Oorspronkelijk geplaatst door
Brum
Ik dacht dat het Orpheo zelf was die in het verleden heel erg heeft afgegeven op Gibson? Ben laatst zelf weer zo'n topic tegengekomen, daar zijn de meningen in dit topic maar kinderwerk bij. Echt op het hatelijke af. Orpheo, je mag best deze mening toebedeeld zijn, maar het rijmt totaal niet met wat je in het verleden hier op het forum hebt gezegd omtrent Gibson. In de, volgens jou, nu goeie Gibson tijd. Zelfde met BKP. Daar heb je toen ook dingen over gezegd die er niet om logen (ideeën/ontwerpen stelen e.d.) en ben je ook van terug gekomen. Oprechte vraag, is het nu ook niet zo dat je meer in de business zit en het daarom niet zo handig is om af te geven op concullega's? Leg dan ook 's uit waarom je nu een andere mening toebedeeld bent, want je geeft nu wel af op anderen. Ben je dingen vanuit andere kennis gaan inzien, in tegenstelling tot toen?
Waar men op doelt gaat ook helemaal niet over way back, maar over de laatste jaren en die waren nou eenmaal niet best te noemen. Te dure gitaren voor wat het is, slechte kwaliteitscontrole, het verhaal van het mislukte tuner systeem waar sowieso al weinig mensen op stonden te wachten, een markt die Gibson heeft ingehaald qua prijs/kwaliteit, zelfs bekende artiesten die bij Gibson zijn weggegaan, omdat ze zich niet meer serieus genomen voelden, etc. En dan nog 's de verkeerde keuzes qua overnames, wat een merk als Gibson mee naar beneden haalt (de kwaliteitscontrole is ook gewoon een centenkwestie). En dat is dan naming en shaming?? Hoezo mag je dat niet benoemen dan? Ben je dan Gibson hater? Gibson heeft inderdaad de tijd van de social media ook nog 's tegen. Maar daar hadden ze dan ook maar beter mee om moeten springen lijkt me, want andere merken hebben dat wel gedaan. Henry Juszkiewicz had er beter voor kunnen zorgen dat in ieder geval Gibson buiten schot bleef, maar ik denk dat hij dat volkomen verkeerd heeft ingeschat. Temeer hij ook helemaal niet zoveel heeft met de music business, maar puur een zakenman is. En dat werkt nu tegen hem. Mijn mening. Ik geloof ook best dat hij veel gedaan heeft voor Gibson, als zakenman. Maar er is een tijd van komen en gaan en ik denk dat de tijd van gaan zich nu wel heel erg aandringt, of eigenlijk al verstreken is.