Holy Shit Ieme, die custom recto is echt de geilste recto ever. :noob:
Printable View
Holy Shit Ieme, die custom recto is echt de geilste recto ever. :noob:
Wat me wel opvalt is dat Ieme met enige regelmaat in een andere configuratie zijn ontzettende berg apparatuur showt.
Terecht natuurlijk, want als ik dat allemaal had, zou ik flyers maken en door de stad gaan.
Het wordt natuurlijk wel een feest der herkenning zo....
Ik zou precies het zelfde doen ;) Ik ben echt benieuwd hoe je sound is ieme!
Te gave set!
http://img367.imageshack.us/img367/9...talgeargd4.jpg
Okee, niet het meest dure Half-stackje. Maar voor mij voldoende om de eerste tijd weer van 't gas te zijn. Natuurlijk zijn er betere, zoals er ook slechtere zijn. Een vergeleken met wat ik had, betekend dit toch weer een vooruitgang.
Hier draai ik nu kerkdiensten mee.
Fender FM 100H
Fender FM412
Groetjes,
Jeroen
Is intussen weeral veel gebeurd.
SLO100 verkocht, en vorige Orange ook al ff geleden. Ik heb terug voor een prikje een andere Orange box gekocht want ze klinken te gek.
Mijn Gibson RD Artist is intussen ook de deur uit, en er is in de UK een Marshall JVM besteld, fantastische bakken.
En natuurlijk een berg geld extra op mijn rekening :)
MS
Een JVM in plaats van een Soldano?!
Volgens "kenners" is dat een behoorlijke stap terug.
Begrijp me niet verkeerd; ik heb ook een JVM en ben er erg content mee maar of hij aan een Soldano kan tippen betwijfel ik.
Maar die Bogner blijft (voorlopig) wel?
Ik heb een Soldano SLO gehad gedurende een half jaar dus ik kan 't wel weten zeker :)
Ik gebruikte hem gewoonweg niet en was veel te duur op zomaar als backup weg te staan...
Die JVM heb ik een hele namiddag rustig kunnen testen bij een ampreparateur. Die versterker vind ik gewoonweg fantastisch klinken, en al helemaal voor zijn 925 Euro afgezet aan de deur vanuit de UK. Hij klinkt anders als een Soldano SLO, maar ik kan gerust zeggen dat hij kwalitatief van geluid akelig dicht in de buurt komt. Ik vind het de beste Marshall die ik ooit gehoord heb, inclusief de oude bakken,waarvan ik er een hele resem gehad heb. Daar zitten nu eens alle goeie Marshalls in, en nog vette high gain ook. Heerlijk.
Die Bogner Uberschall doe ik nooit van zijn leven weg, da's nu eens 110% mijn versterker...
MS
Welke cab(s) ga je bij je JVM gebruiken MS?
Euh, Orange V30 en Koch V30 4x12's (zolang hij er nog is), liever Orange want die Koch is smaller dan de head en dat is geen zicht...
MS
Toen ik m'n JVM testte in de winkel was dat met een Koch-cab.
Dat klonk erg goed; een beetje gladjes maar wel mooi.
Volgens de verkoper zaten er " Jensen-achtige" speakers in maar welke dat precies waren wist ie niet (en ik dus ook niet).
Wel jammer idd dat die kast te smal is voor de JVM.
Dat staat wel erg lullig maar hey, als het goed klinkt, so what!
Heb ook al een Koch cab met die Jensens gehad. Gelijk wat je erover zegt, glad, koud, steriel.
V30 versie is pakken beter.
MS
Grappig hoe meningen kunnen verschillen.. ik doe van mn leeeeven mn Soldano niet weg.. heb t ding nu anderhalf jaar en ben nog steeds verliefd helemaal in combi met mn Orange en ESP en LTD
Heb jij ook een SLO of een Hot Rod?
Het is natuurlijk een fenomenaal goede versterker, maar voor mijn geluid ben ik er niet veel mee... Wilde eindelijk ook eens een amp met veel mogelijkheden.
MS
Heb een Avenger, ik had een triple recto waar ik soundwise niet 100% tevreden over was, gewoon niet mijn ding. En heb eigenlijk maar 1 kanaal nodig en vond al de mogelijkheden op de recto te veel van het goede. Kheb ook ooit n Ubershall gespeeld, maar t bezorgde mij geen "WOOOW" gevoel. Wat de Soldano wel deed (en eigenlijk nog steeds doet). Mistte alleen de soloboost, dus dat heb ik nog wel in laten bouwen. (pedalen ook geprobeerd, maar met de gain op 4 wilde dat al niet heel lekker samen werken, daarom deze optie maar :), nog goedkoper ook :P)
NICE!!!
Zie t al helemaal voor me!
Kerkdiensten met een SG model :rockon:
Dan deed ik ook na ieder nummer ff deze....
http://i50.photobucket.com/albums/f3...gusYoung-1.jpg
In dat geval dan natuurlijk wel jammer dat ie wat scheur mist.
Supervet die Matamp, is dat zo'n model 2000 of hoe die dingen heten.
Ik zit in een Muziekkamer. Heb ook nog een box op mijn bureau staan maar ook één voor op de versterker. Vind het geluid zo geweldig en word goed door de kamer verspreid. Ook voor backingtracks is het geweldig.
Ik heb voor deze microfoons gekozen omdat ik ze echt geweldig vind. Heb een beperkt aantal microfoons geprobeerd onder de 400 euro en ben erg te spreken over de MD421's. Veelzijdig ook. Fantastische opname kwaliteit.
Yes! ik mag hier ook eindelijk iets posten:
Mijn Marshall JCM 800 "Full stack" :rockon:
JCM 888 2204
2 x JCM 800 1936 (2 x G12-65)
http://img.sait.nl/gitaarnet/fullstack.jpg
vet HaroldAling! Waarom niet een cab met 4x12? Betere spreiding zo? Of gewoon omdat je al 2x12 had en er nu een cab bij hebt?
Jep! Ik had al een 2x12" met G12T-75s. Het plaatje aan de achterkant zei wel 130 Watt, dus de vorige eigenaar had de speakers vervangen...
Een paar weken geleden heb ik de T75s tegen G12-65s kunnen ruilen zodat hij weer origineel is!
Tijdens mijn zoektocht naar de G12-65 speakers had ik ook op een 4x12" geboden met G12-65 speakers (260 watt totaal), maar daar kreeg ik geen reactie op, maar wel op mijn bod op een 2x12".
Nu ik 4 G12-65 speakers heb kan ik altijd nog een willekeurige 4x12" voorzien van gave speakers!
In de tussentijd heb ik 2 cabinetjes... Wie weet werkt dat ook wel goed... :cheerup:
Mijn JVM is er ook al een tijdje. Heb nu zes goeie sounds opgeslagen, veel meer dan ik nodig heb. Echt de goeie alleskunner die ik miste. Wat ik nog mis aan die JVM voor totale flexibiliteit is het opslagen van de eq, gain en volume instellingen per geheugen maar dit is ook al flexibel genoeg zo.
In het repetitiehok staat nog een Marshall Mode Four cabinet, dat beter klinkt voor pop/rock.
http://users.telenet.be/bartmetde6sn...Setklein.1.jpg
MS
Welke versterker gebruik je nu live? Of heb je de orange stereo gemaakt? Of 2 kasten live?
Ik speel voorlopig niet meer live. Ik ben pas terug met een bandje gestart na een pause/jammen van driekwart jaar, waarin ik geen zin meer had na de split van de laatste band waarin ik veel energie heb gestoken.
Ik weet 't dus niet. Zal beetje van mijn zin van 't moment afhangen... De gain van die Bogner staat op 8u dus bijna dicht, zit ie gainsgewijs in de groene modus van de JVM's vierde kanaal en heeft zelfs dan nog wat extra :)
Twee kasten tegelijk gaat niet, want de ene is 8 en de andere 16 Ohm...
MS