bedankt! je haalt de woorden uit mijn mond:hippie:
Printable View
Pfff laat die jongen lekker met z'n blackouts. Als hij lekker wil metallen laat hem toch!
een custom is inderdaad maar een gitaar. ik vind dat een custom niet perse het best klinkt met de standaard pickups. sterker nog, ik heb maar 1 custom die de originele elementen nog heeft, en dat is een toevalstreffer. die pups ZIJN bij toeval goed. ik heb dit model wel vaker gehoord, en toen vielen ze me dik tegen, maar, het kan altijd beter qua pups. Ik heb ook een set tony iommi pickups, en ik vind dat de blackouts bv veel strakker zijn, veel gebalanceerdere EQ (niet zo belachelijk veel mid en laag...) en veel dynamischer zijn dan menig passieve pup die ik gehoord heb!! alleen goed voor metal?! gelul! in een custom kan je er makkelijk lekkere blues of rock uithalen. country met de juiste techniek ook. tuurlijk, een LP is altijd lastiger voor country of funk dan een tele of strat, maar de blackouts trekken het makkelijk, zo veelzijdig zijn ze gewoon.
nja ze zijn niet SLECHT slecht.
HA HA HA!
ze squeecken, ze zijn niet stil, ze zijn krasserig. ze hebben geen diepgang, klinken niet 'woody', zijn niet dynamisch, compleet dichtgesmeerde of juist veel te vlakke EQ! geef jij maar een setje dimarzio pafs, dimarzio air nortons, bluesbuckers, of gewoon nog wat duurder, bareknuckle oid.
Seymour heeft 't bij mij afgedaan. Ik moet alle seymour duncan pups altijd zelf nog eens waxpotten, omdat ik GEK word van de gil die ze hebben. zelfs de JB! die pup is gewoon niet stil te krijgen. de mensen op de meeting kunnen zich dat denk ik nog wel herinneren. ik heb nooit issues met dimarzio, wel met seymour duncan. de prails, idem dito. klinken TE GEK, maar die feedback....rio grande idem dito (maar dat komt wellicht omdat ik teveel gain gebruik voor deze pups). feit is wel dat mijn eigen gewaxpotte pickups niet squeelen.