Te gek, ik ga ook maar eens wat meer van dit soort muziek luisterren, erg lekkere sound inderdaad, niet overdreven maar gewoon lekker.
Less is more:).
Edit: Mijn moeder heeft platen van ze, het trouwens niet anders van dr verwacht:satisfie:.
Printable View
Ja, ik ben het met je eens dat het voorbeeld van Hendrix niet echt heel goed was en ik bedoel inderdaad die sound van de los lonely boys. Lekkere Strat sound!
Het voorbeeld van Hendrix had ik er ook een beetje bijgezet omdat het dezelfde nummers betrof.
Misschien is het volgende voorbeeld qua sound beter:
http://nl.youtube.com/watch?v=lOrpuw1J9Og
Het geluid van Malmsteen op z'n debuut (solo)album vind ik ook een goed voorbeeld:
http://nl.youtube.com/watch?v=07VFcjxXmeA
Aaaaaaaaah Los Lonely Boys8-)
Wat een geniale band toch ook:) Als je een beetje van die Latin Feel houd moet je ook maar eens: Salvador checken...
Ook een geniale band, heeft ook how far is heaven geloof ik gecovered.
(overigens wel een christelijke band)
Is een Highway One een goeie optie?
Staat er ééntje te koop op MP.
Misschien met zo ééntje beginnen en dan evt. pimpen met wat betere hardware?
Ik zag een aantal posts in dit topic en de mensen waren er wel blij mee.
Felle elementen, lekker spelen etc.
Is de brug een beetje stabiel?
De Highway is okee, de hardware is niet geweldig.
Voor de echte stratty sound zijn de 57/62 pickups bijna niet te verslaan -een aantal jaren verguisd door de grote hausse van boutique pups maar steeds meer mensen zie ik er weer naar teruggrijpen, moi incluis.
Als je die combineert met een Mex classic kan je niet fout gaan, de goedkoopste manier om die "typische stratsound" te krijgen.
Een minpuntje van de Mex Classic is toch wel dat ie maar 21 frets heeft lijkt me?
De Highway One lijkt me daarom de beste optie. Ik heb wel m'n twijfels bij die jumbo frets maar misschien bevalt dat juist wel goed.
In de UK kost ie maar €500,- nieuw. Daar komt nog een kleine €30,- aan bezorgkosten bij.
wat is 1 fretje nu, ik krijg trouwens die "22-fret sound" wel uit m'n 21-fret neck (creatief zijn met het stukje hout dat nog over schiet ;)). En mijns inziens is een Mex Classic (player) zowel qua feel als qua klank superieur aan de HW1