Ze staan nog in China he...
Printable View
Mooi ook, die onderste zin: "279 euro! Haast te mooi om waar te zijn he....is het ook, 100%!" Moet ik daar nu uit opmaken dat je sowieso je geld kwijt bent?:D
edit: Oeps... Nickofzo was me al voor... Solly!
Elk voordeel heeft zijn nadeel (nee ik wil je niet aanzetten om je te koop staande motorfiets zijn pand in te jakkeren, nee ik wil je niet aanzetten om een molotovcocktail door de ramen te gooien en nee ik wil je ook niet aanzetten om het woord oplichter op zijn voordeur te spuiten) :seriousf:
Maar het is wel verleidelijk wil je zeggen. :p
EN zou zo'n persoon echt een 'bedrijf' hebben? Zou het mogelijk kunnen zijn om zo iemand aan te geven bij de belasting of wat voor instantie dan ook? Puur een vraag of iemand hier er verstand van heeft?
Wat is dit nou weer voor een apparaat? :???:
http://i.marktplaats.com/00/s/ODAwWD...Et!~~60_85.JPG
http://link.marktplaats.nl/677414157
Wat een lelijk ding.
http://www.marktplaats.nl/m676104213
Ik heb gereageerd op bovenstaande advertentie, en kreeg daar een automatische bevestiging van. Dat is normaal.
Ik kreeg echter ook een automatisch bericht dat de verkoper zich mogelijk in het buitenland bevindt, en dat ik hiermee moet oppassen. Ik zag echter niks verdachts, en heb die waarschuwing naast me neer gelegd.
Nadat ik een paar keer heen en weer heb gemaild met de verkoper, meldde hij me zojuist dat ik hem op kan halen, net over de grens bij Maastricht, in België. Ik zie er eigelijk nog steeds geen kwaad in, maar was benieuwd naar jullie mening.
Heb een beetje vertrouwen in de belgen, zo slecht zijn we heus niet! ;)
Klopt, ik heb vorige week een versterker opgehaald, net over de grens bij Nijmegen en kreeg ook zo'n berichtje van Marktplaats. Op zich wel raar eigenlijk.... Alsof je alleen moet oppassen als het om het buitenland gaat!
Gelukkig kreeg ik gisteren een mail dat ik een erfenis van € 10.000.000 uit Nigeria krijg, dus ik heb binnenkort weer wat te besteden..... :seriousf:
Hehe. Thx guys.
Ik heb extra info en foto's gehad, en de verkoper lijkt me ook prima in orde.
Geen advertentie, maar wel wat twijfel. Ik stuitte via gitaarmarkt op deze website. --> http://rbmgitaren.luondo.nl/5111031/rbm-60s-red-devil
Het viel me op dat er geen specificaties bij de instrumenten staan en de beschrijvingen erg vaag zijn. Verder zijn de foto's onduidelijk, staat de site vol met spelfouten en lijken me de prijzen aan de hoge kant.
Iemand bekend met deze shop?
Er staan diverse vintage Gibsons op die site zg. in Brussel met te lage prijzen onder verschillende, willekeurig ingetypte logins. Fishy dus...:stop:
Laat het GAS maar zitten. De mooie goldtop staat te koop bij....Mikes Music voor 16.000 USD. Even zoeken op afbeeldingen kan twijfel bij dit soort "te goed om waar te zijn"-advertenties helpen. De gitaar is echt, alleen heeft onze aanbieder hem echt niet in huis. Reageer je, dan krijg je vast een of ander lulverhaal dat het crisis is, hij in Griekenland studeert en dat de gitaar wel met een zeer betrouwbare koerier zal worden verzonden. Ja ja....
http://www.gbase.com/gear/gibson-les...d-1952-goldtop
Ik zeg niet dat het te vertrouwen is, ik vind het gewoon een gave plank!
Ik zal hem eens een berichtje sturen met het verzoek of ik langs mag komen.
Het is idd een super mooie gitaar. Maar ga vooral je gang, spannend. En als je langs mag komen, neem dan een paar sterke jerommekes mee en laat vooral je portemonnee thuis. Wat ik meestal doe als ik twijfel is een niet voor de hand liggende foto vragen. Bijvoorbeeld de bovenkant van de headstock of eentje met de krant van vandaag en de gitaar erbij.
Ik voorspel dat dat niet gaat gebeuren..., Shit dit is wel echt heel obvious niet in orde... pff...Citaat:
En als je langs mag komen
En de eerste respons is binnen:
Adverteerder reageert onder de naam Matthew Brown, dus let sowieso op voor die naam.Citaat:
Hallo,
Product is nog steeds te koop en 100% origineel. Het apparaat is in goede staat. Ik kocht het product, toen ik werkte in Brussel twee jaar als een politieagent in het programma obmena.Programma uitwisseling is voorbij en ik keerde terug naar Engeland. Ik verkoop het omdat ik hier ben en ik heb geen behoefte, en ik wil terug te verkopen aan België, omdat het werd gekocht, en het heeft alle artikelen en boeken in het nederlands. Om u te helpen in dit proces maken we gebruik van een rederij, en zij zullen zorgen voor alles. Sorry, maar dit is een dringende verkoop, ik verkoop het omdat ik wil in Engeland wonen voor een lange tijd, en ik moet betalen voor mijn huis. Als je echt geïnteresseerd bent in het kopen van mijn product, laat het me weten zo snel mogelijk, maar gelieve niet lachen, en dan niet mijn tijd verspillen, want de tijd is bijna niet voor mij en een snelle verkoop nodig is. Kunnen we het gesprek voortzetten in het Engels? dank
... Zie deze ad...
http://link.marktplaats.nl/681787128
Schandalig natuurlijk... Maar waar kan ik nou aan zien dat dit een replica is?
Als leek zou je dat niet kunnen iig... Maar het staat er toch bij?!
... Het is koopwaar met een valse naam. Dat is verboden... Daarnaast zou ik er als leek idd ingetrapt zijn, vandaar mijn vraag...
Ach, begin eens naar de naam te kijken (het logo). Nou heeft Gibson er verschillende gehad, met open O met dichte O maar nooit met een U. Het rechter pootje van O komt boven niet naar binnen dus dit is een Gibsun, geen Gibson.
Verder: stemmechanieken staan schots en scheef en te laag in de kop. In de detailfoto van het serienr zie je duidelijk een knoest in de kop (en hoe ongelijk de D en G snaar mechanieken zitten), nou maken ze er bij Gibson ook wel eens een potje van maar zoiets zie je daar toch echt niet. Het is echter ook een duidelijke indicatie dat die geweldige kwaliteit wel eens wat tegen zou kunnen vallen. Kijk bv. ook eens naar de 4 knoppen, die zitten behoorlijk verkeerd in de body (zoek maar een foto van een echte, dan zie je het wel).
Kortom, zat te zien maar je moet het natuurlijk wel weten.
Om hier even op terug te komen:
-----
Hallo,
Is het mogelijk dat ik een keer langs kom?
Groeten,
Thijs.
-----
Hallo,
Product is nog steeds te koop en 100% origineel. Het apparaat is in goede staat. Ik kocht het product, toen ik werkte in Brussel twee jaar als een politieagent in het programma obmena.Programma uitwisseling is voorbij en ik keerde terug naar Engeland. Ik verkoop het omdat ik hier ben en ik heb geen behoefte, en ik wil terug te verkopen aan België, omdat het werd gekocht, en het heeft alle artikelen en boeken in het nederlands. Om u te helpen in dit proces maken we gebruik van een rederij, en zij zullen zorgen voor alles. Sorry, maar dit is een dringende verkoop, ik verkoop het omdat ik wil in Engeland wonen voor een lange tijd, en ik moet betalen voor mijn huis. Als je echt geïnteresseerd bent in het kopen van mijn product, laat het me weten zo snel mogelijk, maar gelieve niet lachen, en dan niet mijn tijd verspillen, want de tijd is bijna niet voor mij en een snelle verkoop nodig is. Kunnen we het gesprek voortzetten in het Engels? dank
-----
Hello,
Ofcourse we can proceed in English.
I found this guitar on the internet:
http://www.gbase.com/gear/gibson-les...d-1952-goldtop
It looks a lot like yours. Could it be that it's a brother of your guitar or something? Maybe they were made out of the same tree, I don't know exactly. But I think I'll buy yours 'cause it is much cheaper. Does it go louder too?
Where in Belgium do you stay at the moment? I want to come around to try the guitar.
Kind regards.
-----
Hello,
I think you know that this guitar is not the only one in the world so is normal that you find other guitars almost the same as mine. Like i told you the item is in Birmingham at the delivery company sealed and ready to be delivered. I have already paid taxes of delivery to avoid having to pay anything. If you accept purchase transaction will take place like this, I first need to know your name and delivery address after I'll send your details to the delivery company and they start the transaction. You will receive a sales contract and the invoice with all details and instructions to complete the transaction. In addition, you have 10 days to return policy to inspect and test the issue. If you do not like the question, the delivery service after the instrument back on my expense and they will refund your money, but I'm sure you love and that will not be necessary. This way you can see and inspect the item before I get paid. This service actually holds the money until the buyer is satisfied with the product. It's also a fair way of transacting online with what I saw. So when and if you're ready to start this process please send me an email with your full name and address, so I can start the transaction. They will contact you after the documents are ready. I await your decision as soon as possible.
Respectfully,
Matt
Zucht, ik heb het er maar bij gelaten...
Maar nou heb je geen antwoord of deze gitaar louder gaat :-)
dat dik gedrukte was de verkoper toch... :seriousf:
Gibson Les Paul Standard voor 500 euro.
Onze drummer zit hier op te azen, lijkt mij erg verdacht vanwege de veel te lage prijs.
dit is precies de zelfde,
http://annunci.ebay.it/annunci/strum...-2003/48250218
Da's raarrr. Zeker omdat verkoper aan geeft eigenlijk niet te willen versturen. Dan komt ie toch in de knoei als er iemand langs komt?