De Axe alleen geprobeerd, die heb ik niet zelf, heb alleen de Kemper. De Axe heeft wel meer fx-en aan board en een (usb) interface voor de computer. Gezien de recenties had ik net zo goed een Axe gekocht kunnen hebben, maar kwam toevallig bij de Kemper uit.
Als top gitaristen uit de voeten kunnen met zowel de Axe alswel de Kemper, dan makeert er aan de apparaten niets. Tis vaak een kwestie van uitzoeken, proberen en gewoon doen op een podium.
las je eerdere reakties betreffende je huidige gear, goed om te horen dat het bevalt. En inderdaad hoppa de PA in, ongeacht kleine of grote zaal altijd het beste.
Verder is het vaak zo dat wij als gitaristen altijd op zoek zijn naar ...
Las vandaag op Kemper forum een aantal die hun Kemper (na > 1 jaar) alsnog wilde verkopen, terwijl ze er al tijden mee optreden/opnemen. Ze miste net die laatste procenten in vergelijking met het echte buizen gebeuren. Toevallig was er een nieuwe commerciele profile pack uit, welke ze aangeschaft hadden en ze waren weer 100% in to the Kemper.
Bijna altijd gaat het om de juiste "live" sound, welke met modelers moelijk te verkrijgen valt en met de Kemper middels 1 of enkele goede profiles er meteen is.
Dat laatste is ook mijn ervaring, eenmaal een goed geluid (juiste profile) dan altijd en overal een consistent geluid met de kemper, ongeacht grootte van podium/hal/kroeg. Mits de PA kwalitatief (eq vlak) is.
Gr. Peter.