de methode die ik toepas, blijkt tot nu goed te werken en komt blijkbaar overeen met wat die gast op tdpr met de roze sparkle tele deed. als ik het resultaat zie wat hij uiteindelijk haalt, zou nice zijn...
ik gebruik acryl
wat ik tot nu toe deed:
- body grainfillen en primen (heel grondig)
- blanke laag spuiten en daar gecontroleerd de sparkles overheen strooien met goed gemikte schokjes van het potje op de juiste hoogte, zodat je een mooie spreiding krijgt. Dat had ik geoefend op een teststuk.
- ophopingen wegblazen, legere plekken sparkles in blazen
- de sparkles met een blanke laag gefixeerd
- dan de randen en binnenrand fgat nog es besparkled en weer gefixeerd
- vanaf dan twee / drie lagen per dag blanke lak, tussenin loszittende sparkles afborsten of met hand wegwrijven.
- er zitten nu een zevental lagen op. bijna alle sparkles zijn volledig bedekt.
- ik ga er nu nog een heel deel lagen opspuiten en dan kijken of ik een eerste keer kan gaan schuren. Hier en daar hoogzittende sparkles wegschuren is idd geen probleem lijkt me. In principe zou het handigst zijn als ik nu enkele dikkere lagen met een roller zou kunnen doen om dikte sneller op te bouwen. Maar ik heb schrik voor lakinteractie tenzij me iemand kan zeggen welke blanke lak in pot compatibel is met motip?
in februari heb ik een optreden waarop ik de Blink King wil gaan gebruiken, hopelijk gaat dat lukken.

