Hij moet de lak ook eerst kwijt hè :)
Printable View
Hoewel in de fik steken toch ook behoorlijk donker kan zijn hoor :hippie:
Epiphone Gothic.. Hmm zwarte hardware: check, matte kleur: check, weinig inlays: check.
Het enige wat ik me kan bedenken is DR strings met zwarte kleur (Black beauties) en de frets zwart maken (na 1 speelbeurt is de kleur er dan af maar heb je toch een hele zwarte gitaar of niet dan?)
hhmja, maar ik waag mij er (voorlopig) nog niet aan:ok:
Ik zie het morgen wel, ik kruip onder de dekens heb genoeg te studeren (:makeup:) morgen.. ;)
Heb jij d'r gouden hardware opgezet of zat dat er op toen je hem kocht? Ik meende altijd dat die volledig zwart waren en de hardware geen uitzondering.
Als je zelf hebt gedaan: dat klinkt best wel vet als ik het me probeer te visualiseren zoals dat dan zo mooi heet..
1: Alle hardware er af.
2: Indien mogelijk hals er af
3: Verfafbijt en goeie krabbers
4: zorg ervoor dat je de aanwijzingen op het blik volgt.
Als je de vlakken vrij van verf hebt kun je nog even nawassen met thinner (geen wasbenzine of andere destilaten) en het geheel daarna uit laten wasemen.
Pak een brander en een stuk hout. Ga met de brander steeds dichter naar het hout en houd de vlam in beweging. Het hout zal oppervlakkig branden en zwart worden. Als je de vlam wegtrekt zie je pas dat het hout brand. Blaas deze vlam uit. Daarna borstelen en schuren totdat het hout iets lichter is dan gewenst. Weer ontvetten met thinner en daarna lakken met de lak die je zelf wilt. De blanke lak trekt nu de kleur van de nerven naar voren en je ziet wat het resultaat word.
En nu je gitaar!
Let op gelijmde halzen en topjes die kunnen lijm gaan bloeden.
Succes.