SDE1000 vind ik ook heel ok, en vlak ook de rocktron intellifex niet uit ook al is dat meer dan een simpele delay.
SDE1000 vind ik ook heel ok, en vlak ook de rocktron intellifex niet uit ook al is dat meer dan een simpele delay.
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Waarom neem je niet een G-Sharp van TC Electronics. Is een mislukt concept van TC om de meest bruikbare pedaal effecten in een 19" rack te stoppen. Dan heb je dus zowel delay als reverb (maar ook compressor, chorus etc.) met simpele draaiknoppen. Goed is goed genoeg zoals je zelf zei. Je kunt ze soms nog wel eens vinden onder de 100 Euro...
weet iemand of die SDE 1000 ook tot heel langzaam gaat, echt 1 a 2 seconden tussen de herhalingen?
denk overigens dat ik iig iets verder ben:
-simpel dus
-analoog
-tap functie hoeft niet; heb doorgaans 1 instelling
-geen hoger bedrag voor tig extra opties
gewoon: ik doe piep en de delay doet piep-piep
Laatst gewijzigd door JGD; 17 mei 2012 om 16:38
Gezocht:
Peavey Triple X
Heb je er eentje, inleveren!!
In dat geval is een g sharp idd al meer dan voldoende en krijg je er desondanks het een en ander bij. Is alleen niet analoog, maar dat kun je ook echt beter vergeten aangezien meer dan 1000 ms en analoog niet echt samen gaan.
SDE1000 gaat volgens mij tot ca 750 ms max.
Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.
Kerel ... ik vraag me serieus af of je het verschil tussen analoog en digitaal weet. Een analoge delay van 1 seconde, laat staan 2 seconden, is zowat echt niet te doen. Er zijn maar weinig analoge delays die rond de 1 seconde liggen; de Moog delay is 1000ms en de Maxon AD-999 heeft 900ms.
Rack delays, analoog, hebben over het algemeen maar 300ms / 400ms. Je wilt 1 setting gebruiken? Is dat 1 korte of 1 lange? Bij korte delays kun je regelmatig nog iets afstellen op rond de 200ms en dat smelt dan wel in je spel, maar hoe langer de delay wordt, hoe ritmischer de applicatie wordt. Je kunt niet in elke song een 1000ms delay gebruiken, dat past niet.
Als ik zo je benodigdheden zie en het feit dat je geen rack systeem hebt, waarom pak je dan geen pedaal? Jouw benodigdheden zijn zo minimaal dat je daar met een rack unit niet veel winst gaat maken. Simpel = pedaal (vaak), complexer en uitgebreider = vaak rack. Pedalen kunnen prima in je setup werken, dus ik zou daar ook nog eens naar kijken. Dan heb je die nog voor je liggen op de grond ook.
De SDE-1000 gaat overigens tot de 1125ms max (met de double / 2x knop)
"I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."
Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com
Als je alleen een delay wilt gebruiken, is een pedaaltje(= meer keuze) met een schakelbare looper(relais) ook misschien wel wat.
gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster
Wellicht dat ts een loop heeft die niet naar instr niveau kan worden geswitched?
Ik ben gek op het maken van muziek.... Met bas gitaar en synthesizers. Ik neem op en mix.... Ik doe het allemaal en al heel lang.... Misschien dat ik ooit er goed in wordt...
Favorieten/bladwijzers