Hehe, ok, duidelijk!
Printable View
sterker nog: hij staat hier naast mij :)
heb er 450 voor neergelegd. Hij is het mij dubbel en dik waard. De gitaar is in perfecte staat, heb gewoon een nieuw veertje in de bigsby moeten plaatsen. Kheb hem vergeleken met een Les Paul van over de 2000€: qua bespeelbaarheid moet de El Maya zeker en vast niet onder doen. De sound is iets 'anders', maar daarom niet slechter. Had er 'Gibson' op gestaan, dan zou deze gitaar een stuk boven de 1000 gaan.
ach, ik moet maar eens een HNGD-topic openen denk ik ;)
http://link.marktplaats.nl/326308932
Dit zijn ze!!! Fender Contemporary, Japan '87.
Weet niet op de pups 'je van het' zijn, maar de halzen van deze baby's op zeker wel.
De drang is voor mij niet groot genoeg omdat ik al twee van deze rakkers heb en het wat te ver weg is voor me, maar anders... ohwww mammah! :crazyhappy:
Ik heb al een tijdje een witte japanse strat uit 85-87 te koop staan die volgens mij net zo'n fijne hals heeft maar daar is bijzonder weinig belangstelling voor. Is toch echt een hele goede gitaar. Misschien omdat er 'Squier' op de kop staat?
Dat denk ik zeker.
Ik kan niet uit ervaring spreken over de japanse Squiers uit die tijd, simpelweg omdat ik er nooit een in handen heb gehad.
Ik geloof echter de vele goede berichten wel waarin gesteld wordt dat ze niet vergeleken mogen worden met de huidige multiplex-dingen, fantastisch spelen en de strijd aankunnen met de huidige USA-made strats.
De japanse contemporaries twijfel ik al helemaal niet aan. Die zijn gewoon beter dan de huidige USA-strats. :)