Heren,
Als 100W en 50W teveel is, mag ik jullie dan attenderen op de R40? 40W, nog steeds veel te hard voor in een kroeg, maar wel wat controleerbaarder. En overduidelijk het HOOK karakter. Ik heb m nu een klein jaartje en ben er super tevreden mee.
Printable View
Heren,
Als 100W en 50W teveel is, mag ik jullie dan attenderen op de R40? 40W, nog steeds veel te hard voor in een kroeg, maar wel wat controleerbaarder. En overduidelijk het HOOK karakter. Ik heb m nu een klein jaartje en ben er super tevreden mee.
Ik vind de hook juist een amp die ook heel lekker op laag volume klinkt.
Klopt, maar toch komt ie het best tot z'n recht op hoog volume naar mijn mening, maar nogmaals, dat geldt voor nagenoeg elke buizenamp.
Daar ben ik het niet mee eens, er zijn zat buizenamps die op laag volume prima werken, vandaar het woordje "nagenoeg" zeker. Ik snap wel wat je bedoeld hoor, met name gitaarversterkers gaan pas vol klinken op hoog volume. Of je aanpassing daarvan mooi vindt is een persoonlijk verhaal maar het kan wel.
Frans.
Wat ik bedoel te zeggen: noem mij 's één buizenamp die op laag volume beter klinkt dan op hoog volume.
Ik heb er eigenlijk nog nooit één gehoord waarbij dit het geval is.
De Hook, maar vooral de Stiletto, klinken op laag volume ook goed, maar toch klinken ze allebei duidelijk beter als je ze "cranked".
Waar ik op aanstuur is dat er meer in de wereld is dan gitaarversterkers. Wat gitaarversterkers betreft moet ik je dus wel een beetje gelijk geven. Wat ik bedoel is dat het niet perse aan het feit ligt dat er buizen in zitten maar meer aan het speciale gitaar design, en dat is dan weer aan te passen.
Frans.
Ok, ik snap je geloof ik. :)
Wat het aanpassen van het gitaar design betreft niet helemaal, maar dat wordt waarschijnlijk een technisch verhaal?
http://www.youtube.com/watch?v=Ep6rNy8gHeQ Heeft naar mijn mening wat meer ballen.. en zal hoogstwaarschijnlijk midi programmeerbaar zijn en dus nog iets veelzijdiger dan de HOOK (niet dat ie niet veelzijdig is hoor....)
Joost
Hm, ik vind die suhr bak, wat volgens mij de opvolger is de cae 100 best steriel eigenlijk klinken. En eigenlijk juist geen ballen hebben. Het klinkt best goed en zo maar ik zou dan eerder naar de hook grijpen. Die had toch meer een gumbo achtige sound, gewoon grommend vet clean, en drive mocht er zeker zijn.