Ach ja, ik denk altijd maar zo: mensen die dat te veel geld vinden zijn blijkbaar niet de doelgroep. Mensen die zo'n ding hebben en kopen vinden de gitaar het dubbel en dwars waard.
Ach ja, ik denk altijd maar zo: mensen die dat te veel geld vinden zijn blijkbaar niet de doelgroep. Mensen die zo'n ding hebben en kopen vinden de gitaar het dubbel en dwars waard.
Ik heb twee of drie jaar terug eens een gelegenheids-lesje van Leif gehad, ik met m’n LP Standard op schoot en hij met z’n Goldtop Panucci gezellig een uurtje zitten keuvelen, pingelen en met slide gespeeld. Als zijn gitaar de norm is voor wat men daar bouwt, dan vind ik de prijs prima gerechtvaardigd. Met mijn LP was echt niks mis, maar de Panucci stak er qua afwerking, gewicht en sound met kop en schouders boven uit.
Ik weet niet of dat op mij gericht is, maar ik voel me aangesproken :)
Mijn vraag was niet bedoeld als commentaar op Nederlands handwerk, maar het ging me meer om het verschil tussen bijvoorbeeld Zwier, of Haar, of een ander in om en nabij die prijsklasse, en Panucci, en daarmee het vergelijk van Nederlands handwerk met Nederlands handwerk.
Ik ben chauvinistisch genoeg om "made in holland" te kunnen waarderen maar gitaren van bv Zwier zijn nou ook niet bepaald bagger te noemen, dus was ik benieuwd naar waar het verschil hem zit.
Zoals Erik al aangaf, Panucci lijkt nou ook niet de meest commerciële / marketingprietpraat bouwer, dus dat is het niet.
Wat betreft haar, dat is ook niet 100% handwerk meer. Die gebruikt volop cnc en plek machines. Niets mis mee. Scheelt veel tijd en daarom zijn zijn prijzen redelijk. Misschien doet angelo nog alles met de hand. Dat kan het prijsverschil bepalen.
De hele discussie wat een gitaar mag kosten, daar heeft de consument toch niks mee te maken? Het is je zorg niet en nobody cares.
Het enige waar je iets over mag roepen is wat het jou waard is en dan koop je het of niet. En weer, no one cares.
Wat scheve schroefjes betreft, dat kan gebeuren maar het verontrust mij dat men dat niet in orde maakt maar gewoon high res op de site zet. Daar spreekt toch een soort disrespect naar hun klanten toe uit en ik weet niet of je dat moet willen.
Let op: Uiteindelijk komen we toch weer uit bij harley benton. Daar zitten de schroefjes wel recht.
Da's gewoon vintage, hoeft allemaal niet zo perfect.
Vintage, of karakter. Uiteindelijk gaat het om meer dan het recht staan van een paar schroefjes.