Cool! Lekker compact, erg netjes
Ik zat zo eens te denken. Misschien is het onervarenheid met effecten, of gewoon dom, don't care really. Is het misschien nice om een noise gate direct na de overdrive peda(a)l(en) te zetten, zodat je een opgeschoond signaal verder de andere pedalen instuurt?
Ik heb zelf nooit een noisegate of iets dergelijks gebruikt, dus daar kan ik je niet mee helpen. Als ik complete stilte wil tussen de nummers door dan stamp ik mijn tuner in.
Drummer: "Potmeter? Is dat net zoiets als een gaydar?"
Mijn ervaring met noisegates is dat ze een hoop van wat je wél wilt horen bij een overstuurd signaal wegsnoepen. Sustain en zo. Die lege plek kan natuurlijk opgevuld worden door meer pedalen achter de noisegate, maar het geluid wordt niet meer zo mooi als zonder noisegate, lijkt me zo.
De ISP is erg goed inderdaad, maar een noise-gate in je setup is niet zaligmakend natuurlijk, ik ben zelf blij dat ik hem weer heb kunnen verkopen.
Mijn huidige set is namelijk stil genoeg, met de 5150 die ik daarvoor had was het wel erg handig.
Inderdaad. Maar ik moet ook zeggen dat ik nooit echt op zoek ben geweest naar een noisegate. Mij stoort een beetje ruis als de distortion/fuzz aanstaat gewoon niet, want over het algemeen speel ik dan. En als het helemaal stil moet zijn gaat de Pitchblack gewoon aan.
Laatst gewijzigd door Schuey; 4 maart 2010 om 18:19
Godin '04 LGX-SA, Tokai '86 Partscaster, S. Cortez CS-240 -> Zoom G3
Boss FZ-5>K's90>Clyde McCoy RI Wah>Maxon SD9>Danelec CTO-1>Arion SCH-1>Zoom CDR-70 / Marshall Blues Breaker mk1>Zoom G3
Te koop: ...
Favorieten/bladwijzers