Helemaal mee eens, een bad monkey doet het allemaal voor een fractie van de prijs.
Printable View
HM2 is het enige boss pedaal wat ik gebruik, erg vet! (wel in combi met een MeatBox voor de dikte)
maarja er zijn zoveel andere merken, bijv. de Ibanez tonelok serie...
Staat op dit moment een Boss CE-2 op marktplaats en een Boss DM3 misschien is het wat voor je!?
( de advertenties zijn niet van mij! )
Bedankt allemaal!
het rijtje aangeraden boss pedaaaltjes is nu:
HM-2
OD-1
OD-2
BD-2
SD-1
SD-2
DS-1
ML-2
MD-2
ondertussen heb ik al gevonden:
SD-1
OS-2
MT-2
De rest moet ik nog tegen komen... Ik heb wat lopen bieden en lopen mailen en het wachten is op de reacties. Een aantal boden zijn zonder mailtje verwijderd en de mensen die wel de moeite deden om even terug te mailen hebben hun pedaal verkocht...
Ik hoop nog wat dingen zoals fligtcases te verkopen of in te ruilen en snel meer pedalen te hebben...
mochten er mensen nog eits kunnen zeggen over de phasers, chorussen, shifters, delays en tremolo's hoor ik het graag! b
BD-2 wordt ook erg vaak aangeboden hoor :)
qua Phasers, Chorussen, shifts, delay's en tremolo's zou je kunnen denken aan:
PH-1, PH-2 (erg 'anders' dan de MXR-neefjes, naar het schijnt)
CE-2 en CE-3 (CE-5 is ook wel geinig, maar vooral de -2 vond ik ge-wel-dig leuk)
shifts:
PS-3 (hebbie ook delay derin), of PS-5 (erg bruikbaar voor harmony, pitch shift, whammy effecten)
delays: de delay-to-end-all delay's (voor mij, volgens mij al meer dan 12 jaar) de DD-5 ! (stond 1 op gitaarmarkt..!), of de DD-6/7 (of de -3 en de -2..)
tremolo's: de TR-2 doet wat 'ie moet doen (misschien beetje volume drop, maar daar is zo'n c4-mod voor.. is overigens niet bij elke TR-2 storend/aanwezig..)
andere gekke dingen: de T-wah (komt laatste tijd vaak langs op MP), of de AW-3 autowah, misschien zelfs de SYB-3 bass synth
of ook te gek, die nieuwe FZ-5 fuzz (Arbiter Fuzzface én Octavia octave fuzz in 1 pedaal; Satisfaction/Purple Haze)
All-Boss (als we niet gaan werken met de 4 + 4 (drive + varia) opstelling) board dat je van vrijwel 'alles' kan voorzien:
mijn keuze:
PH-2->SD-1-> BD-2->ML2,
CE-2->TR-2->DD-5->RC-2
mijn 'gekke keuze' (tha funk):
TW-1->PH-2->SD-1->BD-2
ML-2>CE-2->DD-5->RC-2
'vintage keus'
PH-2->SD-1->BD-2->FZ-5
CE-2->TR-2->DD-5/DM-2/3->RC-2
of (minder metal)
PH-2->SD-1->BD-2->CE-2
TR-2->DD-5/3->PS-5/-3->RC-2
http://link.marktplaats.nl/215532411
die gast verkoopt een paar leuke.
Qua OD pedalen van Boss is de OD-3 zonder meer ECHT goed, al stock!
En na wat modding (voor meer bas) zijn de SD-2 en SD-1 ook leuk. Die SD-2 kan je heel 'tube-like' laten worden. Verder vond ik de nieuwe DN-2 (Dynadrive) wel grappig. Erg touch-responsive, maar mist ook een beetje laag en complexiteit.
Qua chorus kun je de CE-2 blind kopen, en qua delay de DD-2 of DD-3 en dan vervolgens met een analog-mod erbij (deteriorating repeats).
Oja, en koop ook ff het mod boek van Brian Wampler (als je die nog niet hebt). Daarmee kun je met hele simpele ingrepen de pedaaltjes nog gaver maken!
Edit: en ga voor de Japanse fabricaten!
Is zo'n slicer van boss niet een leuk freek pedaal voor je? Het pedaal heb ik zelf nog nooit gebruikt maar die demos op de site zijn wel vet.
http://www.bossus.com/gear/productde...?ProductId=959