is dat geen Empress Tremolo o.i.d. ? daarnaast is i.i.g een verkleurde Phase90 :P
Printable View
Foto is gewoon een beetje wazig, ben er nog steeds niet goed in...
Ja, is inderdaad een Phase90 (niet echt verkleurd hoor...) en daarnaast een Empress Tremolo (tijd geleden een keer gekocht van iemand van het forum volgens mij...).
Die Boss lijkt inderdaad misschien beetje vreemd maar doet het geweldig voor de cleane dingen...dat ik dat nu pas ontdekt heb!
@Bluesbreaker: Onze setup lijkt best wel hetzelfde...zelfs dezelfde strat, precies zo'n tele heb ik ook haha en ik was laatst nog aan het kijken voor zo'n Vox als die jij daar hebt staan :-)
Zelfs zijn naaam is mooooi! Let Love rule people! :lovelove:
Maaru, puike boardjes hoor! Zal mijn boardje maar niet posten, anders worden we straks nog "tha 3 amigo's genoemd". (op m'n naam na dan...).
Als ik geen 'geld over had' voor mijn Suhr, had ik echt 100% zeker weten die Sonic Blue CP60's gekocht; wat een fantastische gitaren zijn 't toch (en ze schijnen ook best goed te KLINKEN ook :sssh:)
ik ben bang dat als ik in thuis kom met een 'Haar' gitaar, dat al m'n vrienden dan denken dat ik niet meer die 'verlegen' gitarist ben, omdat ik met (een gedeelte van) mijn achternaam loop te pronken on-stage en 'in-living room'... :dontgeti:
Dan mag jij Ned Niederländer zijn, ok?
*kuch* John M. heeft wel een Keeley-Modded Blues Driver; is niet echt meer 'de standaard Boss' (en zelfs tikkie duurder dan 'n 'standaard Fulltone'...)
Joe Walsh is gewoon iemand die zich niet meer hoeft te bewijzen, en er van op aan kan dat z'n Bossjes het dag-in-dag-uit doen, zonder OFC-plasma-optische kabels te gebruiken..
Haaa, toch al kunnen testen daarnet. Wat een heerlijke echo. EHX heeft duidelijk geleerd uit de volumedrop-fout bij de Hazarai, ik zou zelfs zeggen dat er wat boost in het delaysignaal zit! Rrr.
Mini-review voor mensen die misschien geïnteresseerd zijn in deze boïïï:
Het eerste wat me opviel is dat het een redelijk gevoelig pedaal is. Vanaf de eerste seconden is het duidelijk dat dit pedaal niet meteen voor de 'fijne' delay-liefhebbers is geproduceerd. Je kan het effect natuurlijk wel fijn afstellen, maar de feedback-knop hoeft bijvoorbeeld niet helemaal (3o'clock) opengedraaid worden voor het pedaal begint te oscilleren. edit: er is natuurlijk wel de blend-knop, maar daar die heb ik praktisch steeds op 12 o'clock laten staan.
Het delaysignaal zelf is wat ik het liefst heb: geen overduidelijke herhalingen van het geluid maar eerder die typische, analoge sound die steeds donkerder en donkerder wordt.
Het belangrijkste aan het pedaal: de modulatie. Deze gaat, EHX kennende, héél erg extreem. Bijna enkel de subtiele settings leken me bruikbaar.
De chorus klinkt belachelijk mooi maar kan het signaal wel muddy maken. Aan de vibrato moet ik nog wennen. Er is ook een sound die ik nog nooit ergens anders gehoord heb: square wave + chorus zorgt voor redelijk psychedelische toestanden, er is geen youtube-filmpje waar ze het niét laten horen.
Heb er een expressiepedaal bijgekocht: ikke blij!
Jouw set doet met nog steeds denken aan mijn set...
http://i70.photobucket.com/albums/i1...arjuli2009.jpg
Joost
Wat is dat toch met die Sonic Blue gitaren ;)
Ik heb dan ook heel wat te compenseren! ;-)
@Joost: ja, mooi he....flinke set met die 2 4x12's....zoveel wil ik niet sjouwen. Gebruik zelfs heel vaak een 1x12 Cube...klinkt net zo lekker!
Overigens moet je die Mercury Box van Brunetti eens proberen, dan gebruik je je 3e kanaal van de HOOK binnenkort ook niet meer :-)
Hier de huidige versie van mijn pedalboard. Ben momenteel best tevreden eigenlijk. Misschien haal ik de footswitch van de Bandmaster er nog af (de boost staat toch altijd aan) en komt er nog een mooie fuzz op.
De Line 6 M9 is echt een leuk ding.
http://i404.photobucket.com/albums/p...a/P1000047.jpg
Nice, hoe zit het met die looper?
Ik ben me alvast een beetje aan het orienteren, voor als mijn band ooit ens van de grond wil komen... Is het mogelijk dmv zo een looper om gewoon ook snel te kunnen wisselen tussen combinaties effecten?
M9:mmmm::mmmm:
http://i525.photobucket.com/albums/c...m/167042da.jpg
Zo, voorlopig doen we het zo. Moet alleen nog de bad monkey er op zetten en de vibe naast de delay doen, maar ff te weinig patchkabels nog. Verder wel gaaf boardje :D
heej, mijn oude COT is in meer dan prima gezelschap zeg..!
Die M9 lijkt me zwaar ok, maar ik 'durf' mijn Arions SCH-1 en DD-5 (toch geweldig bruikbaar en ge
weldige klank voor chorus en delay....) niet weg te doen, hoewel een delay met presets, modulated delay, whammy en langzame rotary niet verkeerd zou zijn...
Maar ik heb ineens een idee......
Even die Wobo looper bekeken, die doet precies wat ik wil. Bevalt hij?
oh ja, nu zie ik het. Een 2x12 en een 4x12. Ik zag een gigantische stack dus dacht meteen dat het 4x12's waren :D
Ik gebruik met dit pedalboard niet de switch van de hook nee. Nu kan ik ook alles voor de pre-amp zetten (dus delay en modulatie effecten ook). En dus lekker maar 1 kabeltje van board naar amp...
En zoals ik al zei vind ik persoonlijk de Mercury Box beter klinken dan het 3e kanaal van de hook :)
Met mn coverband speel ik met mn rack en die wordt vervoerd door het geluidsbedrijf net als de hook top en speakerkast maar die had ik nu ff thuis om dit te proberen.
Ben al een tijdje aan het kijken om een mooie oude Fender top op de kop te tikken...
Tijd om mijn board eens te posten. Voeding voor alle pedalen komt van een one spot, deze zit met een beugeltje onder aan het board geschroefd. De one spot zit in een verlengsnoer met een enkele super platte kop, past er precies onder. Voor de pitchblack heb ik normaal nog m'n wah staan, vindt het lekkerder om deze los ernaast te hebben staan.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-PSNKVSBL-D.jpg
tuner na wah is geen probleem;
ik heb Wah naast mijn bord staan om verschillende redenen:
- ik had eerst 1 wah op mijn board (Custom 535q wah) en 1 wah apart (GCB-95, Picture Wah, RMC1 etc..) voor ander bandje; ik heb beide vervangen door een enkele Vox v848 Clyde McCoy reissue en 'I never looked back' (totdat ik de lotto win voor 'n Fulltone Clyde ofzo..); nu moet ik dus met 1 wah beide kleine bordjes gebruiken;
- plek gemaakt om volumepedaal op board te zetten; wah 'ernaast' is makkelijker aan te sluiten dan een vol.pedaal dat tussen je drive en modulatie/delay-pedalen moet staan
- volumepedaal is minder diep dan de wah, dus op de plek van 1 wah passen volumepedaal + stemapparaat !
wah 'offboard' is altijd slim, dan heb je al gauw 2 -3 pedaaltjes winst ;)
nadeel is dat je die plek wel 'moet' opvullen
laat dat nu ook de reden zijn waarom ik een paar drives heb.
Of was het nu omdat ik van kerstverlichting hou, maar eindelijk is mijn home-board redelijk naar wens.
Over een aantal pedalen ben ik nog niet tevreden, met name de Germania. Als ik deze intrap
heb ik een enorme volume increase met name een kwestie van experimenteren.
http://lh6.ggpht.com/_vC6kAz2Bysg/S5...0/P3090903.JPG
zo, das een mooi setje luxe pedalen:)
hoe is die King of Tone?
Ah, een Sunface, die zie je niet veel.
De Kot trouwens ook niet maar daar ben ik dan weer geen fan van.
Nice.
Heb al diverse drives gehad maar die KOT ben ik heel tevreden over, heeft alles wat ik van een OD verwacht en meer wel voor de higher gain op beide kanten gekozen.
Die Sunface kom je nog wel eens tegen maar die Fuzzy Lady niet en deze is echt grandioos lekker vuig.
echt een wereld van verschil, de Lady is veel ranziger vind ik zeer geschikt voor stoner/sludge zaken, de sunface is meer jaren 60 en niet zo heftig.
Sunface zou ik ook graag nog is proberen, lijkt me een vet dign. KOT daarintegen vond ik echt matig, maar ieder zijn smaak!
that's so true, ieder zijn ding.
Heel veel positieve maar ook negatieve verhalen over de KOT, gebaseerd op eigen ervaring.
Al denk ik wel dat een aantal verhalen bestaan vanwege het succes en de "marketing" erachter, ook heeft hij wat mensen tegen het zere been geschopt.
Maar hé, het is wat het is, een overdrive/TS, (hoor ik iemand bluesbreaker roepen?)
BLUESBREAKER!!
;)
Je hebt een behoorlijk TGP waardig plankje kerel.
Ja wat is er ;)
Die looper is perfect. Superstevig, goedkoop en werkt met relais, dus totaal geen last van ploppen. Hij trekt wel wat meer stroom (80ma).
Dank je!
Ik ga inderdaad nog haakse plugjes bestellen. En ik gebruik geen daisy chain. Alle pedalen zijn aangesloten op een losse uitgang van de Pedal Power.
De COT is echt een blijvertje. Een superpedaal!
Ik heb mijn Arion weggedaan voor de M9. Ben niet echt een chorusliefhebber en zowel de analoge als de digitale chorus van de M9 is prima.