Die screamer is de enige die ik echt mis van die collectie BYOC pedalen die ik had :)
Printable View
mijn Henriksen Jazz Amp is redelijk clean/donker, maar kan wel droog worden afgesteld;
de '65 Deluxe Rev. zorgt dat ik een redelijk dynamisch crunch/scheurmogelijkheid heb ( te regelen d.m.v. volumeknop of volumepedaal, qua gain/oversturing).. tevens een prima tremolo erin + een lekkere reverb.
ik gebruik 'm in big band of jazzcombo als '2e kanaal' of voor de meer bluesy-stukken..
als ik eerlijk ben, zou de FDR-1 + Flashback me al een erg gelukkig man maken..
Hoe werkt dat met die tremelo (en reverb), kun je die los in/uitschakelen? Morgen komt er als het goed is een aanvulling op mijn boardje (meer nieuws dan), en dan is mijn laatste stap nog iets in de richting van een tremelo of zo. Als dat mooi gecombineerd kan worden met een reverb en eventueel een randje... oftewel: interessant pedaaltje.
trem en reverb stel je tegelijkertijd in met het 'amp' gedeelte: een dubbele concentrische pot (binnenring = tremolo, buitenring = reverb), je schakelt ze dus niet los in/uit.
je kan de tremolo (of 'vibrato' ) wel via tap-tempo (pedaal paar sec ingedrukt houden) regelen, dus je kan 'm eerst snel instellen, en daarna wat meer subtiel kabbelend (maar nooit 'uit' )
omdat het pedaal een versterker 'nadoet', was het blijkbaar niet logisch om reverb/vibrato nog los aan/uit te zetten:
of de amp staat aan met vooringestelde vibrato/reverb, of de amp staat ' uit' ..
misschien dat er iets digitaals te modden valt, maar ik buk me gewoon even om de vibrato/reverb wat lager te zetten/weg te draaien...
Hmm, nog even over nadenken dan maar. Meestal heb ik eigenlijk de hele tijd wat reverb in mijn geluid zitten en tremelo lijkt me voor sommige dingen wel leuk, het leek me wel handig om dat in 1 pedaaltje gecombineerd te hebben (reverb in pedaalvorm om niet afhankelijk te zijn van mijn eigen amp). Maar of dit handig is...