Leuk setje! Ik heb ook een tijdje rondgelopen met het idee om een G-major in de loop te gooien voor de chorus en de pitchshifter... Uiteindelijk nooit gebeurd nadat de update beschikbaar kwam...
Printable View
Leuk setje! Ik heb ook een tijdje rondgelopen met het idee om een G-major in de loop te gooien voor de chorus en de pitchshifter... Uiteindelijk nooit gebeurd nadat de update beschikbaar kwam...
Altijd leuk om te experimenteren met verschillende effecten, toch?
Wat ik nog wel mis in de 11R is een octaver of iets als een whammy.. (tenzij ik niet goed heb gekeken)
Sowieso ben ik nog nooit een multi-FX tegen gekomen waarvan ik alle effecten geweldig vond klinken, dus het blijft een kwestie van combineren denk ik. ;)
Vorige week had ik in mijn hoofd gestoken dat ik ook wel eens een rack wou, dus is er vandeweek dit gekomen, mijn eerste ooit :D
http://i4.photobucket.com/albums/y11...e/DSCN1643.jpg
http://i4.photobucket.com/albums/y11...e/DSCN1624.jpg
Hier ook nog 33kg aan rek:
http://i917.photobucket.com/albums/a..._2009/rack.jpg
Heb inmiddels wel een PedalPower Digital op de shelf geplaatst, in plaats van een overlengte (voor uitschuiven van lade) op de adapterkabeltjes te houden.
Toevallig deze week een G-major tegen gekomen en het ziet er naar uit dat ik 'm voor een schappelijk prijsje kan overnemen. Wellicht dat er in mijn rackje dus wel eentje komt (is wat compacter dan een ingebouwde Whammy).
Hoe bevalt die wireless set van Line 6?
Vind 'm zelf ook wel interessant, hoewel ik niet verwacht dat ik echt een wireless set nodig ga hebben.
Ik heb met deze G90 nog niet zo veel ervaring, maar ik heb hem eigenlijk gekocht vanwege de goede ervaringen die ik had met mijn pedalboard-mounted wireless, de Line 6 G50, die in de basis hetzelfde is.
De line 6 wireless bevalt me erg goed. De allernieuwste lichting Sennheisers ken ik niet, maar de vorige generatie vond ik verschrikkelijk en/of gecompressed klinken.
Nu hoor ik bij de Line 6 ook wel verschil tussen kabel of wireless, maar ik vind het in dit geval niet negatief, maar dus wel iets anders. Iets helderder eigenlijk.
Heb ook nog nooit last van storingen gehad, en merk ook geen vertraging oid.
De kabellengte-compensatie functie die in de Line6 zit vind ik overigens waardeloos, en staat bij mij helemaal uit. Als ik die aan zet, vind ik dat er wel degelijk een geprocessed randje aan je geluid komt te zitten.
Sommige wireless systemen hadden/hebben moeite met basgitaar (veel laag missen). Heb niet heel veel ervaring met Line6 wireless + bas, maar wat ik ervan gehoord heb is dat dit ook prima ging.
En dat ie gewoon op 2 penlites werkt is ook wel lekker, in plaats van een of andere accu die altijd leeg is als je dat niet wilt, omdat je hem weer vergeten bent op te laden.
Ik vond wel het standaard gitaar-naar-zender-kabeltje te kort, te stug, en niet degelijk genoeg, dus daarvoor heb ik een ander kabeltje met een degelijke neutrik plug gekocht, die ook meteen iets langer is. Voor een stratgebruiker zal het niet zo'n probleem zijn, maar voor een Les Paul of andere gitaren die de outputjack op die plek hebben zitten, vond ik het kabeltje net te kort, waardoor je nogal eens met de zender tegen je gitaar aan butst.
Overigens, ik heb ook geen zender nodig, ben sowieso al helemaal geen podium-spring-beest (heb het druk genoeg met het gitaarspelen zelf eigenlijk), maar het feit dat je zanger niet met jou in de knoop zit, is toch wel erg fijn!
Eerlijk gezegd heb ik dat ook.
Zodra je de kabelcompensatie functie aanzet, is dit voordeel wel meteen weg trouwens!
Geen idee waar het aan ligt, misschien wel aan het feit dat je gitaarsignaal al heel snel na een korte kabel gebufferd wordt, ipv dat er eerst 3-6-12m kabel aan te pas komt?
http://i591.photobucket.com/albums/s...ps/GK250ML.jpg
Mijn mega giga rack :seriousf: GK 250 ML ampje en Rocktron Intellifex. Ok de Blackstar top mag ook meedoen al is ie mono. De GK heeft een stereo eindtrap maar een mono effectlus, niet zo handig. Oplossing: mono heen via de send. Stereo terug via een Y kabel naar de aux input. Effect op 100% wet zetten en dan bijmixen met de output level knop op de Rocktron. Op de kleine speakertjes houdt het stereo effect niet over maar doorgeprikt op externe speakers wel. De interne speakers zijn uit te schakelen.
Mijn setje bestaat uit:
Behringer bcr1000 tuner
Rocktron Voodu Valve pre amp
TC Electronics G major 1
Rocktron eindtrap 100 w
Behringer FCB1010