Kijk nog eens...
Printable View
Het is een 1960 ... ?
Verder zie ik geen rare dingen. :???:
Zo... Ik heb er niet heel veel verstand van, maar die gast heeft er werkelijk helemaal geen kaas van gegeten. die advertentie is bijna niet serieus te nemen joh.:seriousf:
Het is overigens wel de JCM900 kast he, de 800's waren wel wat stijver, beter if you will en komen ook nog vaak voorbij.
Ik zou m kopen. Voor die prijs zet je m morgen zelf weer te koop... Doen! Als ik in de buurt zou wonen, had ik m gelijk gekocht. Niet extreem goedkoop, maar wel een goede koop...
Yep, ik kon 'm ook niet laten staan, vanmiddag opgehaald. :supercool:
1936 is toch 2x12?
Nee, 1936 is 2x968.
Hehe, de verkoper had ook een 1936 te koop en is aan het klooien geweest met de advertentie. Dat vertelde hij me vanmiddag.
Boeien, ik heb een 1960A met G12T-75's voor weinig.
Als ik de verkoper mag geloven betreft het er één uit de mid 90's. Da's de betere periode dacht ik?
Zijn de 1960 cabs uit midden jaren negentig zo anders dan die van nu qua constructie of materiaal dan?
Ik kan me voorstellen dat de speakers nu wel ingespeeld zijn en daardoor misschien wat anders klinken maar voor de rest kan ik me er weinig bij voorstellen.
Ik weet het niet, vandaar het vraagteken, maar ik meen het wel 's gelezen te hebben.
Iets met mdf ofzo?
Ik kan het je niet verzekeren maar ik heb nog nooit een 1960 cab gezien van mdf. Wat ik wel gezien heb zijn die kleinere cabs met 4x12 van 140watt gemaakt van spaanplaat. Die vond ik slecht klinken op hoog volume. Die speakers konden geen 50watt buizen amp aan, de amp was een LC buldog. Diezelfde LC buldog klonk over een 1960 cab een heel stuk beter.
OK, we zullen zien. Ik moet 'm nog testen eerdaags.
Hij is bedoeld voor m'n stereo-setup, experimenteer-dingetje.
Was het enige verschil niet het achterpaneel? Ik weet het niet meer zo goed. Ik heb wel een poosje geleden een late 80ies 1960 gehad en die naast de 90ies 1960 van een maat gehad, maar de vergelijking was zinloos wegens andere speakers. Toch klonkt die 90ies kast helemaal niet verkeerd. Niks op aan te merken.
Volgens mij zijn de < 2000 cabs van Marshall allemaal een paar kilo zwaarder. Beter(/ander) multiplex?
Ik weet niet hoe het met de 4x12's zit, maar de 2x12's van Marshall zijn van multiplex op particle board over gegaan ergens midden jaren '80. Een moderne 1936 of 1922 kast is dus inferieur gebouwd aan bijvoorbeeld een Harley Benton 2x12 Vintage 30 kast, die ook nog eens de helft kost!
De enige huidige Marshall 2x12's die nog van plywood/multiplex zijn, zijn de JVMC212's (ruim 500 euro...voor dat geld heb ik liever een Engl 2x12!)
Ik heb het puur over de 1936 kasten, die tot midden jaren '80 (niet 90) van plywood zijn gemaakt. De JCM800 serie kasten, en die zijn bij mijn weten niet in de 90's geproduceerd.
Zie:
http://www.marshallforum.com/cabinet...1936-2x12.html
Vandaag heb ik de 1960 voor het eerst getest, en ik hoorde gelijk die typische T75-sound, vrij veel hoog, niet echt verkeerd, maar het kan echt beter --> G12-65. Dat hoog valt er trouwens met de EQ v.d. amp nog wel redelijk uit te draaien.
Hier nog een hele goeie link met vergelijkingen tussen speakers in een mix-setting; de backing track loopt rechts, en de speakers links.
http://www.watfordvalves.com/soundfactory.asp
@Henri H, ben ook nooit echt kapot geweest van de T75's; hadden ook veel te weinig projectie verder weg. Alsof het geluid bijna ophield na 1,5 à 2m van de speakerkast.
Heren ervaringsdeskundigen, om dat rare woord woord ook maar eens te gebruiken.
Dilemma, JTM45 top, waarbij ik graag een 2x12 Greenback kastje zou hebben. Tot zover geen probleem, totdat ik ga sjouwen. Mijn collega gitarist heeft momenteel geen auto en rijdt altijd met mij mee. Ruimte voor een leuke 2x12 is er dan echt niet en zou ik hem in het oefenhok willen laten staan. Nu hebben we een oefenhok dat enkel gestookt wordt als er iemand is. Afgelopen week is het 's nachts dus maar een paar graden daarbinnen.
Vernaggel je hiermee je speakers, of doen jullie dit al decennia zonder problemen? Ik denk aan uitzet en krimp, condensvorming e.d als mogelijke bedreigingen. Thanx!
Geen enkel probleem! Zolang het daar maar niet vochtig is. En minimaal 1x per maand/week het er even opgestookt wordt.
Net in de oefenruimte op een verticale Two Rock 2x12 gespeeld (open back) met WGS 12-65B speakers erin. Wat een heeeerlijk geluid! Zeer balansvol, niet teveel laag, zeer strak, mooi geluid. Ik ben verliefd...
Quanta costa??
Veul: eur 850
Zijn er inmiddels al mensen die de G12M65 creamback (de nieuwe) uitgeprobeerd hebben?
Ik heb momenteel een combinatie van een heritage G12-65 en G12M25 (nieuwe) in mijn cab zitten. Dit vult elkaar goed aan met wat ik wil. De crips van de greenback (4x greenback is te crispy) en die body van de G12-65 (4x G12-65 is te rond en wollig). Nu begrijp ik uit verhalen en reviews dat dit tamelijk in de buurt komt van wat de G12M65 te bieden heeft.
Een Randall RS412KHX kast, is het wat, of...? Ik ben helemaal geen Kirkje Hammet fan, verre van, maar deze kast ziet er qua specs leuk uit en ik kan er zeer goedkoop aankomen en nog in de buurt ook. Goeie kast, of gevalletje doorlopen? Als het wat is, haal ik 'm vandaag nog op denk ik.
Als je het voor een goede prijs kan krijgen, gewoon doen. Heb er zelf geen ervaring mee moet ik zeggen, maar als je hem nooit uitprobeerd zul je ook nooit weten hoe hij klinkt. Goede koopprijs = gevenaarde verkoopprijs dus nooit verlies.
Randall vind ik soms een ondergewaardeerd merk. Speelde laatst op zo een rare nuno bettencourt top, en dat klonk eigenlijk helemaal niet verkeerd.
Doorverkoop waarde zit sowieso wel goed denk ik. Ik kan 'm krijgen voor ongeveer een kwart van de nieuwprijs en die dingen schijnen nieuw zo rond de €1000,- te liggen. Op zich natuurlijk een hele goeie deal, maar als het niks is, dan vind ik het alsnog zonde. Maar goed, ik kan 'm in ieder geval testen natuurlijk. Versterkertje mee en kijken of het wat is. Ze hebben meerdere Randall kasten staan, allemaal voor dezelfde prijs. Toch maar even met m'n eega overleggen straks en wellicht ben ik vanmiddag een 4x12 kast rijker, hehe...:roll:
Ze hebben overigens ook nog een Marshall JCM800 buikkast staan voor nog geen €500,- Het is dat ik dat eigenlijk niet kan uitgeven, maar anders... Het lijkt op de foto's of ie nooit gebruikt is, echt volledig strakke tolex nog.
edit: Over de nieuwprijs van die Randall kasten begin ik toch te twijfelen nu. Als ik een beetje rond neus op het internet, dan zie ik ze nergens rond de duizend eurie staan. Ik heb het idee dat de verkoper een mooier beeld wil creëren... Desalniettemin blijft het nog steeds redelijk goedkoop denk ik.
Met de speakers die in de Randall zitten kun je je in ieder geval geen buil vallen.
Een jcm800 kast voor bijna 500 euro vind ik dan weer idioot duur.
Dat dacht ik eerst ook, da's gewoon heel duur, maar deze lijkt echt onbespeeld. Als dat niet zo is, dan vind ik 'm inderdaad ook veel te duur. Mocht het nou de versie zijn met G12-65's, dan ga ik m'n eega extra lief aankijken en een hele week voeten masseren.
JCM800 kast in nette staat met 4x G12-65 is 500 euro toch niet zo gek duur?
Die randall kast zit een G12-T75 en V30 combi in als ik me niet vergis toch?
Zo te zien de kast bij gitaardump die je bedoeld. Lijkt mij een goede prijs. 250 euro.. dan zijn de speakers in de kast al meer waard.
Overigens die marshall kast is een 1960 lead kast. Op het plaatje staat geen JCM800. Dus zijn gewoon de G12-T75 speakers. no way dat die 500 euro waard is.
Ik moet toch nog even in deze topic nogmaals melden dat ik super blij ben met mijn Kool & Elfring kasten. Ik heb de 2x12 lightweight (met Tayden True Brits) en de 1x12 (eerst met V30, later voorzien van Tayden High Brit).
De 1x12 met V30 klinkt strak, vol en groter dan 'ie is. Ideaal voor thuis, (kleine/compacte) gigs en de oefenruimte. De V30 klonk met mijn amp (Egnater Tweaker) wat minder met crunch en clean, hi-gain was wel lekker. Later vervangen door een Tayden High Brit (zeg maar een H30 clone) en dat is echt een goede match. Clean en crunch klinken sprankelend maar niet te hard en fel. Ook high gain klinkt lekker, wat smoother. Voor metal zou je wel wat felheid missen maar daar heb ik bij (hard)rock geen last van.
Dan de 2x12: die staat nu in de oefenruimte. Deze is voorzien van Tayden True Brits (Greenbacks). Man, wat een lekkere kast is dat. Een maatje van mij heeft een ouwe Marshall kast met Scumbacks (ook greenback clones) en die klinkt fenomenaal, echt instant classic rock sound met een Plexi. De 2x12 klinkt natuurlijk niet exact hetzelfde (heb ze overigens niet naast elkaar gehad), maar damn, die heeft zeker datzelfde karakter. Je mist iets aan spreiding/geluidsdruk van een 4x12, maar hij klinkt zo fijn. Clean en crunch zijn levendig, niet te schel, niet te dof, en meer gain: heerlijk. Smooth maar wel met een lekker randje.
Deze kasten zijn echt ondergewaardeerd, te zien aan de tweedehands prijzen. Mensen, ga ze proberen, die gasten bij K&E weten wat ze doen.
Die kast bedoel ik inderdaad. Lijkt me wel een aardige kast, ik geloof alleen de nieuwwaarde niet zo wat ze er bij hebben gezet. Ze hebben ook de gewone XL kast staan en daar zie ik toch veel lovende meningen over als ik er zo een beetje op rond Google. Die ga ik ook zeker even proberen. Vanmiddag toch maar 's naar Tilburg afreizen, ik heb al toestemming.:crazyhappy:
T75's vind ik persoonlijk helemaal niet verkeerd en ik denk dat ze best goed combineren met m'n 2210. Misschien kan ik nog aardig wat af lullen van die Marshall cab. Beetje lief kijken en zo, zielig verhaal erbij...:)
@Harold: Ik neem het in overweging. Mocht ik die Randall kasten niks vinden, dan neem ik zeker even contact met je op. Sowieso bedankt voor het aanbod.
@ brum. Het is ook afhankelijk wat voor muziek je speelt. Randall met V30 en G12-T75 zijn gave kasten voor metal. Waar een marshall kast misschien weer wat lekkerder klinkt voor rock. Ik ben naar marshall kasten gegaan omdat ze meer resoneren door een 'slappere' kast en dat geef een wat lossere sound. Dat is onder mijn strakke engl amp lekkerder dan de K&E met V30's die ik had, toen was het echt een metal bak. Gewoon uitproberne die handel en als het bevalt kopen ;)
@MjS. De K&E kasten zijn inderdaad lekker van sound. Ik heb een 2x12 met V30's gehad. Prima dingetje en ze geven ook zeer goed advies over speakerkeuzes. De afwerking van mijn kast was wel wat minder. Aan de onderkant waar de tolex koud tegen elkaar geplakt is tot een naad ging het bij mij al vrij snel loslaten.
Gaaf dat je taydens hebt trouwens. Wat voor muziek speel je precies en kun je wat uitgebreider de speaker reviewen? Daar zit ik over te twijfelen. Daarom stelde ik eigenlijk de vraag of er mensen waren die de nieuwe celestion creamback al geprobeerd hadden. Ik zit te twijfelen tussen creambacks of tayden high/great brit. Ook zitten kijken naar scumbacks en wgs maar die zijn weer lastiger te verkrijgen hier in nederland.
Randall RS412KHX Review: http://www.ultimate-guitar.com/revie...khx/index.html
Ik heb ooit een goedkopere Randall kast gehad (4 x 75's), heb er toen €200,- voor betaald, en ook weer voor €200,- verkocht, maar dat was eigenlijk puur omdat ik het niet mooi vond staan bij mijn Marshall amps.
De bouwkwaliteit van de kast op zich liet wel te wensen over, want de hoekbeschermers lieten bij het minste of geringste los.
Dat zal met deze wellicht meevallen.
@Thiez: Echt metal speel ik niet eigenlijk, maar een strak geluid heb ik wel baat bij. Onze andere gitarist speelt over een eerste serie Bogner XTC, met een ouwe Marshall kast met G12-65's. Da's op zich een combinatie voor een vrij warm geluid, met redelijk veel laag. Ik speel over een JCM800 2210, wat een wat strakkere bak is, met minder laag. Ik denk dat ook een vrij strak klinkende kast wel goed combineert in de band. Die Randalls heb ik echt nul ervaring mee, maar schijnen veel gebruikt te worden in de metalwereld, waar ze toch wel bij enige strakheid gebaat zijn, dus dat zou wel 's heel goed kunnen uitpakken voor mij. Ik ga sowieso straks even naar Tilburg die kasten testen. Ben heel benieuwd! Misschien dat ik wel een flinke hap van die Marshall kast kan afdingen, wie weet. Mocht die bevallen natuurlijk.
@Henri: Als ik het mag geloven van het internet, zouden deze kasten wel wat beter moeten zijn dan de oudere kasten van Randall. Het is wel iets wat ik o.a. ook even ga bekijken. Ik laat het vanmiddag/vanavond wel even weten wat het geworden is.:)
Precies. gewoon uitproberen. alles wat je kan vinden moet je proberen en het beste moet je kopen (mits het binnen je prijs valt natuurlijk).
XTC met G12-65 is mooi setje. Hoewel het voor mij wat te wollig zou worden denk ik. Vind de XTC al redelijk rond, warm en vol van sound (waar niks mis mee is natuurlijk) maar met dan ook nog G12-65 speakers eronder zou het voor mij wat te rond worden. Dan mis je redelijk wat bite volgens mij. Maar het is idd maar net wat je zoekt.
Mocht je die randall kast nemen moet je voor de gein ook eens wisselen met je andere gitarist. Denk dat dat een beter evenwicht zou geven in sounds. De ronde XTC op een wat strakkere kast, gecombineerd met de wat strakkere fellere marshall op de rondere G12-65 cab.
Edit: die marshall zou ik niet bij hem meenemen tenzij er veel af gaat. die kun je vaak voor 300 euro al kopen. Zoiets bijvoorbeeld http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?...ails&id=167532