Hier idem, maar ik gebruik de foto van fred als voorbeeld, dat het allemaal nog best meevalt.
Printable View
daar doe ik voor :D
(en ja het is iets minder dan 1/3 van de hele set)
btw ik ben begonnen met verzamelen toen met name jaren 80 gitaren voor een appel en een ei weggingen tijdens de grunge periode, zo heb ik genoeg ruilmateriaal opgebouwd om tot deze collectie te komen (en ik speur nog steeds iedere ochtend het internet af voor koopjes ;)
O, dan valt het bij mij dus heel erg mee.
http://myalbum.com/photo/cEjnNJ6dSFKo/360.jpg
Allemaal zelfgebouwde gitaren en bassen, Marcel?
Citaat:
btw ik ben begonnen met verzamelen toen met name jaren 80 gitaren voor een appel en een ei weggingen tijdens de grunge periode{
Hmmmmm...dat is mij nooit zo opgevallen dat ze voor een appel en een ei weggingen..
Op de akoestische Taylor na inderdaad allemaal zelf gebouwd.
Voor mij zou hij misschien wellicht heel toevallig kijken of hij eventueel rekening met mijn wensen kon houden bij zijn volgende bouwsels. Dat zou dan gewoon een Daphne blue relic met Hss, zonder machine headstock en Indian rosewood toets worden. Mocht ik ' m willen kan hij de pups naar wens switchen. Ben benieuwd.
Hij gaf overigens als belangrijke reden voor het niet bouwen op bestelling dat een de combinatie van onderdelen soms "gewoon niet werkt". Als dat nu gebeurt schroeft hij 'm weer uit elkaar en gebruikte hij de onderdelen voor andere gitaren waarbij het dan wel werkt.
Als dat verhaal klopt, en ik kan me niet voorstellen met welk doel hij zoiets zou verzinnen om iemand die dreigt met een order af te schepen, snap ik niet waarom hij juist voor tevreden klanten wel op bestelling bouwt.
Die Tele lijkt me trouwens ook wel leuk met een P90 in de neck :-)
Omdat een hoop van die bouwers alleen maar parts in elkaar schroeven en niet eens weten hoe ze een halsprofiel moeten Aanbrengen?
Dat zou bij een deel kunnen, maar een gerenommeerde en gerespecteerde bouwer als André van der End doet dit ook, volgens mij.
bekend en vervelend probleem :-)
Fred, heb jij een gibson us1? Mooie gitaren. 1x op eentje gespeeld, fijne gitaar was dat.
En mooier dan de MIII vooral :)
Ik zie ze eigenlijk zelden tweedehands.
Joh? Het is lang geleden, maar ik herinner me niet dat ie zo slecht klonk. Maar misschien is mijn referentie anders :D
ik moet wel toegeven dat pas op de dag dat ik hem inruilde er achterkwam dat er een push push knop zat waar je de pickups kon splitsen ;) maar dan nog het was allemaal erg "net niet" qua geluid, de stacked single coils waren low out put en klonken noch vet noch enkelspoel :( en de brug pickup was ok maar niet erg bijzonder. verder speelde hij overigens prima.
Heb je nooit geprobeerd er andere elementen in te zetten, of was het de gitaar zelf die ook niet lekker klonk?
Ik herinner me een us1 die eigenlijk niet onder deed voor een usa Jackson soloist, maar goed, het is lang geleden.
Nou, niet mijn hele collectie hoor, maar wel de gitaar die alle gearchanges heeft overleefd en dat altijd zal blijven doen want het is m'n zelfgefröbelde frankenstrat (en gelijk even testen of ik zo foto's kan plaatsen vanaf m'n eigen website want ik moet toch eindelijk eens een goed alternatief voor imageshack in gebruik gaan nemen):
http://avando.home.xs4all.nl/images/cookie1.jpg
:cheerup: yeeeha, gelukt!
Kan ik weer lekker alle topics vervuilen met Midwolder Gitaar Rommel...
O ja, specs van het homebaked Cookie: massief elzehouten body van Eden met een Squier Telecaster brug en hals, brug-pu: Fender Tele, mid-pu: Tonerider Classic Blues, hals-pu: Tonerider P90.
Als deze op Marktplaats wordt aangeboden als Strat, vrees ik dat er vragen worden gesteld in het topic "twijfel over advertentie" :) :) :)
Maar wel cool. Zelf heb ik ook een gitaar die gewoon nooit meer weg gaat. Enjoy!
Ik denk dat je van mijn generatie bent.
Ik kan het me herinneren dat de eighties superstrats absoluut niet meer populair waren en solo's al helemaal niet.
Toen ik de foto zag van een deel van je collectie heb ik die meteen aan mijn vriendin getoond.
"Nog een die nog gekker is dan jij" kreeg ik te horen.
Laatst was ze verrast dat ik een Stratocaster verkocht en niet meteen iets anders in de plaats kocht.
Heb dan maar meteen de week erna een Gibson SG Standard en een Fender American Standard Telecaster aangeschaft.
Die modellen had ik nog niet..
Zou wel graag eens een foto zien van allemaal je gitaren tegelijk.
Ik denk dat het binnenshuis niet lukt. Of het zou in een loods of zo moeten zijn...
ik heb er een paar keer over gedacht om ze allemaal in de tuin te zetten voor een foto maar het idee om ze neer te zetten voor 1 foto en ze dan weer allemaal op de originele plek neer te zetten was niet echt aantrekkelijk :D, misschien in mijn volgende huis
Als je dan halverwege geen zin meer hebt om de rest naar binnen te slepen, dan help ik wel even sjouwen.
:D, ik zal er over nadenken ;)
Is goed, ik hoor het wel :)
Het muurtje waar ik naar kijk voor het slapen gaan!
http://i67.tinypic.com/2wna0r7.jpg
vlnr: 80's Epiphone Sheraton, Fender Sonoran, onbekende vintage hollowbody, met een Kluson P90, Yamaha pacifica, een 60's Teisco en een zelfbouw stratocaster.
Gelukkig is er nog ruimte genoeg voor meer haken:mmmm:
Kijk, da's nog eens een mooi muurtje. :ok:
Mijn bescheiden collectie (kutfoto, maar het is al donker buiten).
http://i66.tinypic.com/2wox6xs.jpg
Gave ES, kinda like die witte uitvoering, maar pups..?
Hele mooie Taylor steelstring in KOA. Het blijft heel mooi hout om te zien.
Is inderdaad een ES. Ebben toets, emg's en een witte finish.
Twee vintage LP Customs, een 335, en een koa Taylor... :crazyhappy:
Meneer V. heeft smaak! :ok:
Niet zo indrukwekkend als vele anderen hier, maar hier een kruimelige iPhone foto mijn setje plankjes... 2 Peavey T-30's ontbreken op de foto, evenals een acoustische. Maar dit is het electische gitaren forum tenslotte.;)
E
http://i1378.photobucket.com/albums/...ps8wqbpxp7.jpg
2 Explorers! Way to go!! :)