Welkom op het GitaarNet.
Discussie gesloten
Pagina 963 van 1214 EersteEerste ... 46386391395396196296396496597310131063 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 9.621 t/m 9.630 van 12136
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JvD. Bekijk bericht
    Het lijkt alsof de LPB links in dat onderste huisje met die twee switches zit?
    maar ik ben debiel met zijn stukje lezen geloof ik =D
    haha dat geloof ik :P

"De blauwe is een Scrambler + LPB"

en jij zegt dat het rode pedaal met 2 switchen het is

Maar goed. Fuhgawz heeft het uitgelegd

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fuhgawz Bekijk bericht
    http://www.mijnalbum.nl/Foto-WEQV4SL8.jpg

Het meeste spreekt voor zich. Er zitten drie zelfbouwdingen op. De blauwe is een Scrambler + LPB, de rode is een overdrive met boost/cut en de 'BonerDrive' is een Klon(e).
    Cool! Lekker compact, erg netjes

Ik zat zo eens te denken. Misschien is het onervarenheid met effecten, of gewoon dom, don't care really. Is het misschien nice om een noise gate direct na de overdrive peda(a)l(en) te zetten, zodat je een opgeschoond signaal verder de andere pedalen instuurt?

Senior Member

Standaard

Ik heb zelf nooit een noisegate of iets dergelijks gebruikt, dus daar kan ik je niet mee helpen. Als ik complete stilte wil tussen de nummers door dan stamp ik mijn tuner in.
    Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Schuey Bekijk bericht
    Ik zat zo eens te denken. Misschien is het onervarenheid met effecten, of gewoon dom, don't care really. Is het misschien nice om een noise gate direct na de overdrive peda(a)l(en) te zetten, zodat je een opgeschoond signaal verder de andere pedalen instuurt?
    Mijn ervaring met noisegates is dat ze een hoop van wat je wél wilt horen bij een overstuurd signaal wegsnoepen. Sustain en zo. Die lege plek kan natuurlijk opgevuld worden door meer pedalen achter de noisegate, maar het geluid wordt niet meer zo mooi als zonder noisegate, lijkt me zo.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j-op Bekijk bericht
    Mijn ervaring met noisegates is dat ze een hoop van wat je wél wilt horen bij een overstuurd signaal wegsnoepen. Sustain en zo. Die lege plek kan natuurlijk opgevuld worden door meer pedalen achter de noisegate, maar het geluid wordt niet meer zo mooi als zonder noisegate, lijkt me zo.
    Zo te horen heb je nog nooit een iSP Decimator getest...

Standaard

De ISP is erg goed inderdaad, maar een noise-gate in je setup is niet zaligmakend natuurlijk, ik ben zelf blij dat ik hem weer heb kunnen verkopen.
    Mijn huidige set is namelijk stil genoeg, met de 5150 die ik daarvoor had was het wel erg handig.
    Old school Metallica Tribute: Hammer of Justice

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    Zo te horen heb je nog nooit een iSP Decimator getest...
    Inderdaad. Maar ik moet ook zeggen dat ik nooit echt op zoek ben geweest naar een noisegate. Mij stoort een beetje ruis als de distortion/fuzz aanstaat gewoon niet, want over het algemeen speel ik dan. En als het helemaal stil moet zijn gaat de Pitchblack gewoon aan.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j-op Bekijk bericht
    Inderdaad. Maar ik moet ook zeggen dat ik nooit echt op zoek ben geweest naar een noisegate. Mij stoort een beetje ruis als de distortion/fuzz aanstaat gewoon niet, want over het algemeen speel ik dan. En als het helemaal stil moet zijn gaat de Pitchblack gewoon aan.
    Een beetje kan, maar ik luisterde pas weer een opname terug, klonk wel storend eigelijk... Maarja, ik hoef natuurlijk een noisegate niet helemaal dicht te zetten he, ik kan hem ook subtiel instellen

Vooralsnog houd ik echter wel mijn centjes in mijn zak
    Laatst gewijzigd door Schuey; 4 maart 2010 om 18:19

Tankman
    Guest

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door interessander Bekijk bericht
    De ISP is erg goed inderdaad, maar een noise-gate in je setup is niet zaligmakend natuurlijk, ik ben zelf blij dat ik hem weer heb kunnen verkopen.
    Mijn huidige set is namelijk stil genoeg, met de 5150 die ik daarvoor had was het wel erg handig.
    Met die Metal Muff van Schuey (die ik dus ook gebruik) is een noise gate ook handig. Dat ding ruist ook als een malle. Metal Muff in combinatie met de metal muff is heaven. (Mits beide goed ingesteld)

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Goeie veranderingen man, wat een bereplank! Heb je nog wel genoeg om te freaken, of heb je daar nog wat extraatjes voor?

Die Memory Boy ga ik vandaag eens testen als ze die hebben bij Feedback Ehv
    hij heb de Memory Toy volgens mij hoor

ben zelf wel benieuwd naar de onderlinge verschillen, DMM, Memory Toy en Memory Boy of die XO versies...
    Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
    Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
    Te koop: ...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten