte Tele. Ik ga dit zeker volgen!
Wibo, mijn strat was 1350 gram, dus dan heb je een idee.
zware hals en hele lichte body: bij een strat gaat dat niet echt problemen geven, maar een tele gaat de hals wat gaan duiken aan de strap. Nu ja, geen ramp, tenzij het echt je main podiumgitaar wordt.
Dank voor ieders bijdrage. fijn dat er zoveel mensen hun gedachtespinsels willen delen. de hals is nu gefreesd en de truss is gemonteerd. Het gewicht valt mij alleszins mee. ik hoop op geen neckdive.....mocht dit wel het geval zijn, kan er altijd nog een andere body geknutseld worden.... Er komt en telebrug op. mijn inziens in het contactoppervlak groot genoeg om de brug op z'n plek te houden. De brug is trouwens stringtrtrough....
Abachi klinkt ook voor les pauls geweldig.
Ik heb voor de gitaar voor de brouwerij ook abachi of ayous gebruikt. Heb alleen op een klein versterkertje kunnen testen. Het geluid heb ik dus niet echt kunnen testen. Nu hangt die ergens op een kantoor......
Ik was heel nieuwsgierig of deze bouw een neckdive zou hebben. Vandaag de neckpocket uitgefreesd en de gaten geboord voor de bevestiging. Ook even de straplocks erin geschroefd en omgehangen.... er moet wel nog veel hardware op, maar tot nu toe valt het nog mee met de neckdive.
http://i437.photobucket.com/albums/q...psgqfjivyj.jpg
Elke minuut die ik vrij heb, probeer ik in het bouwen te steken.. helaas zijn dat er niet zo gek veel. Maar toch... de hals en de toets zijn verenigd....en dan gelijk hupsakee de fretjes erin......
dat ayous is idd erg kwetsbaar.... ik heb er vandaag alle minuscule krasjes en deukjes uitgestoomd...
tot zo ver deze lezing...
http://i437.photobucket.com/albums/q...psangoivpt.jpg