Telt een hele goede replica ook? Echt een hele goede replica? Dus geen rommel?
Printable View
aangegeven als verboden waar.
Alleen als ik de decal zie klopt er al iets niet...
Tis vast een heel mooie replica, maar zet er asteblieft nooit zo'n decal op..
http://link.marktplaats.nl/584221585
ehm.. de man zal in de war zijn met 73? :dontgeti:Citaat:
een Gibson Les Paul deluxe van 1963
Wat een lelijk ding zeg.....
ja dat ook nog :D
En denkt hij daar nog minimaal €1500 voor te kunnen krijgen? :???:
- Top lock
- halve body gesloopt voor B-bender
- lelijke brug (kahler? gefreesd?)
- lelijk geplaatste middenpup
- uitgefreesde brugpup (hoort minibucker in)
- extra gat voor element schakelaar
- 2 gaten voor mini-toggles
- etc, etc ...
Veruit 1 van de lelijkste Gibson lp's in omloop lijkt mij :makeup:
Erg Jammer, het is gewoon een verneukte Deluxe... :(
ik heb ook ooit hoogstpersoonlijk de beitel in zo'n deluxe gezet voor bijna eenzelfde pickuptransplantatie..:makeup:
Ja ,en een auto die je ooit voor weet ik hoeveel nieuw hebt gekocht en na 10 jaar nog maar 1/10 waard is hoor je niemand over.Zie het probleem ook niet met die gitaar.
Tja, die b-bender is toch echt een tele-ding..
maar bruut hakwerk heb ik ook gepleegd hoor! :)
In zo'n 70's deluxe, in een van de eerste Squiers en in een L-serie fender!
Hang mij maar op, dus! :)
waar zijn de pek en veren?
lijkt mij fake (wel aardig gedaan btw)
http://link.marktplaats.nl/584767818
Het serial number ziet er nogal vaag uit, maar verder kan ik er weinig over zeggen.
De foto's zijn niet al te scherp, ..
-verkeerde brug? Ik kan dat zo niet zien.
-Vorm van de headstock? Zie zo niet direct een afwijking maar komt wellicht door de hoek waaronder de foto is genomen?
-"made in usa scheef" ik kan het niet eens lezen.
Wat ik dan weer wel erg verdacht vind:
-De gouden tekst "Les Paul model" is te licht van kleur en ligt te veel "op" de zwarte lak.
-De dubbele tekst op de trusrodcover. Meestal staat hier enkel "Standard". "Les Paul en Standard" samen op de trusrodcover... ik heb het nog niet eerder voorbij zien komen enkel bij foto's van duidelijke fakes of vermoedens hiervan.
-Kan ook aan de foto liggen, maar het lijkt dat de bodybinding creme van kleur is en de halsbinding kraakwit.. Gibson zou daar toch één kleur voor nemen denk ik.
kortom. Ook ik ben niet 100% overtuigd van echtheid. (maar ik ben heeeeel makkelijk om te tuin te leiden hahaha)
Het lijkt alsof de M van "made in U.S.A" een stukje onder/achter de tuner zit? of is dat gewoon gezichtsbedrog?
Ik omschrijf alleen maar wat ik meen te zien...
Door de hoek van de foto kan ik niet precies de vorm beoordelen.
Wel duidelijk zie ik dat bij mijn LP de gouden letters dunner zijn en dat er veel meer diepte-effect is door de blanke lak die erover ligt. Hier zie ik dat gewoon niet. De tekst is dikker, geler van kleur en lijkt niet "in" de lak te zitten. Het is misschien lastig te omschrijven wat ik precies bedoel..
Ik snap wel wat je bedoeld, maar door de kwaliteit van de foto's, is het idd niet goed te beoordelen. maar ik heb toch mijn twijfels bij het "made in U.S.A"
Dat is zonder twijfel een neppert
Ik zeg ook een neppert,
serie nummer is uit 2010 de meneer zegt uit 2012.
plus die sticker op de achterklep, ik heb ook de indruk dat er geen lak in het serie nummer zit
Het trussrod plaatje veels te dicht op de topkam
Harstikke FAKE kutrommel kachel in.
OK. Ik wil wel met hem ruilen voor een nep Fender.;)
Een jaar verschil kan wel. Soms worden gitaren al gemaakt. En pas later(zeg 2012) uitgegeven. Dan hebben ze al een voorraad opgebouwd.
????
In het serienummer zit het jaar van productie. Als het serienummer 2012 zegt dat is ie in 2012 afgewerkt. Als er dan op de stempel eronder een ander jaartal staat dan klopt er gewoon iets niet, want die stempel 'made in USA' wordt tegelijk gezet met de stempel van het serienummer.
http://muziek.marktplaats.nl/snaarin...ter-relic.html
Kan iemand me vertellen of een verstandige ruil is voor mijn Epiphone LP Black Beauty 3?
Neck is van een '60's classic uit mexico, jaar 2000.
Ben niet erg bekend met relics
Lijkt me wel een redelijke deal. Je koopt geen echte fender! Dat moet je je wel realiseren. Ik denk dat de prijs wel oke is. Als je het ding uit elkaar schroeft en allen onderdelen apart verkoopt maak je winst :sssh:
P.s. Er was ooit ergens een ander topic meer voor dit soort vragen, maar die kan ik zo even niet vinden.
Stel;
Gibson brengt in 2013 een nieuwe lijn met standards uit. Dan zullen ze die dit jaar al gemaakt hebben om volgend jaar grote oplages naar alle dozenschuivers te kunnen sturen en erg snel de hele wereld van hun nieuwe standard te kunnen voorzien. Daar is je verschil. Staat er 2012 op de gitaar, maar de gitaar is een 2013 model.
Er is toch nergens gezegd dat er verschil is in de stempels is? Meneer geeft een ander jaartal aan.
Daarnaast wil ik hiermee niet beweren dat het om een echte gibson gaat!
Oke, stel dat ze in dat theoretische geval een nieuwe lijn Standards uitbrengen. Dan worden er misschien al een paar in 2012 gemaakt maar dan wordt er geen serienummer van 2012 op gezet.
Maar je snapt denk ik niet helemaal waar het om ging. Die nep Gibson had een serienummer van 2010, maar daar vlak onder stond een stempel Made in USA 2012. Dat is dus onmogelijk.
Kom op, die is wel wat meer waard. Wat Buzzel ook al postte heb je ook nog zoiets als de som van de onderdelen. Probeer maar eens een goede hals, body, hardware en PU's te scoren voor 250,- incl. een koffer. Jammer dat er mensen zijn die denken dat datgene wat op MarktPlaats staat "te geef" is.
Wat betreft de discussie over het jaartal: Veel mensen houden het jaar van aanschaf aan als bouwjaar, terwijl de gitaar misschien wel meer dan één jaar in de winkel heeft gehangen.