Welkom op het GitaarNet.

Bekijk resultaten enquête: Welke amp voor mij?

Aantal stemmers
90. Je mag niet stemmen in deze enquête
  • Bogner Ectacy

23 25,56%
  • HOOK Captain 34

31 34,44%
  • Soldano SLO

30 33,33%
  • Rivera Knucklehead

12 13,33%
  • ENGL Steve Morse

8 8,89%
  • ENGL SE

12 13,33%
  • Anders nl: licht je antwoord a.u.b. toe.

8 8,89%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 17 EersteEerste 123412 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 167
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door H.Huisjes Bekijk bericht
    - Mesa Boogie; ik heb de Dual en Triple rectifiers getest en was niet onder de indruk. Dit was wel over een Randall cab, dus wellicht dat ik m'n test overnieuw moet doen?
    Hangt er een beetje vanaf welk type cab het precies was. De higher end-cabs met V30's zijn net zo goed als die van hippere merken als Orange of Mesa. De goedkopere zijn ook wel goed, maar je merkt toch dat ze ontworpen zijn om met solid state-versterkers te functioneren. De Celestion Seventy 80's die daarin zitten geven een pijnlijke stomp in de hoge mids in combinatie met een Recto. Bij mij toch alleszins.
    Blues Hour: These minstrels will soothe your jangled nerves.

Gezocht: Gibson Les Paul Studio Gem (blauw, donkergroen of sunburst)

Standaard

Als je Metal wil, dan is er geen betere amp dan de XTC, naar mijn smaak. Ik ben het wel met Tristan eens dat voor jou de Classic misschien een betere optie is. De Hook is ook te gek, maar die is niet zo metal.

Senior Member

Standaard

Ik zeg: verkoop beide Marshalls en zoek twee leuke nieuwe versterkers...

Je wilt in mijn ogen een versterker die alles goed kan, en die bestaan niet (vind ik). Ga dan voor twee versterkers, een warm klinkender versterker voor blues t/m hardrock (Orange!!!) en eentje voor een wat sprankelender clean en dikke metaloversturing... een Mesa Boogie ofzo.

Senior Member

Standaard

Wat betreft Metal en veelzijdigheid denk ik dat XTC Classic inderdaad ook de beste optie is...
    Een goede Plexi of Matchless in combinatie met pedalen kan vrijwel alles, geloof het of niet maar uit een goede Plexi is ook een heerlijke cleansound te halen.

Senior Member

Standaard

Hmm, ik zou mesa niet helemaal uitsluiten als je alleen recto's hebt gehoord, das wel zonde.

Verder vind ik uit jouw lijstje de SLO de meest logische, maar de Hook ken ik niet echt.

Ik ben het alleen wel altijd met Tristan oneens over single channel amps met pedalen, ik vind het toch vaak niet goed genoeg klinken. Zoek een amp die de metalsound en de clean goed doet (Mesa Mark IV/V, VHT UL/CL) en een goede rockamp (oude Marshall 2204 oid). Zo'n mesa is gelijk ook zeer geschikt voor blues/jazz.

Senior Member

Standaard

Probeer van Engl ook eens de Invader 100. Erg gaaf ding. Blackmore is goed, maar denk ik niet veelzijdig genoeg denk ik t.o.v. De JVM. Wel een beter OD kanaal voor metal, clean zal niet veel verschillen.

Als je het geld en het ervoor over hebt zeker de SLO.

Succes.
    gear: Epiphone LP '98, Fender Telecaster MIM '08, Tokai Les Paul '83, Squier VM Jazzmaster

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Ik weet dat je mijn engl niet echt tof vond, veel te 'gritty' zei je toen, dus dat is voor jou geen optie. Ik zeg, mesa mk. 5. dat is precies de tone die jij zoekt. de bogner heeft te weinig gain voor metallica en petrucci, en is imho niet strak genoeg. de mk5 is superbruut, en trekt alles, en is veel 'smoother' dan de gritty tone van de engl SE.

wat je wel kunt proberen is de SE met 6l6 buizen, dat maakt hem heel, heel veel smoother.

De morse is ook 'leuk', maar niet echt jou ding denk ik zo. hij heeft geen kanalen die zo superverschillend klinken ala de SE en de mk5.

de HOOK captain is heel gaaf, maar heeft cht niet genoeg gain en strakheid voor wat jij wilt, tenzij je een drive pedaaltje pakt.

Senior Member
    Blog Entries
    1

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    Als je Metal wil, dan is er geen betere amp dan de XTC, naar mijn smaak. Ik ben het wel met Tristan eens dat voor jou de Classic misschien een betere optie is. De Hook is ook te gek, maar die is niet zo metal.
    grappig, ik vind de xtc totaal niet geschikt voor metal. veel te weinig gain en strakheid, vind ik.

de mk4/5, de hele markserie, is heel anders gevoiced dan de recto's. intern, zijn de marks veel meer fender-based, en de recto's zijn eigelijk jcm800 2203's met ik geloof een gain stage en een losser laag.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Michael AE Bekijk bericht
    De Classic krijgt duidelijk minder goede reviews op Harmony Central.
    Dat is natuurlijk niet erg doorslaggevend maar er zit blijkbaar veel verschil tussen de 101B en de Classic.
    Heeft de Classic genoeg gain voor een vette Metallica sound of moet er nog een pedaaltje voor?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EJ NL Bekijk bericht
    Ik zeg: verkoop beide Marshalls en zoek twee leuke nieuwe versterkers...

Je wilt in mijn ogen een versterker die alles goed kan, en die bestaan niet (vind ik). Ga dan voor twee versterkers, een warm klinkender versterker voor blues t/m hardrock (Orange!!!) en eentje voor een wat sprankelender clean en dikke metaloversturing... een Mesa Boogie ofzo.
    De JCM 800 zou ik denk ik niet zo snel meer weg doen, dat ding heeft echt een mooie sound.
    Het clean is echter bijna onbruikbaar i.c.m. een humbucker gitaar.
    Het is ook een goeie back-up amp.
    Mesa Boogie is denk ik niet mijn ding maar ik zal ze nog 's proberen te testen.
    Is de Mark V al uit dan?
    En je hebt wel een beetje gelijk, er moeten natuurlijk altijd wat concessies gedaan worden met een channelswitcher maar zo min mogelijk hoop ik.

Standaard

Een XTC te weinig gain? Niet strak genoeg?

Mijn XTC heeft meer gain dan mijn MKIV en is net zo strak.
    Laatst gewijzigd door Michael AE; 27 mei 2009 om 15:12

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten