Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 19 van 28 EersteEerste ... 91718192021 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 181 t/m 190 van 273
    Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outline Bekijk bericht
    De stalen Tele van Spirit gaat er morgen niet zijn!

Hij heeft wat neck-issues en krijgt de controlplate er ook niet mooi in. Jammer, maar er komt binnenkort vast wel een meeting waar hij wel aanwezig zijn.

Als straf plaatst Spirit morgen hier een foto.
    Zo, mijn straf zit erop

Jammer dat ik 'm niet op tijd af kon hebben. De uitsparing onder de controlplate was net iets te klein, waardoor die niet meer paste toen de switch erop zat. Dat betekende dat ik met de Dremel aan de gang moest, en om dat gisteren avond nog zo laat te doen lekk mij niet zo geschikt.

Ook moest ik iets van de hiel afhalen, om de hals wat dieper in de pocket te krijgen.

Maar goed, volgende keer beter.

Moderator

Music

Jij wil de soundtrack van Iron Man 3 voor je rekening nemen?
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Ik ben vanavond trouwens ook in DB's . Maar pas vanaf half 11 ofzo.
    Gitarist van Delain. Vengeance. Tri-Head.

www.facebook.com/timosomers

Timo Somers uses Aristides Guitars & Koch Amps & Dean Markley Strings.

Senior Member

Standaard

Foto's! (+123456)
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Senior Member

Standaard

Leuke dag , maar het gaat wel weer geld kosten : ik wil een Esquire , een Vibrolux , een G&L, een LSL , een.........etc.

Outline bedankt top geregeld.

Standaard

Voor iedereen die er vandaag was: nogmaals bedankt voor jullie komst, ik heb een te gekke middag gehad met de mooiste tele shootout je ik me kon voorstellen.
    Ben helemaal gesloopt nu, ik duik er echt in want de vorige nacht was amper slaap. Morgen een uitgebreide review! Korte evaluatie voor nu: enorm veel variatie in Tele's gehoord met voor mij persoonlijk als toppers de LSL 52.5 Tele swampash, de zelfbouw (ook swampash) met Voodoo / SD antiquity elementen, de Black & Gold '81 Fender tele, en de G&L's waren voor mij erg goed.

Senior Member

Standaard

Wat mij betreft ook een topdag! Ik zet z.s.m. de foto's online, kom er nu even niet meer aan toe.

Toppers wat mij betreft: de zelfbouw van GHK123, de LSL en de Esquire van Michael AE. Speciale vermelding voor de Fender TC-90 (mooi ding, heerlijke punch) en de grote verrassing was de standaard lekker simpele Mex Tele van de zoon van JohanB.

Sidenotes: ik zit sterk te denken aan een P90 in de hals, wat klinken die lekker direct! En ik heb de Boss PS-2 even getest, echt een toppedaal, en al helemaal voor die centen!

Niet te vaak doen, zulk soort dingen. Erg GAS-opwekkend. En tegelijk een bevestiging dat ik sommige dingen toch wel goed voor elkaar heb. Amp is goed, gitaar is goed, BD-2 werkt super. Alleen mijn pedalboard gaat iig wel op de schop, en heel misschien komt er een andere set pickups. Genoeg iig om over na te denken.

Outline (en natuurlijk iedereen die deze meeting mogelijk heeft gemaakt), heel erg bedankt voor de strakke organisatie. Het was echt top geregeld. Mooi ook dat we in de grote zaal konden. En Michael AE ook bedankt voor het vergezellen tijdens de terugreis. Michael moest naar Steenwijk, dus heeft ie tot aan Zwolle meegereden. Was hartstikke gezellig!

Top jongens, heel leuke dag gehad!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

De verrassingen vond ik zeker de Lite-ash en de mex en een eervolle vermelding voor de zelfbouw van GHK123 erg lekker, een 52 RI killer.

Senior Member

Music

Ik vond mijn eigen Koreaantje de beste.

Meer heb ik er dan ook niet getest, 't was te gezellig in het rook-café.

De paar gitaren, waarvan ik vond dat ze qua sound in de buurt kwamen, waren de LSL, de zelfbouw van GHK123, en die zwart/gouden Tele.
    Die '91er Mexicaan (Zoon van JohanB?) klonk ook erg goed, maar had een mini-humbucker in de brug, vond ik een beetje jammer, hoewel die nog best goed klonk.

De rest klonk ook allemaal wel goed, maar hadden naar mijn idee minder die typische Tele-sound.

Geen GAS opgelopen...

't Was een gezellige dag en goed georganiseerd.

Standaard

De bijeenkomst was erg leuk. En wat een variatie bij zo'n basic concept als een Tele!! Ik heb nu een beter indruk van waar mijn Highway1 staat t.o.v. andere Tele's. Die andere elementen (overwound/alnico 3 magneten) zijn echt te horen. Ik dacht altijd dat dat minder uitmaakte dan door Fender werd beweerd, maar je hoort het verschil duidelijk. Ik heb een keer vergelijkende opnames gemaakt met een '82 Tokai Tele kopie en die klonk toen maar een heel klein beetje scherper. Op die Tokai gebruikte ik hoofdzakelijk het halselement, omdat ik het brugelement wat te stekend vond.

Nog even wat uitleg over de afwezigheid van de FMT Tele. Ik heb een week voor de meeting geprobeerd een treble bypass (Kinman mod) te plaatsen over de volumemeter. Ik doe dit soort soldeerwerk vaker, maar deze keer is er ondanks mijn voorzichtige aanpak en dubbelchecks toch ergens wat mis gegaan. Waarschijnlijk een draadbreukje, slechte soldeerverbinding of zoiets, of sluitinkje. Ik had in ieder geval minder volume en er was veel hoog weg. De extra weerstand en cap er weer uitgehaald, maar FMT-tje herstelde niet. Lang gezocht en toen maar naar een bevriende gitaarelectronica-expert gebracht. Helaas nog geen herstel voor gisteren. Bij een volgende meeting neem ik hem mee en ga ik niet kort van te voren "verbeteringen" aanbrengen. Beloofd!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten