39 euro?!?!
Waar doen ze dat van, dat is wel heel cheap. Ziet er nog best goed uit, benieuwd hoe die speelt en klinkt. Maar zoals je zei kan deze gast aardig spelen, dus dan klinkt het al snel lekker!![]()
"made for japan"
dat noem ik nu eens een clevere marketingstunt idd !echt fantastisch gevonden
![]()
heb wat betere foto's getrokken van mijn strat (in het zonlicht) Let wel: ik ben geen al te beste fotograaf
Wat een heerlijk ding is het toch!
'k Wist niet dat Strats ook brugkapjes hadden....
Mooie foto's, je hebt wel je best gedaan.
Ik vind de gitaar en dan vooral de body ook erg mooi en ben een beetje aan het oriënteren naar een Strat (zie ook sig).
Persoonlijk vind ik een maple toets mooier bij een sunburst Strat staan dan een palissander toets.
Maar ik vraag me af of er ook negatieve kanten aan een maple toets zitten.
Heeft hier iemand een antwoord op?
Qua hardware heb ik er ook niet veel verstand van maar er moet wel een goeie brug op zitten en een 3 tal "typische" Strat single coils.
Waarop moet ik letten bij de brug en de elementen?
De collega gitarist van de band waarin ik speel heeft Texas Specials in z'n Japanse Strat en dat klinkt niet verkeerd.
Is dat een goeie optie voor een "typische Strat sound".
Als referentie een 2-tal "guitar gods":
Gary Moore
Jimi himself
Er zijn vele typisch stratsounds he zoals al blijkt uit je voorbeelden. Een fifties ash/maple klinkt anders dan een sixties alder rosewood, laat staan een seventies. Texas Specials zijn niet bepaald gemaakt voor dat "classic" strat geluid maar meer voor gitaristen die niet de power en snaardikte van SRV hebben maar toch een stevig geluid willen uit hun alder/rosewood strat.
Maarja, tegenwoordig combineert iedereen maar raak![]()
Ja, de avri-modellen hebben zo'n kapje ("ashtray"). Het is puur voor het zicht van de foto dat ik het er even op heb geklikt, want spelen doe ik meestal zonder
Maple heeft wat andere klankeigenschappen dan rosewood. Algemeen wordt aangenomen dat een strat met een maple fretbord wat feller klinkt dan een strat met een rosewood toets. Natuurlijk is het hout van het fretbord niet de enige doorslaggevende factor. De elementen en body zijn imo (veel) belangrijker. Daarnaast krijg je op een maple fretbord ook die echte 'slijtplekken', deze zul je op een rosewood toets niet snel zien...
Ik vind zelf de 'standaard' 57/62 strat elementen die op mijn strat zitten ongelofelijk lekker stratty klinken. Met name in de halspositie krijg je dat echte strat-halsgeluid! Het brugelement is wel wat fel en hoog, maar niet storend naar mijn mening. Het blijft nog steeds lekker klinken!
Pepe en Humbucker: dank voor de adviezen en tips e.d.
Ik vind die slijtageplekken op een maple toets van een Strat dus wel mooi lijken.
Voor het geluid maakt het dus blijkbaar niet erg veel uit.
Nu maar zoeken naar een goeie deal...
sorry, vind de sound van hendrix echt niet iets bijzonders. die van moore is alweer veel beter, maar ik vind dit een veel betere strat-tone:
http://nl.youtube.com/watch?v=fjC4HXwLzBU
http://nl.youtube.com/watch?v=tuKZ1i6YjJg
los lonely boys. pure tone, damn wat een geweldige platen hebben die gozers afgeleverd.
Favorieten/bladwijzers