Oorspronkelijk geplaatst door
kassie
Heren Dankjewel..
Was een hoop werk. Vooral die lak en dat polijsten. Mocht ik het nog eens gaan doen bestel ik gewoon dikke 2 componenten lak (epoxy ofzo). Scheelt een berg tijd en moeite. Nu zitten er meerdere laklagen van verschillende lakken op. Werkt wel maar niet optimaal, vooral tijdens het nat schuren ging ik er toch weer doorheen op enkele plekken (wordt je niet goed van als je 2 weken gewacht heb).
Die faceplate heb ik zelf gemaakt. Eerst aluminium voor de stevigheid. Dan koper erop. Koper is vrij zacht (ook moeilijk helemaal vlak te krijgen dus op het aluminium geperst en verlijmt met epoxy). Ik heb zelfs twee delen koper erop gelijmd omdat ik niet meer een lang stuk had (je ziet de naad bij de schoorsteen v/d locomotief). Daarna kwestie van goed de gaatjes boren en uitlijnen, eerst wat te klein, daarna nog wat uigeveild met een ronde veil. Die letters en het locomotiefje zijn decals, zoveel mogelijk weggeknipt omdat je anders dat plakband achtige door de lak heen ziet.
Ja ik wilde voor de originele trainwreck look gaan. Maar toch mijn eigen twist eraan. Ik wilde eerst ook zo'n houten faceplate, dus twee stuks heel mooi en dun geschaafd, en tijdens het boren spleten ze allebei. Nouja daar wordt je niet goed van dus ik besloot om maar een stuk koper te gebruiken.
Verder heb ik wel dat logo gebruikt, maar ik ga er niet vanuit dat ik nu euh... plagiaat ofzo pleeg. Wel gemeenschappelijke kenmerken, maar totaal andere uitvoering. Ik vind het ook een soort Homage aan Ken Fisher... en ik vindt het logo er gewoon bij horen.
Hij klinkt erg goed.. maar ik ben nog aan het tweaken. Moet ik maar eens mee ophouden.