Heer Huisjes, deze heeft U toch ook?
http://link.marktplaats.nl/399812850
Printable View
Heer Huisjes, deze heeft U toch ook?
http://link.marktplaats.nl/399812850
Ik neem aan dat dit een belediging is? :D
Tja, toen ik een keer met Eric en Lex op het podium stond was ik ook de langste. Normaliter sta ik er wel wat spannender bij, blues is wat dat betreft niet (meer?) mijn ding.
Toch, ik vond het wel leuk, even jammen! Waarom ging de rest niet?
Ik heb heel even die LSL & Lite Ash van Huisjes vastgehad, maar 't stond te hard voor me om van te kunnen genieten, schrik dan de hele tijd van mezelf zeg maar. Ik speel het liefst akoestisch en zachtjes, ben mezelf op de bank voor de televisie gewend, niet op podia met de boel op elf, onder andere daarom lukt het ook nooit echt in bandverband. Komt bij dat ik tegen 17.00h echt van mijn graat begon te gaan van de honger.
En eigenlijk houd ik helemaal niet van jamsessies. :D
Hmm, ik heb een zilveren kettingkje met een telecastertje eraan, hoor ik er nu ook bij?
Zeg Kim, we wachten nog steeds op de foto's...
Ik zei toch dat het gortdroog zou zijn?
Dat viel mij ook op, hij klonk heel anders dan ik op voorhand van een Schecter had verwacht.
Ik denk dat jij als enigste de voorraad gevulde koeken over het hoofd hebt gezien...
Ik weet het, ik loop zowat een week achter maar ik was echt even Meeting-moe.
Als eerste wil ik iedereen (en vooral Eric en Fahrzin) die geweest is bedanken voor de gezellige middag! En natuurlijk ook voor de medewerking om de lijst samengesteld te krijgen en voor de prettige verloop van de middag. Ik heb zelf ook lekker van de meeting kunnen genieten.
Verder wil ik zeer zeker DB's bedanken voor de prettige samenwerking en de sponsoring. DB's heeft ons in totaal voor ruim 100 euro gematst. Hierdoor kon de bijdrage op 6 euro gehouden worden. Dus: DB's bedankt! En ik weet jullie te vinden indien ik weer een meeting mag organiseren...
Voor de diversiteit had ik gehoopt op nog wat meer Tele's maar aangezien het testen ongeveer dubbel zo lang duurde als dat Eric eigenlijk in gedachten had, ben ik blij dat we niet verder zijn gekomen dan zo'n 20 Tele's.
Ik weet dat sommige vonden dat het strak georganiseerd was. Dat had meerdere redenen, met als voornaamste dat het vergelijken echt moest en dat ik daar op voorhand voor iedereen een overzichtelijke lijst van kon samenstellen zodat iedereen zich alvast een idee kon vormen over wat er zou komen. Ik ben benieuwd of er in de loop van de dag op voorhand gevormde meningen bij zijn gesteld.
Daarnaast was het ook om iedereen aan z'n afspraken te (kunnen) houden. De rekken bv is aardig de mist in gegaan. Nu is dat uiteindelijk allemaal wel goed gekomen en ook weet ik dat sommige het echt niet gingen redden om dat nog te regelen, maar toch. Vandaar dat ik er ook echt op aandrong dat iedereen op vrijdagavond z'n spullen al klaar had staan. De (jarenlange) ervaring leert dat je op 'n vroege zaterdagochtend heel makkelijk wat vergeet of over het hoofd ziet.
De rest van het schema was natte vingerwerk: Het vergelijken was het belangrijkste en de rest kon in geschoven worden qua tijden en wensen van aanwezigen.
Verder ben ik ZO BLIJ dat alles gefilmd is! Ik was zaterdag op 'n gegeven moment niet meer op m'n helderst en had ook echt moeite om de verschillen nog te horen. Dus vandaar dat ik blij ben dat alles gefilmd is met nog een zeer aardige geluidskwaliteit ook! Je komt ze vaak veel slechter tegen...
Overigens had deze meeting voor mij wel 2 leerpuntjes:
1. Ik had Eric qua stem toch uit moeten versterken, net als 'n mic voor degene die z'n Tele moest introduceren. De demping in het zaaltje was toch iets groter dan gedacht.
2. Ik had m'n multimeter mee moeten nemen.
Op die manier hadden we heel makkelijk het aantal Ohm's kunnen meten en er achter kunnen komen of daar eventueel ook 'n verband in te vinden is. Bij die G&L's van mij zitten de enkelspoelers op de hals op de 4,95K Ohm en op de brug op 5,90 K Ohm. De humbucker zit op 'n mooie 7,00 K Ohm.
Op een persoonlijke noot wil ik kwijt dat ik het leuk vond om 'n hoop gezichten 'ns in levende lijve te ontmoeten. En blijkbaar klopt het dus dat Tele-spelers vriendelijke, beschaafde en behulpzame mensen zijn...
Mijn lijstje favorieten is eigenlijk beperkt tot 2 stuks: de LSL van Alex1959 en de Black&Gold van Hendriks. Die sprongen er duidelijk bovenuit. Bij de rest was niet een direct veel slechter dan de ander maar eerder gewoon anders.
Elke Tele had wel z'n plus- en minpunten, zeker als je gaat kijken waarvoor je 'm wil gebruiken. Overigens denk ik dat, als er meer Tele's geweest waren, de variatie tussen alle Tele's nog diverser was geweest. Hoe klein dan ook, elke Tele was toch weer anders dan de rest.
Overigens had deze dag nog 'n bijwerking: van het vrouwtje MOEST er weer 'n TC90 komen. Gelukkig heb ik die eis/wens dinsdag al in kunnen vullen. Hij is zelfs al geconfisqueerd....
Voor wie interesse heeft in 'n volgende meeting:
Ik zou zeggen: na carnaval met als opzet dat iedereen alles kan proberen en we aan het eind van de middag 'n flinke jam houden met 'n beetje op de Tele-in-kwestie toegesneden muziekstijl.