als je nagaat dat m'n terhinger AB switcher al, al het leven uit m'n tone haalt, en als ik dan ook nog eens mijn verneukte teringer erbij zet....
mja... bij gebrek aan geld:hippie:
Printable View
Update-je van mijn Pedalboard 2, die ik gebruik i.c.m. mijn Peavey Delta Blues.
De Behringer booster die er in zat is er toch uitgegaan ten faveure van de door forumlid Roger gebouwde Newtone Flowerbooster ("Little Red Booster" door hem genoemd... :)), die erg goed bevalt. Het is een clone van de Zvex Super Hard On. Het enige nadeel is dat hij een hekel heeft aan een daisychain, zodat ik toch weer twee voedingen in het bakje heb.
Ik heb er een Behringer compressor/sustainer bij gezet, die ik gebruik als ik met mijn Telecaster speel, om de boel iets compacter te laten klinken. Die volstaat, maar zal ooit wel eens door wat beters worden vervangen. Ik wilde echter een low (no)-budget pedalboard en dat is tot nu toe nog aardig gelukt! De voedingen had ik al liggen en de pedalen kostten me de kop ook niet!
De Behringer-tuner doet z'n werk gewoon naar behoren, dus die blijft vast wel.
Misschien dat ik voor het Stagg-koffertje nog eens zo'n DAP-case bestel die menig forumlid ook al gebruikt.
http://i681.photobucket.com/albums/v...edalboard2.jpg
Gr. C.
Zuigen die behringer pedalen niet ongelooflijk veel van je hoog af? Dat is vooralsnog de reden voor mij om geen pedalen te gebruiken, alleen een OCD op het moment.. De goedkope pedalen verneuken je geluid, en de dure kan ik niet betalen.
+2, ik kan ook niet anders zeggen dat de Behringer tuner prima is! Absolute winnaar voor die prijs. Ik vond hem alleen een beetje sloom. Ik trapte hem in en moest eerst 5 sec. ofzo wachten :seriousf:
Ik vraag me trouwens af, hoe heb je de stroomvoorziening geregeld met 22 pedalen?
Ik heb er geen last van en het toch wel A/B vergeleken. Die com/sustainer doet dat wel een beetje, maar da's ook de bedoeling.... ;) Als hij uit staat stoort hij niet en ingeschakeld haalt hij net het scherpe randje er af dat ik kwijt wil bij een bepaald Tele-geluid. Ik weet natuurlijk dat deze Behringers geen high-end pedalen zijn, maar ik heb het gevoel dat veel mensen automatisch roepen dat ze niet goed zijn of "tonesuckers" of wat dan ook, zonder ze ooit zelf getest te hebben. Ik heb geen enkel ander belang bij Behringer, behalve dat ze pedaaltjes maken die ik voor dit pedalboard nodig heb met het lage budget dat ik voor ogen had, omdat het echt een boardje voor het gemak is.
En als ik die Flowerbooster niet voor een nette prijs had kunnen kopen had de Behringer booster er ook nog in gezeten!
@robert-gitarist: de Behringer tuner heeft dat heel soms, inderdaad, maar normaal gesproken werkt hij toch snel genoeg.
Gr. C.
Ik heb zelf ook wat van die Behringer pedalen gehad en heb altijd de Ultra tremelo nog liggen. Die blijf ik toch wel erg goed vinden. Doet wat ie moet doen en wat ik verwacht van een simpele tremelo. Enig probleem wat ik bij aanschaf al mee te maken had, is het feit dat de wave knop voor geen meter werkt. Probleem bij Behringer is dat je er geen peil op kan trekken; het ene pedaal is goed en het andere is waardeloos,zelfs als ze het zelfde type zijn. Ik had een Flanger van Behringer en dat ding klink werkelijk nergens na terwijl iemand anders het zelfde pedaal had en die klonk verder prima. Ik had ook een EQ van Behringer en die ruiste ontzettend terwijl een forumlid er geen problemen mee had. Voor een beginner of gevorde die gewoon iets simpels en niet te duur iets wilt hebben zijn het leuke pedalen voor de prijs maar als je toch meer kwaliteit wilt hebben spaar je 2-3 tientjes meer en koop je van een bekender merk een pedaal met meer kwaliteit.
Guitarkid, hmm die van mij had er constant mee te maken met die vertraging. Ach ik kon hem kopen voor een tientje in Duitsland en toen maar mee genomen. Ik heb er even een tijdje mee kunnen overbruggen tot ik een Pitchblack kon kopen :)
Nou kan ik me voorstellen dat je bij een bas met echt smerige overdrive iets minder last hebt van tonesuck die opvalt... ;)
Maar mooi toch dat je voor weinig een pedaal hebt dat gewoon doet wat je wilt!
Uiteindelijk is een pedaal m.i. goed als het voldoet aan de verwachting die je er als gebruiker van hebt.
@erikt: 't is ook fysiek wel een Mega-pedaal ! :)
Gr. C.
Storing is iets anders dan tonesuck hè.
Mijn Korg DT-10 (die algemeen beschouwd een aardige buffer bezit) stoort ook niet als ie uit staat, maar het verschil is bij een 1:1-vergelijking duidelijk hoorbaar wanneer die wel of niet in de keten zit: verlies aan dynamiek. (en dan heb ik het over de vergelijking gitaar-->kabel-->amp vs. gitaar-->kabel-->DT-10-->kabel-->amp)
Hallo j3r03n.
Storen = niet in de weg zitten c.q. er last van hebben, in dit geval.
Dat is iets anders dan "storing".
Ik heb de gitaar opgenomen met de Behringer comp/Sustainer ge-bypassed in de keten en de keten (nou ja keten...., tuner en FlowerBooster) zonder de Behringer en vond het verschil minimaal, dan wel onhoorbaar. Dus op een podium, in een bandsituatie: precies.... !
Gr. C.
Ah, ik vatte het wel op als storing, maar mijn punt blijft hetzelde: je geluid wordt beïnvloed, en als je dat negatief vindt, noem je het voor mijn part tonesuck. Dit wil dus niet zeggen dat ik alleen nog maar een kabel tussen mijn gitaar en versterker in heb zitten, want zoals je zelf al zei: in het bandgeweld is het verschil minimaal.
Ok, ik meende dat je met storing echt ruis, brom, "crackle" etc. bedoelde.
Ik heb overigens wel de Electro Harmonix LPB-1 uit mijn andere pedalboard gegooid, want die redt het echt niet. Verlies van toon en hij voegt echt een hoop "noise" toe. Brom en een soort straaljager-geluid. Super irritant.
Gr. C.
ooit een gehad? Ik dacht namelijk ook vroegah hetzelfde. Toch is het echt en uniek pedaaltje. Mede door de treble boosters, high/low gain settings (dipswitches) en de dubbele distortion kan je er dingen mee die de bluesbreaker niet kan. Hij is inderdaad niet helemaal orgineel, maar wel erg gaaf! En omdat hij waardevast is maakt de hoge prijs minder uit.
Overigens kan ik me herinneren dat deze discussie ook niet helemaal orgineel meer is. Dus ik wil het graag hierbij laten;)
..kon het niet laten toch even een ruildeal te proberen....
http://i73.photobucket.com/albums/i2...3062010083.jpg
misschien dat ik merk-happy de Nova ooit ruil voor de *TBA* Suhr Chorus (dat zou 'n Chorus, Leslie en Flanger in-1 zijn; de effecten die ik uit de Nova haal, met af en toe een tremolo 'voor de fun') maar voorlopig kunnen we weer vooruit..!
even gitaren laten opknappen en we zijn weer 'zomerklaar' gemaakt.
overigens is het opmerkelijk hoe de Riot op zelfs een Fender Sidekick-combootje een 'acceptabel' geluid geeft, in tegenstelling tot de AC Boost die probeerde om de Fender te 'boosten' (en daarin natuurlijk helaas faalde omdat de Sidekick geen al te beste respons heeft)...
De Riot is zeker een aanrader voor mensen die een dist/od ook als 2e kanaal willen gebruiken (wat ik doe vanwege volumebeperkingen en luiheid), ipv hun al te gek klinkende amp willen 'duwen' (waar de Riot uiteraard ook meer dan welkom zal zijn..).. ook de switch vind ik erg fijn, geen mechanische, harde klik of een Boss 'plopje', maar een heel aparte switch-wijze..
Heb ik gedaan en er was geen verschil. Maar dat kan natuurlijk volledig per amp en gitaar en kabel verschillen. Afgezien daarvan is het interessanter om een rijtje pedalen te nemen, daar je gitaar doorheen te jagen en dan de DT10 daarvóór te plaatsen en nog eens luisteren. Dan nog eens kijken of je het zo'n slecht buffer vindt.
Ghehe, da's je derde post op rij in dit topic waar je een :soinnocent: voor nodig hebt om je post af te sluiten.
Maar goed: het is natuurlijk een beetje een loze kreet om te weten op welk circuit een pedaal gebaseerd is. So what? Wordt er beweerd door de poster dat het het allerbeste pedaal ter wereld is? Claimt -ie dat het een origineel design is? Heb je de KOT al een keer gehoord? Of er een kloon van gebouwd?
Laat eigenaars van pedalen met een hoge aanschafwaarde ook gewoon in hun waarde :harmony:
Ik heb niet gezegd dat ik t n slechte buffer vind ;)
Mijn punt was: mijn gitaar/versterker/setup klinkt het mooist met alleen een kabel, maar dat is voor mij niet praktisch, aangezien stemmen en boosten voor mij onmisbaar is en de tonesuck wegvalt in de band. :hippie:
Haha wow best veel reacties gehad op m'n plank.. even proberen wat vragen te beantwoorden!
Haha ja ik snap dat het er zo uit ziet, maar het is vooral dat ik gewoon graag zo veel mogelijk sounds tot m'n beschikking heb! Ik speel in een Funkrock/Acid-Jazz band, en speel af en toe ook voor toetsenist ;) Ik gebruik dus de wah, phasers en fuzz/distortion pedalen het meest maar af en toe maak ik wat toffe synths-achtige sounds met de delays (voor Swellpad-achtige dingen) en natuurlijk de whammy.
Één chorus is voor leslie simulatie, de andere gebruik ik voor typische 80's cleansounds. De phasers zijn allemaal totaal anders ingesteld; de Phase90 voor typische phase-sound, de PM7 voor een rotovibe-achtige sound (en af en toe voor heftige ringmod sounds) en de Behringer voor een hele droge, trage phase.. Mike Einzinger-achtige dingen zeg maar.
Nee hoor, het grootste gedeelte is wel één chain. Maar alle delays en het delay/volumepedaal, reverb, loopstation en milkbox (voor soloboost) zijn in de effects loop geschakeld.
Twee One-spots (ook al is eentje stiekem echt genoeg! Die dingen hebben erg veel vermogen, maar ik merkte dat met twee het signaal gewoon schoner bleef. Vooral met meerdere pedalen tegelijk in gebruik) en een aparte adapter voor de Whammy.
Haha ik durf het haast niet te zeggen, maar het stomste is dat ik thuis nog meer pedalen heb liggen die ik live eigenlijk ook wel kunnen gebruiken maar simpel dus niet meer passen! Binnenkort moet ik denk ik maar eens zo'n Frusciante-achtig twee meter lange pedalenplank gaan bouwen haha!
Bedankt voor de leuke reacties!
Hahaha nice :crazyhappy:
Die zou ik wel eens willen zien, ik houd het forum wel in de gaten! *moet sowieso wat meer hier posten eigenlijk..*
@JeroenP: Zo'n KOT zou ik wel kunnen clonen hoor, ghehe. Het verschil in circuit met een 'echte' Bluesbreaker zijn maar 9 componentjes.
Desalniettemin respecteer ik Analog.man's werk, hij bouwt erg strak en z'n spul klinkt gewoonweg verrekte goed. Alleen anderhalf jaar wachten en een rib uit m'n lijf hoef ik zelf niet zo nodig, en zelf bouwen vind ik ook veel te leuk :)
ik voel mij niet aangevallen hoor. Leven en laten leven. De electronica in zo'n pedalen is geen rocket science, al die overdrives zijn in principe gelijk en het is de marketing die de rest doet . Ik heb zelf een bluesbreaker kloon gemaakt maar vind de KoT evengoed (en zelfs beter dan mijn bouwwerk) en ook handig om er 2 in 1 doosje te hebben.
Aanschafprijs van een vw golf is ook hoger dan de skoda.
Die wachttijden zijn een onderdeel van het marketing plan. In realiteit zijn die helemaal niet zo lang. Voor die KR Megavibe was de wachttijd een 3-tal maand (en vooral te wijten aan het feit dat de maker niet rechtstreeks naar Europa will verzenden). Voor de KoT dacht ik 4 maand.
hehe, wie weet:P
Maar ik zit ook al te azen op een supercharched OD van catalinbread. Nog ff kijken dus...
SC OD is ook wel erg vet hoor, stukje strakker en moderner dan een DLS. Maar net wat je lekker vindt ;)
Denk overigens dat een DLS in combinatie met een JTM45 wellicht wat erg los en bassig wordt.
Even off-topic @ Jeroen en Pim: Ik heb de Gretsch :lovelove: Maak er binnenkort wel een draadje over met foto's en shizzle.
Nog even over die DLS, volgens mij doet 'ie het beter op Fender(achtige) versterkers dan op Marshalls. In ieder geval klinkt 'ie ontzettend levenloos op m'n JCM800 Superbass. Mijn DS-2 daarentegen klinkt super ondanks van Boss :p
De Rawk-mode haalt net een beetje laag weg, werkt prima. De SCOD is het enige drivepedaal van Catalinbread dat ik echt niks vind. Eén sound, eigenlijk alleen bruikbaar op het brugelement. De DLS is veelzijdiger maar iets minder compressed, als dat is wat je zoekt.
DLS op 18V = jummie!