je hebt toch niet je eigen naam op een pedaal laten zetten he...?
(ach het kan erger, ik ken een gitarist die z'n naam in glitters op z'n gitaar heeft geplakt...)
Printable View
je hebt toch niet je eigen naam op een pedaal laten zetten he...?
(ach het kan erger, ik ken een gitarist die z'n naam in glitters op z'n gitaar heeft geplakt...)
Ach, Stevie had zijn initialen erop, mag dat wel?
Zoals ik al eerder zei, gebruik ik de Boss NS-2. Die kost nieuw 89 euro, maar zeker de moeite waard. Je verliest geen dynamiek/sustain mits je hem goed instelt. Als je toch wat meer wilt, is een compressor/sustainer pedaal ook wel handig. Ik heb iig nog killer sustain.
Waar gebruik je die Holy Grail precies voor? Ik zit namelijk de laatste tijd ook erg op reverbs te gassen.
Deze is veel beter/fijner/gaverder: http://www.2dehands.be/muziek/muziek...-70274782.html
Ok dan zal die rond de 50 euro wel op marktplaats te vinden zijn. Zie wel wat ik aan het einde van de maand weer overheb ;)
Holy Grail gebruik ik om mijn clean wat op te fleuren, wel jammer dat er een kleine volume drop is zodra ik die inschakel though, dat heb ik deze week pas 'ontdekt'. Was ik aanvankelijk niet zo blij mee, nog steeds niet. Maar ach, zolang ik nog niet optreed en dergelijke, ga ik me daar nog maar niet al teveel over opwinden :P Iig, die oude ce-5 + holy grail, ik vind het prachtig :)
edit:
toch vraag ik me af, met maar 1 control knob... Hoe kan die fijner/beter zijn? Je bent toch minder flexibel? De prijs is boven mijn budget dat sowieso al :P
Ik lees er heel veel goeds over idd, maar ik ben er nooit 1 tegengekomen, en moet zeggen dat mijn NS-2 prima voldoet. Ik ga eens een keer uitzoeken of we die ook in de winkel kunnen plaatsen, wie de importeur is etc.
@Schuey: Ja, EHX schijnt dat probleem wel vaker te hebben. Mijn nano clone chorus heeft dat dus ook. Ik ben nogsteeds op zoek naar die beruchte fix ervoor. Het kan dus wel verholpen worden, maar hoe? Dirk Hendrik heeft me wel wat uitgelegd, maar om dat nou ook uit te voeren is ook weer lastig. Misschien dat iets dergelijks voor de Holy Grail ook mogelijk is.
Yep heb er ook al over gelezen, maar een werkende oplossing ben ik helaas nog niet tegengekomen :( Als die er is hoor ik het graag! Want hij is erg fijn :)
(ja iets vaags over trimpots... maar daar heb ik weer geen sjoege van)
edit:
Was er niet iemand hier die pedalen fixte? Of is dat Dirk Hendriks?
Ik weet niet of dat exemplarisch is, maar ik zou me er niet druk over maken. Ik heb er zelf geen last van, al klopt het dat hoe verder je de galm open zet, hoe minder droog signaal je hebt.
Anywho, hoeveel knoppen je hebt, maakt weinig uit. Als een pedaal beter is, dan is-ie beter. De phaser in mijn Boss ME-50 heeft twee knoppen meer dan mijn MXR Phase90, maar op geen enkele instelling klinkt-ie zo mooi als de Phase90.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-WEQV4SL8.jpg
Het meeste spreekt voor zich. Er zitten drie zelfbouwdingen op. De blauwe is een Scrambler + LPB, de rode is een overdrive met boost/cut en de 'BonerDrive' is een Klon(e).
Daar is nisk mis mee! In tegendeel, gaaf plankje!!
Die zit toch gelijk na zn wah? Dus voor alle andere pedalen?
@ fuhgawz
Ik neem aan dat je een pedaltrain jr hebt, of zit ik er naast? Wil ik graag even weten om het oppervlak in vergelijking met pedalen te zien.
Dank voor de reacties!
Dit is inderdaad een Pedaltrain Jr. Groot genoeg als je het mij vraagt.
Volgens mij begrijpen jullie dat "Scrambler + LPB" gedeelte verkeerd. Ik heb het natuurlijk ook niet echt duidelijk uitgelegd. De LPB zit in serie met de Scrambler in dat blauwe doosje met één knop. Eerst de Scrambler, dan meteen daarachter de LPB. Zo heb je een toegevoegde volumeknop voor de Scrambler en met de Blend knop op nul hou je een cleane booster over. Maakt hem lekker veelzijdig. Volgorde is:
RMC6 -> Scrambler + LPB -> Small Stone -> Klon(e) -> Overdrive/Boost -> Korg DT10 -> Memory Toy. Dat gaat allemaal in een overstuurde Orange. De Klon(e) gebruik ik dan voor solo's en de andere overdrive om een meer 'metal' geluid uit mijn versterker te krijgen. Voor een paar stukken is dat fijn om nog nét even wat meer gas te geven. ;) De Mosfet Boost/Cut die ook in dat doosje zit gebruik ik om juist wat gas terug te nemen.
Ik heb zeker genoeg om te freaken! Die Memory Toy gaat met de feedback knop open flink los. Dat in combinatie met de Small Stone op hoge standen is space deluxe. ;)
Cool! Lekker compact, erg netjes :)
Ik zat zo eens te denken. Misschien is het onervarenheid met effecten, of gewoon dom, don't care really. Is het misschien nice om een noise gate direct na de overdrive peda(a)l(en) te zetten, zodat je een opgeschoond signaal verder de andere pedalen instuurt?
Ik heb zelf nooit een noisegate of iets dergelijks gebruikt, dus daar kan ik je niet mee helpen. Als ik complete stilte wil tussen de nummers door dan stamp ik mijn tuner in.
Mijn ervaring met noisegates is dat ze een hoop van wat je wél wilt horen bij een overstuurd signaal wegsnoepen. Sustain en zo. Die lege plek kan natuurlijk opgevuld worden door meer pedalen achter de noisegate, maar het geluid wordt niet meer zo mooi als zonder noisegate, lijkt me zo.
De ISP is erg goed inderdaad, maar een noise-gate in je setup is niet zaligmakend natuurlijk, ik ben zelf blij dat ik hem weer heb kunnen verkopen.
Mijn huidige set is namelijk stil genoeg, met de 5150 die ik daarvoor had was het wel erg handig.
Inderdaad. Maar ik moet ook zeggen dat ik nooit echt op zoek ben geweest naar een noisegate. Mij stoort een beetje ruis als de distortion/fuzz aanstaat gewoon niet, want over het algemeen speel ik dan. En als het helemaal stil moet zijn gaat de Pitchblack gewoon aan.
Een beetje kan, maar ik luisterde pas weer een opname terug, klonk wel storend eigelijk... Maarja, ik hoef natuurlijk een noisegate niet helemaal dicht te zetten he, ik kan hem ook subtiel instellen ;)
Vooralsnog houd ik echter wel mijn centjes in mijn zak :)
Heb net mijn Memory Boy binnengekregen, maar kan em pas in't weekend testen, buh!
en ook heb heb weer wat kleine wijzigingen aangebracht; belangrijkste is de 'linkerkant' van mijn board, dat ik nu met de nieuwere Lava Pedalboard-kit kabels heb bekabeld; ziet er een stuk netter uit, en ik -denk- ook dat ze wat minder donker klinken dan mijn eerder Planet Waves kabel-kitje (ook prima dingen trouwens..)
de rechterkant laat ik nog even met PW, tot ik geld en zin heb om ook die kabels te vervangen voor de Lava dingetjes; het kost niet zoveel, maar bij 20+ pluggen, is die 4 of 5 euro per plug toch ook weer een tikkie veel..
even wachten nog op mijn TU-12H en Malekko Fuzz, en dan zijn we voorlopig klaar tot het volgende optreden en de geplande verhuizing (en dus een tijdje serieus weerstand bieden aan de GAS-attacks...)
Dag allen.
Vandaag weer wat aan het rotzooien geweest en mijn ME-50 er uit gegooid.
Daar is mijn zoon nu mee in de weer... Die heeft gisteren zijn ME-20 verkocht.;) Ik gebruikte 'm alleen als een soort stompbox en stemapparaat en met de distortions deed ik al helemaal niets meer.
Ik wilde toch wel een delay (en dan met direct toegankelijke tap-functie), een chorus en een wah, dus dan maar zo.
De TC Nova Repeater, de Rocktron Deep Blue chorus en de Elektro Harmonix Holy Grail Plus zitten in de loop en de de Electro Harmonix LPB-1, de Blackstar HT Dual, de Dunlop Cry Baby en de Arion tuner zitten achter elkaar.
In de deksel van de flightcase zit een stander voor 5 gitaren en dat is verrekte handig!
Alle signaal en spanning loopt via een soort multikabel. Ik moet alleen de kleine patchkabeltjes nog even vervangen voor zelfgemaakte (met die verchroomde haakse pluggen) maar had even geen zin in solderen....
Ik ben zeer tevreden met de TC en de Rocktron. Ze doen voor een prima budget precies wat ik zocht. De tuner wordt nog wel eens vervangen door de nieuwe TC of zo....
http://i681.photobucket.com/albums/v...5maart2010.jpg
Splinter Nieuw gemaakt vandaag!
http://i135.photobucket.com/albums/q...y/DSC01746.jpg
http://i135.photobucket.com/albums/q...y/DSC01745.jpg
Volgorde:
Vox Wah, MXR Dyna Compressor, Fulltone Fulldrive 2, Boss Ditigal Delay-7, Boss Loop Station RC-2. Stemapparaat (Boston BTU-1000) zit na de Delay maar zit niet in de keten. De voeding komt van de DC Brick.
Door een VOX AC-15.
Genoeg ruimte voor uitbreiding! Over een tijdje een mooie Fuzz zoeken (:
Ook splinternieuw (af)gemaakt vandaag :-)
Ben nooit zo snel met dat soort dingen. Te gebruiken voor naast mn rack (en stiekem veel leuker en het geeft meer mogelijkheden en afwisseling dus ik denk dat mn rack eruit gaat...)
http://i421.photobucket.com/albums/p...lboard2010.jpg
http://i421.photobucket.com/albums/p...ff/set2010.jpg
Mooi spul! Alleen die Boss staat een beetje als vreemde eend tussen al dat high end / boutique spul. Maargoed, als 'ie doet wat 'ie moet doen is het goed natuurlijk.
Ik wil ook weer aan een nieuw bordje beginnen, de mijne wordt te klein ...
Wat is dat ding linksboven, die rode? Mooie naam heb je trouwens maar dat terzijde.
twee geweldige no-nonsense bordjes, elk op hun eigen manier gewoon 'af' !
vooral BluesBreakers setup lijkt me voor eigenlijk alles wel geschikt, wat ik uit mijn gitaarmouw wil laten rollen; Strat (Classic Player Sonic Blue?) + Tele (welk model?) + Vox, Drive, Compressor, Wah en Delay.. wat wil een mens nog meer..
en Sj03rd heeft in de basis ook nog steeds een Wah, Drive, Comp + delay board..
ziet er super prima uit jongens!
[/QUOTE]