Bedankt voor je reactie!
Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
Printable View
Bij een 50W buizenamp met 8 en 16 Ohm taps, hoe is de verdeling van het outputvermogen als ik zowel een 8 als 16 Ohm cab aansluit?
Heb ik ook. Op de 8 ohm tap. De impedantie ligt dan zo rond de 6,3 ohm als ik het wel heb.
Ehm, verandert de impedantie als je beide taps gebruikt? Ik heb al wel gelezen dat het afgeraden wordt omdat het een abnormale load op de verschillende taps zet: er gaat meer vermogen naar de lagere weerstand.
Zie ook: http://www.littledawgamps.com/multi-...speaker-loads/
Weet ik niet. Wat dat betreft ken ik alleen het adagium; nooit twee taps aansluiten.
Als je een 8Ω en een 16Ω tab hebt, is het niet de bedoeling dat je daar tegelijk een 8Ω en een 16Ω speaker op aansluit.
Je uitgangstrafo is een impedantietrafo, primair zie je de beide speakers in impedantie getransformeerd terug. Mismatch dus.
Geen idee. Er schijnt intern een beveiliging tegen te zijn:
Zomaar kans dat de 16Ω tab niet eens meer werkt als er al een 8Ω cab op de 8Ω tab zit.Citaat:
The way amps are wired up like that, if you plug into the lower impedence, it will disconnect the higher impedence. It will not allow you to run two seperate impedances at once.
Nope: werkt gewoon. Het gaat om een IGOT-JMP50 OT trouwens.
Ik bedoel niet een beveiliging in de trafo zelf ;) Waarschijnlijk zit er bij een aantal versterkers een schakelkontakt in de 8Ω jack die bij inpluggen de 16Ω jack onderbreekt. Heb je het nu over je zelfbebouwde versterker?