Nee, dát zeg ik niet...
...maar de mmdlx is gewoon wél beter ;)
Printable View
Het juiste pedaal op het juiste moment. Klein, analoog, modulatie en niet godsgruwelijk duur. Dus een verkoophit, want geen concurrentie op dat moment. Echt indrukwekkend mooi is -ie niet en ik ben benieuwd of hij zo populair blijft nu EHX zijn lijn naar beneden toe heeft uitgebreid. Zo hoor ik bijvoorbeeld ook niemand meer over de Deep Blue Delay, dat ook maar gewoon een goed klinkend, analoog gevoicede digitale delay was zonder toeters en bellen. Nou ja, de enige toeter was de hoge aanschafprijs, maar dat deed slechts bij weinigen een belletje rinkelen. De kassa rinkelde echter wel.
Los daarvan was het een klein maar fijn boardje dat gepost werd!
Bedankt voor de reactie's! De memory man zal inderdaad beter klinken maar ik gebruik niet heel vaak een delay. Ik heb ook nog een MI Audio Crunch box liggen maar die leek me overbodig na de aankop van de mighty red. Wat vinden jullie?
Ik vind de Crunch Box sowieso niet veel soeps maar ken de Mighty Red niet. Hé als het werkt...houden zo!
+1 !!!
Ik betaal echt liever die 49 euro extra voor de CC dan me neerleggen bij electro harmonix.
mischien zit het tussen de oren maar ik vind Dunlop MXR gewoon beter dan EHX.
en naast sound is er ook nog looks, die wint de CC absoluut :blast:
Looks van een pedaal belangrijk? Dat slaat compleet nergens op vind ik.. Natuurlijk is het cool als het er leuk uitziet, maar om daarom nou voor een ander pedaal te gaan...
Tja maar het formaat van zon MMDLX speelt bij mij bijvoorbeeld wel erg mee. Ik wil het compact houden en dan is zo'n MXR/EHX toy wel fijn :)
Dat zeg ik ook :D Maar toen de CC uitkwam was de Toy er nog niet.
Alsof MXR zo zaligmakend is... die hadden al gauw een v2 nodig van de CC omdat ze de modulatie niet op orde hadden en ze tobben al jaren met het uitbrengen van de definitieve Phase90. De huidige drives zijn stuk voor stuk niet om aan te horen en zo kun je van ieder merk wel wat te zeuren hebben.
Bedoel je de kleiner behuisde DMM? Helaas nog niet. Wel kan ik je zeggen dat er in de groter behuisde DMM's onderling ook best wat verschil zit, er zijn best wat kleine revisies geweest in de loop van de jaren.
Dat heb ik ook jarenlang geroepen en nu roep ik dat ik jaren eerder een DMM had moeten aanschaffen :seriousf:
Toch wel grappig dat nu Malekko de Ekko 616 heeft nog steeds bijna iedereen vind dat de carbon copy eigenlijk geen concurrentie heeft.
Analoog delay pedaal met modulatie (die regelbaar is, heeft cc niet) en repeats die net iets minder donker zijn. Voor zowel clean als overstuurd geweldige sound en dat ook voor 150 euro.
Ik heb hem zonder te testen besteld, maar ben blij dat ik deze en niet de cc gekocht heb.
Het gaat erom wat jij vindt!
Als je ze beide hebt, kun je ze toch toch goed vergelijken?
Desnoods zet je ze allebei op je board, of je wisselt ze af.
Persoonlijk kon mij de Mighty Red niet zo bekoren, en vind ik de Crunch Box wel een lekker pedaal.
Zullen we weer boards gaan posten nu? :soinnocent:
Ik zei ook bijna iedereen;), maar er wordt hier vaak een topic geopend of een discussie aangeslingerd over analoge delays + modulatie en steeds weer wordt er geroepen dat de cc z'n geld het beste waard is.
Het is een prima delay, maar er wordt iets te snel geroepen dat het de beste is voor z'n prijs.
De cc is inderdaad breder verkrijgbaar en dat zal deels de oorzaak ook wel zijn.
Viel me gewoon op verder maakt het mij ook niks uit eigenlijk.
Ik heb de mijne (een relatief nieuwe 'oude') voor een spotprijs kunnen kopen.
En nee, die gaat niet weg :D
Ik heb ooit voor mezelf een kloon gebouwd van de Fulldrive. Wat ik me van het schema kan herinneren is wat jij wil niet echt mogelijk. Voor het geval dat je het boeiend vind zal ik het hieronder toelichten:
Het boost kanaal is feitelijk geen kanaal. Het enige wat de boost doet is een weerstand effectief verlagen zodat er meer "gain" de opamp ingestuurd wordt. Er wordt dus geen extra gainkanaal toegevoegd of iets dergelijks.
Als je de boost intrapt wordt er een 22k weerstand (+ de 1Mohm Boost potmeter daar parallel overheen) in serie gezet met een ander 22k weerstandje (die naar pin 2 van de opamp gaat). Doordat ze in serie staan mag je de weerstanden optellen. Samen worden ze dus 44k. Zo wordt dus de originele waarde van de weerstand benaderd die in een originele tubescreamer wordt gebruikt op die plek, namelijk 51k. Hoe lager die weerstand wordt, hoe meer gain de tubescreamer krijgt.
Doordat de 1Meg potmeter parallel over die ene 22k staat zal de vervangingsweerstand hiervan (van de potmeter + de 22k samen) effectief verlagen als de boost opengedraaid wordt. Dat is een "wet" in de electronica. In serie mag je de weerstandwaardes optellen. In parallel zal de uiteindelijke vervangingswaarde van de twee weerstanden altijd lager zijn als de laagste van de twee, kort gezegd.
Als de boostknop dus dicht zou staan (en de boost ingedrukt is) heb je dus idealiter de 44k weerstand (22k + 22k). Redelijk stock tubescreamer dus. Zodra je de boost opendraait zakt die ene 22k in (omdat de boost er parallel overheen staat). De speelruimte die je hebt is dus van 22k richting ong. 1k. Omdat de tweede 22k weerstand hiermee in serie staat wordt het geheel nooit lager als 22k. Hierdoor blijft de gainboost beheersbaar.
Waarschijnlijk denk hij aan een soort "box of rock" pedaal met ipv die distortion een tubescreamer. Dan zou je iedere boost (lpb, sho, mosfet) los van de ts kunnen bedienen. Overigens wel handig aangezien je de booster dan ook kan gebruiken zonder dat de overdrive aan moet staan. Misschien iets voor een knutselaar?
Nieuw lid van het board, dus zal ik gelijk m'n setup maar posten:
http://i6.photobucket.com/albums/y24...lRigShot01.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y24...lRigShot02.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y24...temRackRig.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y24...icG-System.jpg
http://i6.photobucket.com/albums/y24...oard-PartA.jpg
als je niet zo vaak op TGP zat, hadden we al veel eerder kunnen genieten :sssh:
wel echt te gekke setup hoor, zeer veelzijdig; en erg weloverwogen uitgekozen als ik je setups zo 'volg'..!
wat ik me al die tijd afvroeg; waar gebruik je die laptop (Mac?) + keyboard voor? band/backing/opname?
haha, thanks voor de complimenten! Dit is wel echt een TGP-setup, dat dan weer wel. Ik weet ook niet of heel veel mensen dat hier zo boeiend zullen vinden.
De laptop (custom audio laptop, geen Mac. ;)) gebruik ik eigenlijk voor alles, voor opnames, maar ook live voor toetsen, samples, drones, etc. Met mijn ambient project gebruikt ik post-applied gemoduleerde stereo reverbs op mijn gitaar (en die van de andere leden in mijn ensemble - dus, ik mic zelf onze instrumenten en route dat door de soundcard/laptop en gooi dat daarna naar de FOH) omdat .. tja, pedalen ècht daar niet bij in de buurt komen. Ik zou nog wel héél graag een Lexicon PCM 92 willen hebben, en een TC1210. ;)
Dat is aardig wat werk om live op te bouwen:P
on topic:
Erg mooie set! Heeft eigenlijk alles.:ok:
Gebruik je de twin ook live om stereo te spelen?
Nogmaals: Heel erg vet!!
Wauw, nóg iemand met een Jazzmaster in Shoreline Gold in Tilburg?! Gaaf!
http://i334.photobucket.com/albums/m...g?t=1278658112
:strat:
Wauw! Awesome! Ik wist niet eens dat er iemand in NL was met een ltd. Golden Jazzmaster, laat staan in Tilburg. haha.
Die van mij heeft trouwens Lollar Pickups .. dus hij klinkt wel een héél stuk beter dan stock. ;)
Waar heb je trouwens die volume / tone knoppen vandaan?
Hahaha :seriousf: Dat is echt toeval :ok:
Inderdaad!
Hier, voor de fun, de mijne:
http://i6.photobucket.com/albums/y24...withmatchi.jpg
De mijne is geen ltd, helaas (of niet helaas?). Dit is een standaard CIJ Candy Apple Red JM van een paar jaar geleden die ik (met hulp voor de lak, uiteraard) heb omgebouwd tot een Shoreline '64 replica. Brugpickup is een standaard AVRI, en de neckpickup een Novak JM-V. En de knoppen zijn new old stock, voor een mooi prijsje gekocht van iemand op een ander forum.
Het valt me wel op dat de lak op jouw JM wat meer naar goudgeel neigt, die van mij is meer beige-achtig.
:ok:
Edit: Ik zie dat we zelfs hetzelfde gitaarrek hebben! :D
Haha, inderdaad. En ik maar denken dat ik wel zo'n beetje de enige in NL was met ongeveer zo'n gitaar. Maarrr... Ik heb wel nitro lak, en man, daar krijg je toch een berg tone en m@j@ van. *ahum* ;)
De knoppen heb ik van Jay op Offsetguitars.com. Hij had een hele tijd geleden een hele hoop van dat soort knoppen op de kop getikt (geen idee waar) en ze per set te koop gezet. Ik had geluk, dit is één van de laatste setjes die hij nog had en voor zover ik weet zijn ze nu op.
Gave muziek trouwens!
weet ik, maar daar wordt hij niet minder lang van
Het went wel. Die gekke Stratocasters met hun kleine pookje. ;)