Ehm, wat? :???:
Printable View
Ah ok. 'LO' en 'EVS' was niet echt direct daartoe te herleiden. ;)
Ik heb helaas nog nooit een SLO-30 getest, want die zou ik heel graag A/B-en met m'n EVH 5150 III 50W.
Die EVH heb ik wel getemd op het rode kanaal met enkele low-gain buizen.
Ik vermoed dat de EVH strakker zal klinken dan de SLO, maar ook met meer mid-honk of 'clank', waar de SLO waarschijnlijk wat grootser en breder zal klinken. EVH heeft uiteraard ook een Resonance (Depth) control, die erg handig is.
Basis klank is erg fel, dus heb ik de Presence nooit boven de 3 à 4 v.d. 10 en heb ik nog verder getemperd door een vintage RFT buis in v1 te stoppen. Hielp wel wat.
Net even voor de grap gekeken, maar zelfs die SLO-30 is nog tering duur. In de VS zijn ze ongeveer een retour ticket goedkoper.
Ik heb de OG 6L6 (zonder de concentrische knoppen).
Philip McKnight heeft op Youtube die wel vergeleken met de SLO-30, maar ik vond die video maar mwah. Soldano klinkt vooral een stuk doffer daar, hoewel ie wel meer druk/body lijkt mee te geven:
https://www.youtube.com/watch?v=pNwCbZ-or4w
Maar wat hij zegt, spongier vs. tighter hoor ik wel ja.
Sorry, was een beetje gechargeerd en in een zeldzame bui om lekker te roeptoeteren. Wilde denk ik zeggen dat ik van mening ben dat in ieder geval in (vooral de wat extremere) metal de 'tubescreamer voor een 5150 sound' wel wat plaats mag maken voor een vuigere, iets lossere sound. Wat gelukkig steeds meer bands weer doen.
Als je heavy/thrash metal speelt over een amp met net te weinig gain is zo'n boost natuurlijk wel een uitkomst.
Als je nieuwsgierig bent naar de SLO en wel eens over plugins speelt is het misschien de moeite waard om de Soldano SLO van Neural DSP te proberen? Niet je eigen cab, maar krijg je misschien een beetje een indruk. Ik gebruik hem best veel om thuis te spelen.