Heren,
aanvullingen!
de motherbucker; goeie! vergeten te vertellen. Heerlijke pickup. enorm veel output, scheurt als een gek. voor alles goed, mits je een vette brulsound zoekt natuurlijk. voor blues is ie goed (vette blueslicks de gekste!), voor jazz is ie ook super, lekker smooth en gearticuleerd. voor metal ook, lekker strak en pompend. Heel anders dan bijvoorbeeld de JB.
JB-geruchten: Ja, ik vind hem schel. Heel erg zelfs, en zou er nog steeds niet mee dood gevonden willen worden, maar in deze licht uitgeholde LP past ie perfect. de mids zijn strakker en 'knorriger', het hoog zingt veel meer, het laag is strakker. het is de juiste pup in deze gitaar. Toeval. de duncan distortion is strakker, scheurt meer, maar weer, voor deze gitaar. Het past precies zeg maar.
@orgasmocaster: heb ik gedaan! Nja, gemaild. Hij gaat voor mij een set custompickups maken. JB/duncan custom hybrid qua spoel, alnico5 rods, normale screw polepieces aan de andere kant, met als grote motor, de alnico8 magneet. Hij vond het een super ontwerp, voor wat ik wil.
@macwilliams: de pups in de rode studio: air norton! ik heb ze nu in de tobacco, en alles komt veel meer tot leven. de motherbuckers zaten in die paarse naaktewijven. je vond dat die enorm veel output hadden, en brulden, gewoon, BRULLLLLL, ala dat brulshirt van vorig jaar bij het EK :P
Het idee dat een high output schel is, wil ik stellig ontkrachten! superdistortion, x2n, warpig, motherbucker, alternative8, invader, tonezone. merendeel is dus echt niet schel, eerder volvet. Ik ga niet terug naar dimarzio. Ik vind alleen de air norton lekker, de rest trekt me niet. Ik kan er echt niks mee, veel te vlak.
de d-activator is leuk, maar VLAK. hij reageert totaal niet op je spel vind ik. Ik kan er weinig mee. de x2n is imho veel, en veel te vet.
@ezyduck: NEEEE niet die verdomde mighty mites. die zijn echt slecht. totaaal geen tone, geen ballen, geen karakter, niks. Ik ben verslaafd aan de MB's van kent armstrong. kent maakt imho, alleen maar goede pickups, te gek spul.
@liquid metal: ik weet precies de pickup voor jou: ALTERNATIVE 8!!!! man, dat ding is brutal. vand e week gehoord bij n vriend van me, mee gespeeld ook. in een dunne body als jou PRS werkt ie het best. in een LP is ie te vet. hij is niet modderig, absoluut niet. een alnico8 krijg je niet modderig, wat je ook doet. Hij is supersupersuperstrak, squeelt als een geslacht varken. tis eigenlijk de blackout, maar dan passief. Ik vind voor de hals de jazz heel lekker, maar een andere die ook heel tof is, is de screamin demon. de naam doet een agressief vuurspuwend monster aan, maar dat klopt eigenlijk niet. tis een pinnige paf, met een strak laag, smooth hoog en een lichte middip, precies genoeg voor in de hals om helder en gearticuleerd te zijn.ze laten je engl enorm over z'n nek gaan. de air norton ook overigens, maar ik vind seymour duncan gewoon wat beter.
uhm, als er nog meer vragen zijn, hoor ik het wel :D