Zeker geen pedaaltje voor nodig. Mensen die zeggen dat een XTC niet genoeg gain heeft, zijn echt zo doof als een kwartel.
Printable View
Metallica IS old school metal. En bovendien kan de XTC die modernere geluiden ook prima aan. Laatst naast een oude 2kanaals recto gehad en mijn XTC had meer dreun in het laag en is vele malen strakker. Bovendien heeft hij meer gain dan mijn MKIV en is hij net zo strak. De XTC is de perfecte combinatie tussen een Recto en een MKIV met een vleugje Marshall, IMO.
Typisch, ik heb dat ding een jaar geleden ofzo een keer aangesloten en na ongeveer 1 minuut dacht ik lettelijk, 'is dit nou bogner? wat een troep ...'. Terwijl de beschrijving die jij er zo aan geeft eigenlijk precies is wat ik zoek. Luister nu even wat clipjes en wordt er nog steeds niet echt warm van ... Misschien moet ik hem nog eens op vol blazen zetten en wat uitgebreider testen ...
En daarbij: ik ben juist van complexiteit af een het stappen. Liever 2 of 3 eenvoudige amps voor verschillende dingen dan een alleskunner ...
Ik heb dankzij een antwoord en een link van iemand in een vorig " welke amp topic" best gas voor een Splawn amp gekregen :crazyhappy: die dingen klinken echt goed en gaan als ik het goed begrijp van ouwe JMP tot zware metal en nog een goed clean ook.
Zei ik "gritty"? Dacht het niet. Jij had toen die Genz Benz kast eronder, dat was volgens mij ook niet alles.
Die SE heeft echt wel goede sounds vermoed ik, maar ik heb het niet zo op de looks en het imago van ENGL.
De Mark V, ja, heb net even een youtube filmpje bekeken; heeft veel goede sounds. Interessander heeft een Mark III dacht ik. Die heb ik ook 's gehoord en gezien, zeer mooi.
Mesa Boogie staat weer op m'n lijstje. ;)
De Diezel Einstein trouwens ook!
Dat eerste hebben een hele hoop mensen, omdat de feel van de XTC veel complexer is dan de gemiddelde high gain amp. De XTC vergeeft fouten niet zomaar en een hoop mensen kunnen daar niet aan wennen.
Alleskunners bestaan helaas niet. De XTC heeft een prima clean, maar het is wel platter dan bijvoorbeeld een oude Vox of Fender. Ik kan daar zelf prima mee leven, maar als je een amp met een prachtig clean kanaal zoekt, moet je naar iets anders op zoek. De scheurgeluiden zijn ook allemaal aan de moderne kant, maar hebben wel meer karakter dan de gemiddelde Engl of Diezel, IMO, vooral qua feel.
Als je een redelijk goed clean wil, met een iets meer vintage gevoicede overdrive sectie, dan is de Hook de ultieme amp, vind ik.
Een goed clean en een goede high gain drive in 1 amp ben ik nog niet tegengekomen. Dan gebruik ik liever een mooie cleane amp met een pedaal.
Hoewel ik de HOOK geweldig vind is deze niet echt geschikt voor metal. Wel classic Rock en AC-DC sounds en texas blues.
Waarom kijk je niet naar een Bogner UberSchall? Fender clean en een dikke vette scheur.
Ik ben helemaal niet zo'n Bogner fan, valt wel mee. Ik vind de XTC toevallig heel lekker werken in mijn metalband, maar de Shiva en Ubershall die ik heb gehad vond ik beiden niet zo geweldig.
Dat het je ding niet is begrijp ik best en vind ik ook geen probleem, maar ik heb moeite met uitspraken als "te weinig gain" en "niet strak genoeg", want dat is dus echt volslagen onzin. (En nee, dat heeft helemaal niets met smaak, maar gewoon met feiten te maken.)