http://www.youtube.com/watch?v=0INaX...eature=related
Printable View
Allen niet analoog.
Er staat toch duidelijk "x2" op die knop. ;) Ik kan me niet herinneren of 'ie daadwerkelijk ook 2x doet, maar dat lijkt me wel, anders klopt de timing niet geheel als je iets verdubbeld.
Op de mijne duidelijk 1,5 herinner ik me nog ook al is het lang geleden. De x2 knop aan de voorkant is om van 375 naar 750 te gaan op stand normaal = 1x. Wil je naar 1125 moet je op de achterkant die 1,5 knop helemaal 'opendraaien'.
Heb het ook maar even gegoogeld, zie #18 op blz 5:
http://www.rolandce.com/mediafiles/m...SDE1000_nl.pdf
waar haal je vandaan dat ik geen rack heb?
ik gebruik mijn delay niet minimaal, erg vaak juist.
elke tremolo squeel gaat hij aan en geloof me, da's vaak.
de reden waarom ik een goeie delay wil, is omdat je met pedalen of sowieso met mindere kwaliteit, bij-geluid krijgt.
niet op je slaapkamertje, in het echie, op volume standje hard.
dingen als de delay-time in hetzelfde nummer aan kunnen passen etc, heb ik niet nodig, dat gebruik ik niet.
dat doet niets af aan het feit dat ik vaak delay gebruik en gewoon een goede wil.
fratsen hoef ik niet, maar dat maakt nog niet dat ik dus maar een simpel pedaaltje wil.
ik heb nu de Boss/Roland RSD-10.
Die is an sich ook maar geeft dus bij-geluid.
Het cooel is wel dat hij tot 2000ms gaat.
Maar zoals gezegd, dat heb ik in de praktijk niet vaak nodig, maar vind het wel vet als hij het kan.
Ik vidn de basisfunctie van ee ndelay en de kwaliteit belangrijker dan allerlei bij-opties.
Waarom geen Lexicon...
Mpx G1 of G2 (volgens mij staat er op Marktplaats één voor € 350,-)....
Met de G2 kan je heeeeeeeeeeel veel!!!!
Peter Thiehuis (bekende Sessiegitarist) heeft mijn G2, 2 jaar geleden, overgenomen...
Succes...
Hier:
Dus je past de delaytijd aan voordat je een nummer begint? Dat kan ook. Moet je zelf weten, natuurlijk. Je tempo intappen is iets wat live gewoon erg handig is, aangezien je waarschijnlijk niet met een clicktrack speelt. Je drummer speelt nooit geheel op hetzelfde tempo.
Betreffende pedalen: welke heb je dan geprobeerd dat je 'bijgeluiden' krijgt? En wat zijn voor jou bijgeluiden?
Je volume gaat overigens omhoog in de sectie van de power amp en stuurt niks harders naar je delay als je delay voor de amp staat of in de FX loop. Dus stage volume heeft niks te maken met bepaalde bijgeluiden in combinatie met je delay.
Je wilt geen modulatie (volgens mij), geen andere opties, maar gewoon een 'goede delay'? Dat is gewoon te vaag, sorry ... Je hebt nogsteeds niet ècht aangegeven welke klankkleur en opties je wilt. Èlke unit, zij het een degelijk pedaal of rack, kan een fatsoenlijke 'gewone delay' geven. Basisfuncties van een delay zijn: mix, time, feedback. Extra opties zijn een tone/filter control, modulatie en daarna krijg je dingen als diffusion/smear, panning, dynamics, etc.
Zover ik het nu zie wil je een delay die niet al te moeilijk is en teveel opties heeft en een vrij lange delay tijd heeft. De meeste moderne rack units èn ook pedalen hebben een erg lange delay tijd. Je hebt overigens tegenwoordig qualiteits pedalen die basically gewoon rack units zijn, maar dan in pedaalformat: Strymon TimeLine, Eventide TimeFactor. Zelfs kleintjes als de tc electronic Nova Delay zijn basically gewoon 'rack qualiteit'.
Heb je nu een rack setup of niet? Wil je een rack setup? Zo ja, ga voor een rack. Zo niet, ga dan voor een high end delay pedaal als je simpelweg iets van hogere qualiteit wilt maar niet wilt beginnen aan een (grote) rack setup.
ik snap de verwarring omtrent het rack gebeuren.
ik heb al tijden een 6HE flightcase met bijv racktuner, rack amp en vooral Boss/Roland half 19" kastjes.
De echte effecten modules in 19" vorm zijn wat minder bekend voor me bedoel ik.
Met bijgeluid bedoel ik dat als je in het hard met een delay speelt, hoor je op de achtergrond van die gekke spacie geluiden.
Das gewoon een teken van net wat mindere kwaliteit.
Daar wil ik vanaf.
ik gebruik verdre de delay voor doorgaans 1 truck en ben dus niet afhankelijk van het aantal bpm's waar een drummer mee inzet; ik gebruik de delay niet ritmisch/in slagpartijen.
Het is echt voor de hoge metal-tremolo-squeels.
kijk hier maar eens:
http://www.youtube.com/watch?v=rgEVEj19M5Y
op bijv 1.07
Doe ik dat met mijn huidige delay, komt er een geluidje onder alsof er een schip met marsmannetje aan komt : )
Tja, dat voorbeeld van Dime, kan goed zijn dat de delay die hij daar heeft in het nummer past en dat hij verschillende BPM presets heeft. Maar goed. Die cheape BOSS halve multi-FX dingen zijn ook niet je van het. Gewoon een random rack delay of pedaal kopen, zoveel heb je niet nodig en zoveel wil je niet, want ik hoor niks bijzonders in dat voorbeeld van Dime en aangezien je nogsteeds niet echt hebt aangegeven wat je wilt kunnen we allemaal wel delays gaan opnoemen (wat we gedaan hebben), dus ik wens je er succes mee.