Galama bouwd inderdaad prachtige en goede gitaren maar tis misschien niet zo'n goed idee te beweren dat al zijn gitaren zo geweldig zijn afgesteld als enkele posten boven jouw post een gitaar casco is afgeleverd ;) (just kidding :D)
Printable View
Galama bouwd inderdaad prachtige en goede gitaren maar tis misschien niet zo'n goed idee te beweren dat al zijn gitaren zo geweldig zijn afgesteld als enkele posten boven jouw post een gitaar casco is afgeleverd ;) (just kidding :D)
Jou verhaal klopt, ik was namelijk de zwager. Vind het fijn om de gitaar nu zo weer te zien na 22 jaar;)Ik zelf ben ook in bezit van een Galama Gitaar Strat deze heb ik toen gelijk met die van jou gekocht. Groet Frans
Ik heb een Galama strat uit 1986. Vroeger heb ik die eens laten afstellen door Hans Pluut in Amsterdam (Anno had me gezegd, dat Hans wat hem betreft de enige was - behalve hijzelf - die dat goed kon...). Hans heeft dat inderdaad geweldig gedaan. Ik woon tegenwoordig in Limburg en Amsterdam is dus een beetje ver. Weet iemand een goed adres voor afstellen is Zuid-Oost Nederland, of Belgie?
Je hebt Patrick Koopman en Anton Wiegers, die waren in mid tachtig, toen ik wel eens wat liet bouwen, al klinkende namen en ze zijn nog steeds in business.
Huub van Schooneveld in Berlicum (www.vanschooneveldgitaren.nl), is ook nog wel een eindje, maar hij is in ieder geval erg goed, houdt al mijn gitaren bij.
Yep, dus. Die Guild ken ik ook wel, dat was een S60, voorzien van één Bill Lawrence element, een zwarte L500 meen ik. Die gitaar was destijds (of iets later) van Kyr v/d Werf. Hij speelde toen overigens ook op een prachtige Epiphone Caiola, ook met een houten halfrond Anno-plaatje onder de regelknoppen.
Later heeft Kyr nog op een zwarte Galama LP gespeeld (met de antieke EMG elementen met groot logo) én een fraaie Tele met bubinga top, die nog op mij ligt te wachten op Anno's zolder.
Daarna is Kyr overigens overgestapt op een Superstrat van Gijs de Wit.